שוקלים השקעות נדלן בברצלונה - למה ספרד?

 

 

משקיעי נדל“ן ישראלים המחפשים אפיקי השקעה אטרקטיביים יותר, בעיקר עכשיו כאשר שוק הנדל“ן המקומי מדשדש במקום, מגלים עניין רב באפשרויות הנדל“ן של ברצלונה.

אך למה דווקא נדל“ן בברצלונה?

בשנים האחרונות ספרד מתאוששת ממשבר כלכלי ויציאה ממיתון, דבר המעורר עניין בהשקעות נדל"ן בספרד ובעיקר בערים הגדולות כמו ברצלונה. ברצלונה היא עיר יפה ואטרקטיבית, מה שמביא זרים רבים לרכוש דירות בעיר. ברצלונה היא עיר נמל מלאה בהיסטוריה וגם הווה עדכני הכולל מסעדות, ארכיטקטורה, חיי לילה והמון אטרקציות תיירותיות.

ועם זאת, היצע בברצלונה מוגבל ולכן כל נכס נדל"ני (דירת מגורים) בברצלונה מהווה נכס על כוונות של משקיעים רבים מכל העולם, יש שיומרו "מבוקש". גבולותיה של ברצלונה אינם מאפשרים לה להתרחב. צפיפות הבנייה ברף העליון ולכן היצע הדירות נמוך. ברצלונה מורכבת מ -10 מחוזות אשר כל מחוז מורכב ממספר רובעים נפרדים. לדוגמא: מחוז Ciutat Vella, מורכב מהרובע הגוטי (El Gòtic) הידוע באזור קסום וייחודי, רובע הרבאל (El Raval) מתפתח וצומח במהירות, רובע בורן (born) היינו אזור תיירותי וברצלונטה (La Barceloneta) סמוכה לחוף הים מהווה יתרון ממשי אצל המשקיעים.

הזרים מביאים איתם כוח כלכלי גדול יותר מאשר תושבי ברצלונה ובסופו של דבר משלמים עבור הדירות מחירים גבוהים יותר ומביאים לעלייה כללית במחיר הדיור, אך עדיין המחירים נמוכים יותר מאשר אלו אשר היו ערב המשבר הכלכלי. במילים אחרות זהו עדיין זמן טוב להשקיע, המחירים זולים וצפויה עלייה.

בעקבות המשבר הכלכלי אשר פקד את ספרד, אנשים רבים איבדו את בתיהם על מנת לשלם את החובות לבנקים. בעקבות כך נוצר מצב שבו רבים מתושבי העיר מתגוררים היום בשכירות ולא בדירות בבעלותם. מה שמעניק למשקיעים את האפשרויות להשכיר גם לטווח קצר עבור תיירים המבקרים בעיר וגם לטווח ארוך עובר תושבי העיר.

המיסוי בספרד (ברצלונה)

לפני שמבצעים השקעות נדל"ן בברצלונה, חשוב להבין את שיעורי המס במדינה. בספרד קיים מס רכישה המוטל על נכסים מיד שנייה. המס אינו אחיד ובברצלונה הוא עומד על 10%. בנוסף יש לשלם מס בעלות, המס נגזר משווי הנכס והמיקום, לכן יש לבדוק עם יועצי נדל"ן מקומיים מהו המס הרלוונטי עבור ההשקעה שאתם מתעניינים בה. במידה ומכרתם את הנכס יש לשלם מס על רווחי הון, מס בשיעור של 19% (המס מוטל על ההפרש בין סכום המכירה לעלות הנכס וההוצאות הנלוות למכירה).

מערכת המס בספרד מעט מורכבת וישנם עוד מסים רבים, וגם אגרות, שיש לקחת בחשבון כמו מס בולים, מס בעלות, מס עושר, מס הכנסה אישי לתושבי חוץ ועוד אגרות שונות.

רכישה חייבת להתבצע על ידי הסכם ציבורי והיא קשורה בעלויות עו"ד נוטריון, רישום רכוש, מס רכישה(ITP) ודמי ניהול. עלויות אלה משתנות בהתאם לעלות הרכישה.

ככלל, אחוז המס ITP הוא 10%. לחברות יש יתרון מס 70% ב ITP, במידה וחברה קונה את הנכס, ומוכרת אותו תוך חמש שנים מרגע הקנייה.

נדלן בברצלונה
מרפסות בניינים בברצלונה. צילום: by mac231 from Pixabay

במקרה של שכירות, המע"מ הכללי (ITP) הוא 21%, למעט דיור להשכרה עבור אוכלוסייה עם פטור (0%). זה אומר שאין אפשרות לנכות את המע"מ ששולם על הוצאות והשקעות אלה בהתייחס לדיור. בנוסף, אם אנחנו קונים ישירות כמו תושבי חוץ בספרד, יש לשלם 24% מההכנסות. המוכר חייב לשלם: רווח הון עירוני (IIVT) הוא מס מקומי שמשולם לעירייה בזמן המכירה.

במילים פשוטות אלו אשר משכירים דירות, נדרשים לשלם מס על הכנסותיהם. המס על שכירות עומד על 24% לתושבי חוץ;  במידה ויש להם דרכון אירופאי תשלמו רק 19% מס.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  השקעות בחו"ל  נדל"ן בחו"ל