השקעות נדל"ן בברלין

 

 

ברלין, בירתה של גרמניה המאוחדת, זכתה לתקופת פריחה אשר החלה לאחר איחוד מזרח ומערב גרמניה בראשית שנות התשעים. מאז ועד היום ברלין הפכה להיות מטרופולין ענק ורב השפעה, המרכז הרבה מהכוח הפוליטי והכלכלי של גרמניה. במקביל ברלין היא גם יעד תיירותי מבוקש באירופה ומקום אליו מגיעים צעירים רבים על מנת ללמוד במוסדות הלימוד הנחשבים.

אוכלוסיית העיר עומדת על כ 10 מיליון תושבים וישנם שיעורי הגירה גדולים אל העיר; מה שמגביר את הביקוש להשכרת דירות בעיר. הביקוש הגבוה לדיור בברלין, אל מול ההיצע הנמוך, אמור היה להקפיץ את מחירי הדירות. אך בזכות מדיניות אשר נועדה לרסן את המחירים, מחירי הדירות בברלין נשארו סבירים. התשואה על נכסי נדל"ן בברלין מעט יותר גבוהה מהתשואה על שכירות בישראל, אך ניתן להגדירה כמתונה וגם בטוחה ועקבית בזכות הביקוש הרב. לא במקרה מדדי הנדל"ן הבודקים אטרקטיביות של השקעות נדל"ן מעניקים דירוג גבוה לברלין וממקמים אותה ברשימת הערים האטרקטיביות ביותר להשקעה באירופה.

על מנת להבין מדוע כדאי להשקיע בנדל"ן להשכרה בברלין, יש להבין את התרבות הגרמנית, אשר בה מקובל לחיות בשכירות ולא למהר לרכוש דירה כפי שמקובל בארץ. זוהי גם הסיבה מדוע ממשלת גרמניה צריכה לנקוט במדיניות לריסון מחירי השכירות.

כיצד מתכוננים להשקעות נדל"ן בברלין?

הדבר הכי חשוב בעת ביצוע השקעות נדל"ן הוא להכיר לעומק את צורת המיסוי הנהוגה במדינה, בסופו של דבר המיסוי משפיע על גובה התשואה וכדאיות ההשקעה ולכן חשוב לבדוק את עניין המיסוי עם מומחי נדל"ן המכירים את החקיקה הגרמנית אשר לפעמים מרתיעה משקיעים, שאינם בקיאים בהליכים ולא מודעים לכך, שלמערכת זו יש גם יתרונות רבים. רכישת נכסי נדל"ן בברלין כפופה לשתי מערכות מס מקבילות, המקומית והפדרלית בדומה לארצות הברית.

ברמת העיקרון בנדל"ן גרמניה ישנו שיעור מע"מ גבוה (19%), אך מצד שני מס רכישה ומס רכוש נמוך, כל רוכש יחויב במס בשיעור של כ-5 אחוז משווי העסקה, ותשלומי מס נוספים כגון: ביול ורישום ולמי שלוקח משכנתא אז יחול עליו מיסים עבור המשכנתא. המס על הכנסות משכירות הוא מס פרוגרסיבי המחושב בהתאם לגובה ההכנסה השנתית. במילים אחרות יש צורך בתכנון מס על מנת לבדוק את כדאיות ההשקעה.

השקעות נדלן בברלין
צילום: by noelsch from Pixabay

יתרון עיקרי בחקיקה הגרמנית - שכר הדירה

על פי חוק, בעל הדירה יכול לעלות את שכר הדירה לשוכר אחת לשלוש שנים, אך יש לשים לב, שעל פי חוק, בעל הנכס מחויב להודיע לשוכרים בטווח של שלושה חודשים מראש, בטרם הוא יעלה את דמי השכירות והם מצדם יכולים לעזוב, לשוכרים זה אולי קצת פחות טוב אבל למשקיעים זו קרן אור. שכר הדירה שניתן לעלות עומד כרגע על עד כ- 20 אחוז ואם הנכס עבר שיפוץ או/ו השבחה, אז זו סיבה טובה במיוחד לגבות יותר שכירות בגינו, כך זה ההשקעה בברלין.

לסיכום

מערכת החקיקה והמיסוי בגרמניה אכן מורכבת למי שאינו מבין, אך מהצד השני מסודרת מאוד. נכון לומר שהחוקים הרבים בגרמניה נועדו להגן על תושביה והאוכלוסייה המקומית, בין היתר גם לאפשר להם יציבות וביטחון במגוריהם אולם הכרות עם החקיקה, יכולה להועיל מאוד גם למשקיעים שבוחרים להשקיע את כספם בחו"ל והיא כוללת הטבות מיסוי למיניהן. לא בכדי השקעה ברלין היא השקעה משתלמת.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  הזדמנות לרווחים  השקעות  השקעות בחו"ל  נדל"ן בחו"ל  תשואה 

 

 
1
תמונת המשתמש
צחי חן
השקעה בנכסים בחו"ל
זה הדבר הבא
03/11/2020