השיטה הבטוחה לקידום עסק באינטרנט

 

 

איך משווקים את העסק באינטרנט בצורה יעילה?

אם בעבר הלא רחוק, צרכנים פנו ללוח עסקים ואו לספר טלפונים כדי לאתר את בעל העסק הקרוב לביתם, (וכן, מי שהעסק שלו התחיל באותיות א.א התברג בראש התוצאות והרוויח את הלקוחות..), הרי שכיום מרבית הצרכנים בוחרים לאיזה עסק לפנות על בסיס חיפוש בגוגל ואו שאלה פומבית בקבוצות השונות ברשתות החברתיות.

הבעיה היא, שבשונה מבעבר בו החיפוש התבצע על פי אזור מסוים והמתחרים היו ידועים ומוכרים לכם, כיום המתחרים שלנו הם כלל העסקים המציעים את השירותים אותם אנו מציעים ללא תלות במיקומם. בעצם, התחרות על לבם של הצרכנים קשוח במיוחד.

אז איך אפשר לשווק את העסק בעידן בו כולם מתחרים בכולם ובידול אינו עניין פשוט במיוחד? 

כדי לשווק עסק חדש באינטרנט, יש צורך בתכנון אסטרטגי ובהבנה של מהות העסק שלכם (מהיכן מרוויחים כסף). לשם כך, מומלץ להתחיל בתהליך אפיון מסודר לקהלי היעד של העסק ולהבין מי הוא הלקוח הפוטנציאלי, מה הלקוחות שלכם רוצים מכם ואיך אתם יכולים לשכנע אותם לעבוד ואו לרכוש את הדרוש להם דווקא מכם.

עם סיום האפיון של קהלי היעד של העסק, מומלץ להתמקד ולבחון אילו שירותים/מוצרים אחראים למרבית הרווחים הצפויים בעסק. כך לדוגמה, אם אתם מוכרים מגוון רחב של מוצרים אך קטגוריה מסוימת אחראית לרווחיות הגבוהה ביותר, אנו נבחר לשווק אך ורק את הקטגוריה הנ"ל באינטרנט ולהציג את המוצרים הנבחרים בלבד.

מיקוד זה מאפשר לנו לעמוד בכמה יעדים מאוד חשובים:

  1. יצירת שפה אחידה ומדויקת עבור הגולשים באתר.
  2. מיקוד גבוהה של תוכן האתר סביב המוצרים/שירותים הללו.
  3. יצירת ערך תחרותי גבוהה יותר (מתחרים ממוקדים מעטים).
  4. שמירה על עלויות שיווק ופרסום נמוכים אך אפקטיביים.
  5. יצירת רווחיות גבוהה ובטווח זמן קצר למדי.

ייתכן מאוד ואתם מוכרים מספר רב של מוצרים/שירותים, לכן תשאפו להציג כמה שיותר מהיכולות שלכם באתר האינטרנט וברשתות החברתיות. אך, כעסק חדש הנדרש להתחרות מול שחקנים גדולים וותיקים מכם, הסיכויים שלכם לנצח בשיטה בה הם פועלים קטנה עד לא קיימת. לכן, עליכם לפתח שיטה חלופית אשר תאפשר לכם להתחרות על לבם של הלקוחות ברשת בהצלחה וזאת נעשה על ידי מיקוד גבוהה של השיווק שלנו ברשת, להלן הרחבה אודות האופן בו אנו נעמוד ביעדים הללו:

אם נעבור בקצרה על ההמלצות מעלה נוכל להבין את העוצמה בתכנון אסטרטגי נכון של השיווק ברשת

1. יצירת שפה אחידה ומדויקת עבור הגולשים באתר

כאשר לקוח פוטנציאלי נכנס לאתר ובו מספר רב של קטגוריות (גם כאשר הן בענף זהה) יש לו נטייה להתבלבל וללכת לאיבוד. לעומת זאת, כאשר לקוח פוטנציאלי נכנס לאתר ובו כל המידע הנדרש לו עבור המוצרים/שירותים הנדרשים לו, ביכולתנו למקד את תשומת הלב שלו על היתרונות שלנו, על השירותיות שלנו ועל מגוון רחב של יתרונות נוספים שיש לנו ולא בטוח שיש למתחרים שלנו.

