פורטוגל – האם באמת הנדל"ן שם זול כל כך?

יש הרבה סיבות שמובילות ישראלים להוציא דרכון פורטוגלי. זה לא רק העובדה שהדרכון הזה נגיש לכל מי ששייך למשפחה של יוצאי פורטוגל (מגורשי ספרד או פורטוגל). מדובר בעצם בדרכון אירופאי שמאפשר להתגורר, ללמוד, לעבוד או לקנות נכסים בקלות, בכל מדינה באיחוד האירופי. הפעם נבקש לבדוק האם מי שמוציא דרכון פורטוגלי בשביל להשלים בקלות רכישה של נדל"ן במדינה עושה עסקה טובה. במילים אחרות, נענה על השאלה המסקרנת והאקטואלית עבור הרבה מאוד משקיעים או משקיעים בפוטנציה, האם באמת הנדל"ן בפורטוגל ב-2021 זול כל כך?

 
צילום: freepik

 

דרכון פורטוגלי למטרות השקעה בנדל"ן

רק מעטים מבין הישראלים שמוציאים דרכון פורטוגלי רואים את עתידם במדינה זו. נכון, יש ישראלים שעברו להתגורר שם, אך אלה מעטים. נכון, יש כאלה שהתאהבו בתרבות המקומית או בשפה, והחליטו להישאר. אך לרוב, דרכון פורטוגלי נועד לאנשים שרוצים ליהנות מגבולות פתוחים, מהיתרונות של אזרחות נוספת, מהחופש להקים עסקים או לעבוד בחו"ל (בכל אירופה) וכמובן למטרות השקעה. בעלי דרכון מקומי יכולים להשלים עסקאות של נדל"ן, לטובת השקעה, השבחה והשכרה, לפרקי זמן קצרים או ארוכים. אך מבלי להביא בחשבון את העלויות הנדרשות, אי אפשר להתקדם לשום מקום. בדקנו עם מומחים מקומיים מהם מחירי הנדל"ן העדכניים במדינה וחזרנו עם כל הנתונים החשובים.

מחירי נדל"ן במגמת עליה אך המחיר מאוד מפתיע

השפעת הקורונה על מחירי הנדל"ן בפורטוגל טרם הובהרה עד תום. אבל אם נתייחס לגרף של מחירי הנדל"ן בחו"ל בתקופה של עד לפני הקורונה אפשר להתרשם מכך שהנדל"ן מתחזק. כלומר, ישנה עליה הדרגתית, די מתונה אמנם, במחיר הנכסים. מסקירה סטטיסטית של כל הנדל"ן במדינה עולה שהעלות החציונית של נכס נדל"ן עומדת על כ-1100 יורו למטר מרובע. כלומר, דירה בסדר גודל של 100 מטרים, באזור טוב, ובמחיר של כחצי מיליון עד מיליון ₪ זו עסקה אפשרית ביותר. כמובן זוהי סטטיסטיקה די כללית, ולכן נמשיך עם כמה נתונים נוספים.

מחיר נדל"ן בליסבון

ליסבון היא אחת הערים התוססות והמשגשגות בפורטוגל. האמת היא שהקהילה היהודית של העיר היא זו שמנפיקה אישורים ליהודים בתהליך קבלת הדרכון, כחלק מאימות היותם צאצאי מגורשי פורטוגל. אך אנו כאן חוזרים להתמקד בנדל"ן ושימו לב מהם המחירים של נדל"ן בליסבון. באופן לא מפתיע, מחירי הנדל"ן שם הם מהגבוהים יותר במדינה. אפשר להשוות זאת במידה מסוימת לאזורי הביקוש הגבוהים בארץ, בתל אביב וגוש דן בכלל. אולם האם אתם יכולים לנחש מכמה כסף תצטרכו להיפרד כדי לקנות דירה גדולה, נניח בגודל של 85 - 100 מטר רבוע? מחירים של מיליון עד מיליון וחצי ₪ יאפשרו לכם להתמודד כמעט על כל סוג של נכס נאה בעיר זו. כפי שאפשר להיווכח ללא קושי, אלו ממש לא המחירים של תל אביב. למעשה, אפילו בפריפריה הישראלית, אלה מחירים שנחשבים לסבירים בהחלט ואפילו משתלמים.

כמה עולה נדל"ן בפורטו?

פורטו גם היא אחת הערים המבוקשות במדינה וגם היא מרכזת עניין רב בקרב משקיעים, מקומיים וזרים. משיחה עם מתווכים מקומיים עולה כי בעת כתיבת שורות אלה הושלמו עסקאות של נכסים למכירה במחירים כגון: 175 אלף אירו לדירת 120 מטר רבוע (שזה כ-700 אלף ש"ח) באזור פחות מבוקש של העיר. במקביל, נכס באזור מאוד מבוקש, ברמת יוקרה גבוהה בהרבה נמכר לאחרונה ב-250 אלף אירו (דירת 65 מטרים בבניין עתיק משופץ). עדיין, מדובר בעסקת נדל"ן מוצלחת ברמות מחיר של פחות ממיליון ₪.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  משקיעים  נדל"ן בחו"ל