עסקים נסגרים, זה הזמן לאתר הזדמנויות עסקיות

הסגר הממושך והחזרה האטית לשגרה הפילו גם עסקים מצליחים אשר פשוט נקלעו למשבר מזומנים

 

 

משבר הקורונה פגע לנו לא רק בבריאות, אלא גם בפרנסה. עסקים רבים נקלעו למשבר ונאלצו לסגור את העסק או שהם שוקלים לסגור את העסק. הסגר הממושך והחזרה האטית לשגרה הפילו גם עסקים מצליחים אשר פשוט נקלעו למשבר מזומנים. מה שנראה כמו סיום פרק עסקי של אדם אחד יכול להיות הזדמנות עסקית של אדם אחר.

כאשר עסק נקלע למשבר מזומנים חריף, עד לכדי סגירת העסק, זה לא אומר שהעסק לא טוב. בהחלט יתכן שהעסק מכר טוב והצליח לייצר הכנסה לבעליו. אך משבר הקורונה שינה את הנסיבות בצורה בלתי צפויה ובעלי עסקים מצליחים מצאו את עצמם ללא הכנסה, אבל עם הרבה התחייבויות כלפי ספקים. וכאשר הבנקים מסרבים לתת אשראי והסיוע הממשלתי מתמהמה (בלשון המעטה), עסקים רבים נאלצים לסגור על מנת לחסוך בהפסדים. אז זוהי יכולה להיות הזדמנות עבור מי שיש לו את ההון הדרוש, הזדמנות לרכישת עסק קיים. לכן בהחלט כדאי לפקוח את העיניים ולראות מה הולך בזירת העסקים למכירה.

רק זכרו לבדוק היטב את מצבו של העסק שאתם חושבים לרכוש. עליכם לבדוק אותו מכל הבחינות, כלכלית, עסקית, משפטית וכו' אם מדובר בעסק שמוכר ויש לו לקוחות, אבל הוא נפל בגלל מצוקת מזומנים, זוהי בהחלט יכולה להיות הזדמנות טובה.

רכישת ציוד מיד שנייה

עסקים שנסגרים הם הזדמנות מצוינת להשיג ציוד יד שנייה עבור העסק שלכם. עסקים שנסגרים יכולים להציע למכירה ציוד רב במחירים מוזלים אשר יכולים להתאים לצרכים של העסק שלכם.

בין אם יש לכם עסק פועל או שמדובר בעסק חדש, עסקים שנסגרים הם הזדמנות מעולה להשיג ציוד עבור העסק. העסקים שנסגרים עשויים להציע בזול מחשוב, ציוד מטבח, ריהוט משרדי, מקררי אחסון, מכונות ייצור, מכונות אריזה ועוד דברים רבים אשר יכולים להיות שימושיים עבור העסק שלכם.

הזדמנויות נדל“ן

גם נכסי נדל“ן מסחרי עשויים להתפנות ועם העלייה בהיצע והירידה בביקושים, המחירים עשויים לרדת. לכן עכשיו כאשר עסקים רבים נסגרים זוהי יכולה להיות הזדמנות עבורכם למצוא נכס לרכישה או השכרה במיקום אטרקטיבי ובמחיר משתלם.

קהל לקוחות וכוח אדם

עוד היטב מעניין של עסקים שנסגרים הוא שהם עשויים להשאיר אחריהם קהל לקוחות אשר צריך את אותו הפתרון. כלומר קהל שהיה רגיל לרכוש מוצר או שירות מהעסק ועכשיו אין מי שיספק לו אותו. זה לא בהכרח משהו יוצא דופן. אם למשל בית הקפה השכונתי נסגר, אז לאותם האנשים שפקדו אותו מידי יום אין בית קפה הקרוב לבית כפי שהיו רוצים וזוהי הזדמנות של עסק אחר לגרוף את אותו קהל לקוחות.

וההיבט האחרון הוא כוח האדם. יתכן שבעקבות המשבר וסגירתם של עסקים רבים, אנשים טובים ומוכשרים איבדו את עבודתם. יתכן שזהו זמן טוב למצוא עובדים איכותיים ומנוסים עבור העסק שלכם.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  בעלי עסקים  חובות לספקים  חובות לעסק  כיסוי חובות  למכור עסק  מכירת עסקים  משבר בעסק 

 

 
1
תמונת המשתמש
נ"ב
קונים בשפל - מוכרים בשיא
המשק במיתון עמוק? יופי. זה בדיוק הזמן להשקיע.
28/10/2020
 
2
תמונת המשתמש
מושיק זבן
לקנות כשכולם בורחים - לברוח כשכולם קונים
זה מה שאומר המשקיע האגדי וורן באפט: "לקנות כשכולם בורחים - לברוח כשכולם קונים".
10/06/2020