מה עדיף חנות שמניבה או עסק מניב

השקעה טובה ומושכלת מעניקה תשואה מדי חודש הכנסה לבעליהם, אז מה עדיף חנות שמניבה או עסק מניב?

 

 

כאשר אנו מחפשים השקעות אנו תמיד צריכים לבדוק את האלטרנטיבות. אנו תמיד מחפשים את ההשקעה אשר תפיק תשואה גבוהה יותר לגבי כל שקל שנשקיע. אך כמובן שחייבים לקחת בחשבון את נושא הסיכון. ברמת העיקרון תשואה גדולה נועדה לפצות על סיכון גבוהה. הפעם נדון בשאלה מה עדיף רכישת חנות להשקעה או רכישת עסק מניב?

מאפייני ההשקעה

השקעה בחנות (שלא כמו השקעה בנכסים מניבים) והשקעה בעסק הם שני דברים שונים לחלוטין, בואו נבחן את מאפייני ההשקעה:

השקעה בחנות - השקעה בחנות היא השקעה מתחום הנדל״ן המסחרי. אתם רוכשים חנות במטרה להשכירה ולקבל הכנסות המגיעות כדמי שכירות. השקעה זו נחשבת באופייה להשקעה פסיבית, החלום הרטוב של כל משקיע - אתם לא צריכים לנהל חנות, אתם רק בעלי הנכס הנהנים מדמי השכירות. אך בפועל השקעה בחנות היא אינה השקעה כל כך פסיבית, בשונה מהשקעות בנדל״ן למגורים כאן תצטרכו להפיק חשבוניות מס עבור השוכרים ולשלם מס הכנסה על ההכנסות מדמי השכירות. אם נשווה לנדל״ן למגורים נראה גם שמדובר בסכומי ארנונה גבוהים יותר ושיעורי עליית המחירים של חנויות הם נמוכים יותר מאשר שיעורי העלייה במחירי הדיור.

השקעה בעסק מניב - השקעה בעסק היא אינה השקעה בנדל״ן. כאן אתם משקיעים בעסק ומצפים לרווחים הנובעים מביצועי העסק. הצלחתכם תלויה בהצלחת העסק ובטח שהיא אינה השקעה פסיבית - עליכם להיות מעורבים בפועל בתפעול ובניהול העסק. השקעה בעסק פירושה התמסרות לתחום העסקי בו העסק פועל. עסק יכול להיות כל דבר, החל מפיצרייה ועד למפעל לייצור קופסאות פלסטיק - דבר המחייב הכרות עם הכוחות העסקיים או כל השפעה אחרת היכולה להשפיע על העסק לחיוב או לשלילה.

אמרנו בהתחלה שהשקעה נבחנת לאור האלטרנטיבה, כלומר אתם מחפשים היכן תקבלו תמורה גדולה יותר עבור ההשקעה שלכם. אך בפועל קשה מאוד לקיים השוואה בין שתי ההשקעות שהן שונות מאוד במהותן. לא ניתן לקיים השוואה כללית מכיוון שכל עסק פועל בנסיבות אחרות, יש לו סיכונים אחרים והעסקים יכולים לפעול בשווקים שונים לחלוטין. לכן לא ניתן להשוות בין תשואות של עסק מניב לבין תשואות מהשקעה בחנות ללא ירידה לפרטי הפרטים של העסק הספציפי שבו מדובר.

אם אתם חושבים שתצליחו, או אם אתם חושבים שתיכשלו – אתם צודקים בשני המקרים.

הנרי פורד

על מנת להחליט היכן כדאי להשקיע יש לבחון כל מקרה לגופו. חלק גדול מהשיקול שלכם הוא אישי, כזה הנובע ממאפייני העסק השונים כפי שהסברנו אותם. האם אתם שואפים להיות מעורבים בעסק ולהקדיש את כל זמנכם לעסק או רק ליהנות מהכנסות מדמי שכירות. מבחינת התשואות, כאשר מדובר בחנות להשכרה, כללי המשחק פחות או יותר ברורים וניתן לחזות את התשואות, אך כאשר מדובר בעסקים השמיים הם הגבול - עסק יכול להפוך אתכם למיליונרים כפי שהוא גם יכול להביא אתכם לפשיטת רגל.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איתור עסקאות  איתור שטח להשכרה  בעלי עסק  בעלי עסקים  הזדמנויות עסקיות  הזדמנות לרווחים  השקעה בעסק  השקעות  מחשבון תשואה  נדלן מסחרי  נכסים מניבים   עושים עסקים  עסק להשקעה  עסק ריווחי  עסקים פעילים למכירה  שיקולים בקניית עסק  תשואה