האם נדל״ן מסחרי מושפע ממחירי הדירות בישראל?

 

 

לפני הכל בואו נסביר מהו נדל״ן מסחרי. ניתן להתייחס לכל נכס שאינו למטרות מגורים כנדל״ן מסחרי. אלו יכולות להיות חנויות להשכרה או מכירה, מחסנים, מבני תעשייה ועוד.. ידוע שהמחירים של נכסי נדל״ן עולים לאורך זמן, זוהי בעצם הסיבה מדוע אנשים רבים מתעניינים בהשקעה בנכסי נדל״ן.

אנשים אשר רוכשים נכסי נדל״ן מסחרי לצורך השקעה יכולים ליהנות מעליית מחירים לאורך זמן. כאשר המחירים עולים הם יכולים ליהנות מדמי שכירות גבוהים יותר או מתשואה על מכירת הנכס לאחר מספר שנים. על פי הסטטיסטיקה התשואה מנכסים מסחריים היא גבוהה יותר מההשקעה בנכסי נדל״ן אשר מיועדים למטרות מגורים. אם נעשה חישוב של תשואה שנתית נראה שהתשואה מנכס למגורים היא בטווח של 3%-4% ולא יותר. לעומת זאת הנכסים המסחריים מניבים תשואה כמעט כפולה ולפעמים אפילו יותר. אנו מדברים על תשואה שעלולה להגיע ל-12% בשנה. דבר אשר ללא ספק הופך את נכסי הנדל״ן המסחריים לאטרקטיביים מאוד עבור המשקיעים. אך אל תטעו, השינויים במחירי הנדל״ן המסחרי לעומת השינויים במחירי הנדל״ן למטרות מגורים אינם בהכרח תואמים או מידתיים.

ישנם גורמים שונים המשפיעים על הביקוש לנכסים מסחריים ולא בהכרח אלו אותם הגורמים המשפיעים על הביקוש לדירות מגורים. הביקוש לדירות מגורים מושפע מאוד מהגידול באוכלוסייה ואילו הביקוש לנכסי נדל״ן מסחריים מושפע מאוד מהמצב הכלכלי. כאשר ישנה צמיחה ומצב כלכלי טוב במשק, יש יותר מכירות ואז נולד צורך ביותר מחסנים, חנויות ומשרדים.

שוק הנדל״ן המסחרי מתנהל קצת אחרת. כאשר אדם שוכר לצורך העניין חנות הוא בעצם מקים "עסק". הביצועים העסקיים של העסק הם אלו אשר יקבעו האם השוכר ירצה להמשיך בנכס או לא. לעומת זאת כאשר אדם רוכש דירה למטרות מגורים זה בשביל לענות על צורך בסיסי במקום לגור בו. הוא יכול לפתוח ולסגור עסקים, הוא יכול להחליף מקומות עבודה אך בסופו של דבר תמיד יצטרך דירה למגורים.

אל תשכחו שנכס דורש גם השקעות שונות מעבר לרכישה עצמה. כאשר מדובר בנכס מסחרי בדרך כלל מדובר בהשקעות גבוהות יותר מאשר דירות מגורים. אנו מדברים על הוצאות תחזוקה ואפילו שיפוצים על מנת להתאים את הנכס לצרכים של השוכר שלרוב המשכיר משלם. גם ענייני מיסוי נכנסים לתמונה, כאשר רכשתם נכס מסחרי אתם חייבים בתשלומי מס על הנכס שלכם, דבר המחייב פתיחת עוסק מורשה או מסגרת חשבונאית אחרת לשכירים.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איתור עסקאות  הזדמנויות עסקיות  לוקיישן  מיקום העסק  נדלן מסחרי  נכסים מניבים   עסקים למסירה