כיצד להעריך שווי של אתר אינטרנט למכירה?

 

 

עם כניסת האינטרנט לחיינו, עסקים רבים נכנסו לפעילות אינטרנטית והקימו אתרים, חנויות אינטרנטיות שיש האומרים כי החנויות באינטרנט יהוו תחליף של ממש למרכזי הקניות כיום. יהיה זה רק עניין של זמן עד אשר האתרים עצמם יהפכו למוצר אשר קיים עבורו שוק של מוכרים וקונים. ממש כפי שמוכרים עסקים קיימים, כך ניתן גם לרכוש אתרי אינטרנט.

אך שאלת השאלות היא כיצד מתמחרים אתרי אינטרנט למכירה וכיצד מעריכים מהו שווי האתר?

סוגיית הערכת השווי של אתרים היא סוגיה די מורכבת, אך ניתן להצביע בבירור על הגורמים העיקריים המשפיעים על שוויו של אתרים למכירה:

התנועה באתר – תנועה באתר אינטרנט היא בבחינת תנועה של לקוחות פוטנציאליים בעסק שלכם. כולם מעוניינים בתנועה גדולה, בהינתן אחוזי המרה טובים תוכלו להפוך את התנועה לעסקאות של ממש. אך ישנה חשיבות לאופי הגולשים המגיעים לאתר והתפלגותם הדמוגרפית. מה שיכול להיות בעל ערך לאדם אחד ומצד שני חסר ערך לאחר.

אתרים למכירה

תפעול האתר – רוב אתרי האינטרנט הם פשוטים לתפעול ואינם דורשים תשומת לב מיוחדת. אך ישנם אתרים יותר מורכבים, כמו לדוגמה אתרים אשר יוצרים תוכן ודורשים צוות גדול יותר. ככל שהאתר דורש יותר תשומת לב והשקעה של שעות עבודה, הוא יכול להיחשב לפחות אטרקטיבי. כמובן שבנישות מסוימות אתרים בהחלט דורשים צוות גדול, כמו לדוגמה אתר חדשות.

רווחיות האתר – במידה ומדובר באתר מסחרי אשר פועל במשך תקופת זמן, ניתן וצריך לבדוק את הרווחיות שלו. מי שמעמיד את האתר למכירה צריך לספק את המסמכים הדרושים על מנת לבדוק זאת. רווחיות האתר היא בהחלט דבר מהותי בחישוב ערך האתר, אך לא כל האתרים ה"טובים" מייצרים כסף.

וותק האתר  - אין ספק שלוותק דומיין השפעה ישירה על האיכות שלו, וההתייחסות אליו מול מנועי החיפוש דבר המאפשר לו שליטה רחבה יותר על מונחי חיפוש שונים.

השוואה לעסקאות אחרות – בדומה לעסקאות נדל"ן מסחרי, גם בחינה השוואתית לעסקאות בעלות מאפיינים דומים יכולה לעזור לקבוע את המחיר של האתר.

באופן כללי כאשר מדובר באתר המציע מכירה של מוצרים קל יותר להעריך את ערכו, אך הדבר מסתבך באתרי תוכן או בלוגים, אשר אולי מפיקים רווחים אך הם עושים זאת בצורה עקיפה. אם למשל מדובר ברכישת בלוג, אולי הוא מייצר הכנסות אך מה יקרה לאחר שתרכשו אותו, האם הגולשים יישארו נאמנים גם לאחר שהתחלפו הכותבים? אלו שיקולים אשר בהחלט מתגלגלים בסופו של דבר לשוויו של האתר.

אם אתם שוקלים למכור אתר, או לקנות אתר, מוטב להתייעץ עם בעלי ניסיון על מנת לבצע הערכת שווי פרטנית לאתר. אך אל תשכחו שבשורה התחתונה, שווי האתר נקבע בסופו של דבר לפי הסכום שאנשים מוכנים לשלם עליו – כמו כל דבר בחיים.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  אתר אינטרנט יד שניה  אתרי אינטרנט פעילים למכירה  אתרים למכירה  דומיינים  לוח מודעות לעסקים  לוח עסקים  למכור עסק  מכירת עסק פעיל  עסקים באינטרנט  עסקים למכירה  עסקים פעילים למכירה  שיקולים בקניית עסק