וותק של דומיין

לוותק של דומיין יש משמעות גם בדומיינים פגי תוקף אבל לכמות הקישורים ואיכות הקישורים יכולה להיות השפעה ישירה על תהליך קידום האתר בעתיד, וחשוב מזה כל דומיין הוא דומיין ייחודי לאתר

 

 

אז איך נשווה וותק של דומיין למציאות שבה אנו חיים, בדומה ליין. ככל שהדומיין וותיק יותר ככה הוא משתבח, זו דעה אישית כמובן, אבל לרוב יש בדבר היגיון והשפעה על קידום שם הדומיין.
אם בכוונתכם לרכוש דומיין מאדם מסויים או מחברה, יש לבדוק את גיל הדומיין שקיים בפועל, זאת אומרת לפני כמה שנים רכשו אותו בפעם הראשונה ואיזה סוג אתרים היו עליו, כאשר ומצאתם דומיין למכירה ועליו אתר עם תוכן לוותק של הדומיין יש יתרון משמעותי הוא הולך ומתקדם בתוצאות החיפושים של גוגל.

אז איך בודקים וותק של דומיין? ומה היה עליו?

כאשר אתם רוצים לבדוק את הותק של דומיינים, ניתן לעשות זאת באתרי Whois או באתר של הרשם "איגוד האינטרנט הישראלי".

האופציה הטובה ביותר לגלות על כל שם דומיין מה היה עליו הוא ארכיון האינטרנט, ארכיון דיגיטלי ללא כוונות רווח שכל מטרתו לרכז בו את כלל האתרים "שנמחקו" מהעולם בקישור כל שנותר הוא להזין את שם הדומיין בשדה חיפוש ואז לגלול לפי השנה בו הופיע האתר.

ומה לגבי דומיין עם עמוד זמני – לא אתר!

כאשר רוכשים דומיין ובמקום אתר קבוע מעלים דף זמני, זה משפר את הקידום וניתן לראות שהעלאת דף זמני לדומיין תניב תוצאות יותר משם דומיין שלא היה עליו כלום בעבר. בשפות  מסוימים זה נקרא "השבחת נכסים דיגיטליים" אבל אין הדבר חובה ובהחלט מתאפשר למכור שמות דומיינים ללא התעסקות מיוחדת. בדומה למס' טלפון ייחודי, יש רק אחד כזה ומי שירצה ייקנה.

כל הדרכים לרכוש דומיין פג תוקף

ראשית נציין שדומיין פג תוקף, זה דומיין שבעליו לא חידש עבורו את העלות השנתית והוא פתוח לרכישה על ידי כולם. דומיינים פגי תוקף (דומיינים פוקעים) יתרון משמעותי שלעיתים לדומיינים פגי תוקף יש קישורים חיצוניים מאתרים אחרים שמקשרים אליו זה יכול להעביר לשם הדומיין הרבה "כוח" במידה ואתם רוצים להקים עליו אתר בביטויים דומים לנושא שעליו היה השם הקודם.

אז ראשית הדרך הפשוטה והמהירה ביותר היא מעקב ולראות באתרי Whois מתי הדומיין מסתיים ומהתאריך הזה לקחת בחשבון עוד 90 ימי "חסד" ואז הוא יהי פתוח לרכישה אלא עם אדם אחר גם מתכנן עליו. דומיינים פגי תוקף משתחררים לרכישה אחרי 24:00 בלילה ביום שתוקפו פג.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איך להרוויח כסף  איתור עסקאות  דומיינים  השקעות  להרוויח ובגדול  לוח מודעות לעסקים 

 

 
1
תמונת המשתמש
משה מזרחי
לגיקים: whois על הטרמינל
לגיקים שבינינו, הכי פשוט זה להריץ פקודת whois על הטרמינל (אפשר גם על חלונות אם מתקינים bash).
28/10/2020