הערכת שווי עסק

 

 

לקראת ביצוע עסקת מכירה של עסק יש לעבור מספר שלבים משמעותיים לגבי ביצוע העסקה. זאת כדי שהיא תהיה הוגנת ומשתלמת לשני הצדדים. לא פעם אדם מעריך את הנכס שברשותו בסכום גבוה יותר מערכו הריאלי, דבר שמביא לקושי במכירה. מסיבה זו חשוב לבצע הערכת שווי עסק באופן מקצועי. כך בעל העסק יודע בצורה מדויקת ככל שניתן מהו הערך של הנכס שלו. ובהתאם לכך הוא יוכל להציע אותו למכירה. כך הוא יודע בביטחון שהוא מוכר את הנכס במחיר הוגן ומשתלם ולא מפסיד בגין המכירה. השאלה היא כיצד מבצעים הערכת שווי עסק?

איש מקצוע בתחום הערכת שווי עסק

בדומה להערכת שווי נדל"ן, גם כאן יש למצוא איש מקצוע שיודע כיצד לבצע את הערכת שווי העסק. שמאי מקרקעין יעריך שווי של דירה או כל נדל"ן אחר, ואילו בתחום הערכת שווי עסק נפנה אל גורם מקצועי בתחום הספציפי הזה. למעשה חשוב למצוא חברה מקצועית שמעניקה שירותים בתחום התיווך ואיתור עסקאות, לחברות אלו אנשי מקצוע מתאימים וידע שמאפשר להעריך בצורה נכונה והוגנת את ערך העסק.

במה תלוי הערכת שווי עסק?

הערכת שווי עסק הוא תחום מדויק שנשען על מספר ערכים בעלי משמעות.
 

  • הכנסות מול הוצאות – עסק נועד להוביל להכנסות. לכן הערך הראשון שייבדק בקביעת ערך הנכס הוא מעגל ההכנסות ביחס להוצאות. ככל שיש לעסק רווח נטו כך הוא יהיה שווה יותר.
  • תפעול ואחזקה – יש עסקים שדורשים כוח אדם מרובה והרבה מאוד התעסקות, לעומת עסקים שמצריכים פחות מזה. ככל שהעסק דורש יותר כוח אדם ועלויות תפעול כך עליו להכניס יותר. זאת כדי שההכנסות אכן יכסו את ההוצאות ויצדיקו את הפעלת העסק.
  • מיתוג ותדמית - הערכת שווי עסק קשורה במידה רבה גם למיתוג של העסק ולתדמית שיש לו בקרב חוג הלקוחות הפוטנציאלי שלו. עסק מיושן שכבר לא מספיק מוכר הוא עסק שאמנם יתכן וניתן לקדם אותו, אך הוא מצריך השקעה רבה. נתון שמפחית את מחיר המכירה שלו.
  • מה כוללת העסקה - הערכת שווי עסק כוללת התייחסות לכלל המרכיבים שכלולים בעסקה. מדובר על הנכסים של העסק, על ציוד, מכשור, אביזרים ומלאי. ככל שיש לעסק יותר ציוד ומלאי גם המחיר יעלה בהתאם.
  • ליווי מקצועי וייעוץ – במקרים רבים הערכת שווי עסק תתייחס גם לליווי המקצועי או לייעוץ שבעל העסק המוכר יעניק לקונה. הידע המקצועי שווה הרבה והוא מעלה את ערכו של הנכס.

רוצים למכור נכס ולדעת שאתם מעמידים אותו למכירה במחיר הוגן וממשים את ערכו? עומדים לרכוש עסק ורוצים לדעת שהמחיר אותו אתם עומדים לשלם הוגן ומשתלם? פנו למונופולי. אצלנו תיהנו משירותי הערכת שווי עסק לצד מענים מקצועיים נוספים שיעזרו לכם להוציא אל הפועל את העסקה בליווי מקצועי של הערכת שווי עסק לעסקה מוצלחת!
 

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  הערכת שווי עסק  השקעה בעסק