תיקון 34 לחוק רישוי העסקים – מה צפוי לנו בעתיד

 

 

התיקון לחוק הניע שני מהלכים יוצאי דופן הצפויים להיכנס בקרוב ולשפר את התהליכים הקורים בתהליך רישוי העסקים שבעלי העסקים חווים ומתקשים לעבור. המהלך יעודד את הגורמים להקל ראש אל מול אותם בעלי עסקים אשר נאלצים להתמודד שוב ושוב אל מול הבירוקרטיה.

"הסדרה" – הקמת ועדה מייעצת לבדיקת עלויות יישום תקנות ודרישות חדשות

בעקבות התיקון 34 לחוק, הוקמה ועדה שתפקידה לקבוע תקנות, צווים, מפרטים אחידים, הנחיות או נהלים (או לשנות הנחיות ונהלים קיימים), שעניינם קביעת תנאים לרישיון או להיתר. תיקון זה מסדיר את הקמת הוועדה, שעיקרה ייעוץ לנותני האישור בעניינים הנוגעים להסדרה, ולסייע להם בבחינת עלות יישומה טרם קביעתה, וכן להציע הצעות לתיקון הנחיות מקצועיות בתחום זה.

הרכב הוועדה:

יו"ר הוועדה: עובד משרד ראש הממשלה
עובד משרד האוצר
עובד משרד הפנים
עובד משרד נותן האישור המוסמך לקבוע את ההסדרה הנדונה
עובד משרד הכלכלה
השלכה כלכלית: עלות יישום לכלל הגורמים הנדרשים לבצע את ההסדרה, העולה על 200 מיליון שקלים בשנה.

פרסום מפרטים אחידים או קביעת הנחיות ייעשו בהתבסס על ניהול סיכונים ובשיקולים של עידוד הפעילות הכלכלית, ובכלל זה העלויות הכרוכות ביישומם.

מהו מרכז שירות משותף לרישוי עסקים? (תיקון 34 לחוק)

רשות הרישוי תהיה רשאית להקים "מרכז שירות משותף" אשר ירכז את הליכי רישוי העסקים אל מול המשרדים הממשלתיים (גורמי האישור), ויסייע לעסקים טעוני רישוי ולמבקשי רישיון.

מרגע פרסום התיקון ועד רגע כתיבת מילים אלו, הרשות היחידה שיצאה בהצהרה היא העיר תל אביב, שקבעה מועד להקמת המרכז השיתופי ב-1 בינואר 2020. מהלך זה יהיה מבורך מבחינתם של בעלי העסקים, ויכלול:

  • מקום מפגש להידברות; קיום דיונים משותפים מול הנציגים של גורמי האישור.
  • מקום לקיום הליכי שימוע ודיווחים על אודות העסקים עם הנציגים.
  • חלה חובה על הנציגים של הגורמים להשתתף בדיונים (לכל הפחות 12 פעמים בשנה).

המרכז יאגד בתוכו נציגים שעמדתם נדרשת לשם מתן רישיון עסק לפי חוק זה. תהליך זה נועד לייעל את הליכי הרישוי ולסייע לבעלי עסקים טעוני רישוי, והכול בהתאם לסמכויות הנתונות להם בחוק.

*במרכז השירות המשותף לא ידונו בעסקים בעלי מורכבות מיוחדת או בכאלה שפעילותם יוצרת רמת סיכון גבוהה לפגיעה בסביבה על פי הגדרות מפל"ס.
** מרכז שיתופי יכול להתקיים ברשות מקומית שמספר תושביה עולה על 100 אלף תושבים.
***יקומו לכל היותר 25 מרכזים כאלו בכל הארץ.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  בעלי עסק  בעלי עסק  בעלי עסקים  בעלי עסקים  הזדמנויות עסקיות  הזדמנויות עסקיות  חתימת הסכם  חתימת הסכם  מקים עסק  מקים עסק  משבר בעסק  משבר בעסק  עסקים חדשים  עסקים חדשים  פותח עסק  פותח עסק  רישיון עסק  רישיון עסק