מדריך לפרסום ולמכירה מוצלחת של עסק קיים

 

 

הגעת להחלטה למכור את העסק שלך? זהו אכן שלב הרה גורל במסלול הקריירה בה בחרת. כיצד ניתן למצב עסק פעיל בצורה טובה ואקטיבית, שתאפשר ללקוחות פוטנציאליים להתעניין ברכישתו?

אחת הדרכים לשיווק מכירתו של העסק הנה - פרסומו בפלטפורמות רלוונטיות.

להלן מדריך לפרסום מודעה של מכירת העסק

המספרים מדברים בעד עצמם

הצלחתו של מכירת העסק תלויה בכך שלכל צעד, קטן כגדול, יהיה תיעוד – מעין אסמכתה במה שניתן לכנות "שלב ההוכחות", בעת הפגישה עם הקונה הפוטנציאלי. אדם המעוניי לרכוש את העסק, מעוניין לקבל מספרים עוקבים בתקופה הקודמת למועד המכירה, ואת גרף השינויים והתנודות (ירידות ועליות). כל ירידה או עלייה, תהיה מתונה ככל שתהיה, עשויה להדליק מעין נורת אזהרה שתוביל להצגת שאלות מרובות ואף תאיים על סגירת העסקה. פירוט בגוף המודעה המתייחס לנושא, מאפשר לקונה ליזום התקשרות ישירה מול בעל העסק.

הוצאות קבועות: מידע על הוצאות קבועות של העסק כגון: ארנונה, שכירות, תשלומי שכר, חשמל, מים וכולי – כל אלה מאפשרים לקונה לאמוד את ההשקעה האמתית בעסק עוד טרם הרכישה.

הכנסות: מחזור שנתי.

ימי פעילות: מהם ימי הפעילות המוגדרים של העסק במהלכם יוענקו שירותים. מידע רלוונטי לאנשים שומרי שבת, בעת רכישת עסקים פעילים.

תקופת פעילות: ותק וקהל לקוחות קבוע, מעידים על מוניטין ומוניטין, שווה כסף.

רישיון עסק: כאשר קיים רישיון עסק, הרכוש הפוטנציאלי והמוכר, ידרשו רק לפעולה של החלפת בעלות, דבר שיקל על התהליך הבירוקראטי של המכירה.

סיבת המכירה

המידע הראשוני והחשוב שמתבקש המוכר להעניק לקונה הפוטנציאלי הנו סיבת מכירת העסק, במיוחד כאשר המוכר מציג את העסק הפעיל כרווחי.

הסבר אמיתי, מקצועי וברור, ישדר אמינות, אותנטיות ויושרה כלפי הקונה הפוטנציאלי.

יושר, יושרה וביטחון עצמי

מתחילת הדרך ועד לשלב המכירה, חשוב מאוד לשמור על יושר , כולל רישומים, המגבים את הנאמר.

יש להתייחס במלוא הרצינות הראויה לכל פנייה, תוך ביצוע  סינון ראשוני טלפוני על פי רמת הרצינות והנכונות של הפונה, כפי שניתן להבין מעברו השני של קו הטלפון.

היתרון הטמון במכירת עסק על ידי בעליו באמצעות אתר אינטרנט,הנו חיסכון (לשני הצדדים) כללי, הבא לידי ביטוי בעמלות התיווך, עמלות העלולות להשפיע על סגירת העסקה ורווחיותה.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  למכור עסק  מכירת עסק  סיבות למכירת עסק  עסק קיים  עסקים קיימים  פרסום עסק  רישיון עסק