2. מיקוד גבוהה של תוכן האתר סביב המוצרים/שירותים

כאשר אתר אינטרנט ממוקד מטרה ומציע תחום מצומצם של שירותים או מוצרים, לא רק הגולשים מבינים לאן הם נכנסים ומה הם צפויים לראות, גם מנועי החיפוש יודעים שהגולשים שנכנסים לאתר זה לאחר חיפושים מתאימים אכן מוצאים בדיוק את מה שהם ציפו לקבל ולכן הם מתנהגים טוב יותר (שולחים אינדיקציות) ומנועי החיפוש מתגמלים את האתר במיקומים גבוהים יותר בראש תוצאות החיפוש.

3. יצירת ערך תחרותי גבוהה יותר (מתחרים ממוקדים מעטים)

כאשר אתר עוסק בתחום פעילות אחד בלבד, ביכולתו של בעל האתר לייצר ערכים גבוהים בהרבה מאלו של המתחרים. כך לדוגמה, בעל האתר יכול לנהל בלוג העוסק בנושאים הקשורים למוצרים/שירותים שהוא מציע ואו בעל העסק יכול להוסיף יכולות מתקדמות יותר לעמודי המוצר/שירות כדוגמת שאלונים מתקדמים, טפסי הזמנה מותאמים ועוד.. אלו הן יכולות שמתחרים אחרים יתקשו להעניק לגולשים באתר.

4. שמירה על עלויות שיווק ופרסום נמוכים אך אפקטיביים

כאשר מציעים מספר רב של שירותים או מוצרים, יש לשווק את כולם כדי לראות תוצאות והמשמעות היא פיזור רחב של עלויות ולעתים גם החזקה של מלאים עומדים שעולים אף הם כסף. לעומת זאת, כאשר ממקדים אתה שיווק ברשת לתחום אחד בלבד, ניתן לייעל את השיווק והפרסום ולבצע אופטימיזציה מתמשכת כדי להגיע לנתוני רווחיות גבוהים על כל עסקה ועסקה.

5. יצירת רווחיות גבוהה ובטווח זמן קצר למדי

מיקוד גבוהה במוצרים/שירותים הרווחיים מבטיחים תזרים חיובי כל הזמן, גם כאשר מעלים תקציבי שיווק ובוחרים לקחת מימון לצורך צמיחה, יש לעסק מספיק שומנים (רווחיות) כדי לממן את המהלכים הללו. לכן, עסק ממוקד מטרה יכול במרבית המקרים לגדול מהר יותר ולהשיג תוצאות טובות יותר בטווח הקצר ולא פחות חשוב מכך גם בטווח הארוך.

 

איך בעל עסק טרוד עומד בהמלצות אלו?

ישנו עיקרון המוכר בשם "עיקרון 80-20" (פארטו) אשר אומר שאנו משקיעים 80% מהזמן שלנו על 20% מהרווחיות ו-20% מהזמן שלנו על 80% מהרווחיות. בניהול עסק, אנו חייבים לבחור מה הם התחומים בהם עלינו למקד את הזמן והאנרגיה שלנו ומה הם התחומים שיש לייצא לאנשי מקצוע אחרים שיעשו זאת עבורנו.

בכל הנוגע לפעילויות שיווקיות ברשת, יש לבעלי עסקים בעיה. זאת, משום והם אינם יודעים לבצע את הפעולות המתוארות מעלה בכוחות עצמם. אלו שיודעים לעשות פעולות אלו, יעדיפו להשקיע את זמנם בייצור/ייבוא/שילוח או במתן השירותים עצמם ולא במהלכי השיווק ברשת.

אך, ניתן להשיג את כלל היעדים מעלה גם על ידי פניה לגורם מקצועי אשר מנוסה במהלכים מאין אלו. כך לדוגמה, ניתן לפנות לחברת ניהול אתרים אשר תעשה עבורכם את המהלכים הללו בהצלחה יתרה. חברות ניהול מקצועיות יכולות לתכנן עבורכם את מהלכי החדירה לשווקים הרלוונטיים לכם ואף לבצע את העבודה עצמה מבלי שאתם תידרשו לעשות הרבה לשם כך.

לסיכום,

גם עסק חדש יכול וחייב להצליח לשווק עצמו באינטרנט אם הוא רוצה לשרוד. זה נכון שכיום קשה יותר לשווק עסקים חדשים ברשת וזאת מאחר והתחרות רק הולכת וגדלה מיום ליום, אך גם המתנה במהלכים מאין אלו אינה הופכת את התהליך לקל או פשוט יותר. לכן, מומלץ לקפוץ ראש ולהתחיל להילחם על החלק של העסק שלכם בתחום העיסוק שלכם.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  אתר אינטרנט יד שניה  אתרי אינטרנט פעילים למכירה  אתרים למכירה  ניהול עסק  עסקים קטנים  עסקים קיימים  פתיחת עסק חדש  שיווק העסק