מעוניינים להשקיע? יתרונות ההשקעה בנדל"ן המסחרי

 

 

שוק הנדל"ן המסחרי הוא תחום השקעות עולה בימינו, כששאר השווקים דורשים התעסקות רבה, לפעמים יום יומית, אם בבדיקת שערי המסחר בבורסה או בטלפונים זועמים של משכירי הדירה בטענה שהביוב באמבטיה נסתם שוב.

רכישה של נדל"ן מסחרי תפחית לכם כאבי ראש רבים, ותאפשר לכם לזכות בשקט נפשי לזמן ארוך יותר. נוסף על כך, בהשכרה של נכס מסחרי תוכלו להרוויח הרבה יותר מאשר השכרה של נכס פרטי למגורים, מה שהופך את רכישת הנדל"ן המסחרי למשתלמת במיוחד.

אז רגע - מה בכלל נחשב לנדל"ן מסחרי?

נדל"ן מסחרי הוא למעשה כל נכס מקרקעין שהשימוש בו נעשה למטרות של רווח כספי. לדוגמה: חנויות ועסקים פרטיים, מגרשי חניה המיועדים לחניונים, קומות משרדיות בבנייני היי טק ועוד. לצורך העניין, גם רכישה של דירת מגורים בבניין יכולה להוות נדל"ן מסחרי כל עוד הדירה תשמש במהלך היום כמשרד או קליניקה פרטיים.

שקט נפשי ולהרבה יותר זמן

כפי שהזכרנו, תחזוקת נכס של נדל"ן מסחרי אינה דורשת התעסקות רבה ולפיכך תחסוך מכם הרבה כאב ראש. השימוש בנכס, להבדיל מנדל"ן למגורים, אינו מסיבי ולכן לא ידרוש תיקונים לעיתים קרובות. בהנחה שהנכס שקניתם חדש או משופץ, כנראה שלא תצטרכו להתעסק בליקויים למשך כמה שנים לפחות.

לדוגמה, נדל"ן מסחרי שקניתם המשמש למשרד להשכרה לא צריך יותר מאינסטלציה פשוטה וחיבורי חשמל. שאר ליקויים הנגרמים משחיקה טבעית של שימוש בנכס, כפי שקורה בדירה המשמשת למגורים, לא אמורים להטריד אתכם כשבנכס משתמשים רק שעות בודדות ביום.

אם מדובר בחניונים למשל, העסק אפילו פשוט יותר. מחסום אוטומטי והעסקת שומר הם הדברים היחידים שתידרשו לעשות עם רכישתכם את הנכס, וזהו: יש לכם חניון שמניב רווחים.

יתרה מזאת, אם תחליטו להשכיר את הנכס המסחרי שלכם במקום למכור אותו, תוכלו ליהנות מזמן רב יותר של שקט נפשי. זאת בשל העובדה כי חוזי שכירות של נכסים מסחריים נוטים להיות ארוכים יותר. משרד שרוצה להתפרסם כנראה לא יעבור דירה באופן תכוף; חלק חשוב משיווק העסק תלוי ביציבות המיקום שלו וההתבססות בו.

לכך יש יתרון גדול על פני הנדל"ן למגורים, שם חוזה השכירות הוא לרוב לא יותר מ-12 חודשים, שגם הם תלויים בספק. שוכרים רבים היום הם סטודנטים ומשפחות צעירות שחייהם דינמיים, והם לא יוכלו להבטיח לכם שלא תצטרכו בעוד שנה להתעסק שוב בחיפוש אחר שוכרים חדשים.

קניית נדל"ן מסחרי שווה יותר כסף

באופן שאולי לא מפתיע, שוק הנדל"ן המסחרי לעיתים קרובות יהיה זול יותר משוק הנדל"ן למגורים. מחירי הדירות עולים משנה לשנה, מה שמקשה על רוכשים בקניית נכס שהמחיר ההתחלתי שלו הוא יותר ממיליון שקלים.

בשוק הנדל"ן המסחרי המצב שונה לחלוטין. ישנם בנייני משרדים רבים וחברות המספקות חללי עבודה משותפים שיאפשרו לכם  לקנות מספר חדרים קטן בתוכם לשימוש או להשכרה, וזה יעלה לכם הרבה פחות כסף.

לבסוף, חוזי שכירות של נכסים מניבים. מבחינתכם ככל שתשכירו את הנכס לאותו שוכר לתקופה ארוכה יותר, כן ייטב, שכן שכירות ארוכת טווח מייצרת לכם יציבות כלכלית ורווח הון לשנים נוספות שיבואו.

אז אם קצרה ידכם בכסף ואתם מעוניינים בהשקעה בטוחה, אולי כדאי לכם לבדוק את שוק הנדל"ן המסחרי. תוכלו ליהנות משקט נפשי, רווח כלכלי יציב והרבה פחות כאב ראש להתעסק בו.

כך או כך, חשוב שתתייעצו עם עורך דין העוסק בתחום הנדל"ן בכלל והנדל"ן המסחרי בפרט, כדי שתוכלו להבין לעומק מהן האפשרויות העומדות בפניכם ואיפה מומלץ להשקיע.

 

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  משקיעים  נדלן מסחרי  נכסים מניבים   תשואה