פיקדון בבנק או קופת גמל להשקעה

אם אתם גם מתלבטים בשאלה במה כדאי לכם לבחור – פיקדון בבנק או קופת גמל להשקעה, המידע הבא יעזור לכם לקבל את ההחלטה

 

 

המציאות הכלכלית שבה אנו חיים משתנה ללא הרף, מה שמחייב אותנו להיות מוכנים להוצאות בלתי צפויות בעתיד הקרוב וגם הרחוק. כדי לאפשר לכם לעשות זאת, בנקים וחברות השקעה מציעות מספר אפיקי חיסכון שבעזרתם ניתן לחסוך כסף לתקופה שבהן תצטרכו לשלם על הוצאות צפויות או לא צפויות. שניים מאמצעי החיסכון הפופולריים ביותר כיום הם קופת גמל להשקעה ופיקדון בבנק, ואנשים רבים מתלבטים איזה אפיק יתאים להם ולמשפחתם. אם גם אתם מתחבטים בשאלה במה כדאי לכם לבחור – פיקדון בבנק או קופת גמל להשקעה, המידע הבא יעזור לכם לקבל את ההחלטה הנכונה לכם ביותר.

מה הוא פיקדון בבנק וכיצד הוא מתנהל?

פיקדון בנקאי מהוה אפיק השקעה סולידי המעניק ללקוחות ריבית בהתאם לפרק הזמן שהם או הבנק מגדירים מראש. הפיקדון הפופולרי ביותר כיום הוא פיקדון לתקופה של שנה עם תחנת יציאה קבועה בתום התקופה.

ישנם מספר סוגים של פיקדון בנקאי שאתם יכולים לבחור, כמו פיקדון מט"ח, פיקדון צמוד מדד, פיקדון שקלי, ועוד. אלו שבוחרים באפיק השקעה זה הם לרוב אנשים שאינם זקוקים לנזילות כסף באופן מיידי אלא מוכנים להסתפק בניזלות קבועה וידועה מראש, אך כן בטווח קצר יחסית. מכיוון שלמרבית סוגי הפיקדון יש תחנות יציאה בטווח הקצר, ניתן למשוך מהתוכניות הללו כסף בהתראה קצרה יחסית (מספר חודשים או שנה).

מדובר ביתרון, אך לתוכניות הפיקדון בבנק יש גם חיסרון שחשוב לקחת בחשבון' הריביות הנצברות בפיקדונות הן נמוכות. מדוע? מפני שהריבית המתווספת לתוכניות הללו נגזרת מריבית בנק ישראל, ובשנים האחרונות מדובר בריביות נמוכות למדי, עד למצב שבו פיקדון לשנה בלבד במקרים רבים אינו משתלם ובסוף התקופה כספי הפיקדון נותרים כמעט ללא כל שינוי.

מהי קופת גמל להשקעה וכיצד היא מתנהלת?

קופת גמל להשקעה היא אפיק חיסכון חדש יחסית - שהושק לראשונה בשנת 2016, ואשר צובר תשואה כיוון שהכספים מושקעים בבורסה ובנכסים שונים. זהו אפיק השקעה נזיל לגמרי, כלומר מאפשר למשוך כספים באופן מיידי, מתי שרוצים, כאשר הכסף יכנס לחשבון הבנק שלכם תוך ימים ספורים מרגע הגשת הבקשה. בנוסף, במידה ובוחרים למשוך את הכסף כקצבה חודשית לאחר גיל 60, נהנים מקבלת הכספים בפטור מלא ממס.

כדי לחסוך כסף בקופות גמל להשקעה ניתן לבצע הפקדות בסכום חודשי קבוע או הפקדות חד פעמיות, או כמובן שילוב של השניים, כאשר ניתן לשנות את ההפקדות מתי שתרצו בכך. זוהי בעצם תכנית חיסכון המאפשרת לחסוך סכום כסף נוסף לעתיד המשפחתי הוא האישי.

קופות הגמל להשקעה מנוהלות על ידי מומחי השקעות, כוללות מספר מסלולי השקעה שניתן לבחור ביניהם, מאפשרות לעבור בין המסלולים בקלות, מביאות עמן אפשרות להטבת מס, ודורשות תשלום אטרקטיבי של דמי ניהול.

אם כן, המשותף לפיקדון בנקאי ולקופת גמל הוא שבשניהם ניתן לחסוך כסף, אך כאן מסתיים הדמיון. מעבר למאפיין הזה, ישנם הבדלים משמעותיים בין שני סוגי החיסכון הללו וחשוב לקחת בחשבון את כל הנקודות שהוזכרו מעלה על מנת שתוכלו ליהנות מרווח כלכלי ורווחה נפשית.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איתור עסקאות  השקעה בעסק  השקעות  משקיע לעסק  משקיעים  תשואה