המדריך המלא לעצמאי מעסק זכיינות

 

 

עסק בזכיינות הוא למעשה אפשרות מעניינת עבור מי שרוצה להיות עצמאי. רכישת זיכיון פוטרת את היזם מהצורך למצוא קונספט מיוחד ולפתח את הרעיון. במקום זאת הוא רוכש זיכיון להפעלת סניף של רשת קיימת. היתרון של עסק בזכיינות הוא שהרשת ומוצריה הם דבר שהצרכנים כבר מכירים, דבר המפחית את עלויות השיווק וממילא את הסיכונים. העסק החדש בעצם נשען על המערכות התפעוליות של החברה, ונוסף על כך ניתן לקבל תמיכה וליווי העוזרים מאוד לבעל העסק. אך מצד שני, כמובן שיש לשלם עבור הזכיינות, ואף להיות כפופים לנהלי המותג, נהלים אשר נועדו להבטיח אחידות בכל הסניפים ואת הסטנדרטים התואמים למותג. בעל העסק העצמאי בעצם מאבד מעצמאותו, והוא חייב להיות כפוף לנהלים של הרשת. נשמע לכם מעניין? אז מה בעצם צריך לדעת כאשר רוצים להקים עסק בזכיינות?

כיצד זה עובד?

כדי לפתוח עסק בזכיינות ישנם למעשה שני תשלומים שמבקש הזכיין. התשלום הראשון הוא רכישת הזיכיון. זהו סכום גבוה, ואותו משלמים באופן חד-פעמי על מנת לקבל את הזיכיון להשתמש בשם המותג. התשלום השני הוא תשלום חודשי, המכונה לעתים דמי ניהול, ואותו משלמים עבור שירותי הניהול והתמיכה שמקבלים מהרשת. ישנן רשתות אשר זנחו את מודל התשלום החודשי, ופשוט מגלמות את דמי הניהול במחיר המוצרים אשר נרכשים מהרשת. רשתות רבות מבקשות מהזכיינים לשלם גם עבור דמי פרסום. כל סניף משלם סכום חודשי לרשת על מנת לממן את פרסום המותג וכן את שיווקו.

מחפש להיות זכיין, כדאי לדעת כי הסכום שמשלמים עבור הזיכיון הוא בדרך כלל סכום די גבוה, אך יש להביא בחשבון שההוצאות אינן מסתכמות בכך. תמיד תהיינה הוצאות נוספות הכרוכות בהקמת המיזם, החל מהוצאת שכר דירה, עבור דרך שיפוצים וכלה אף בערבויות בנקאיות. הדרישה לערבויות בנקאיות יכולה לבוא הן מצד הרשת, הרוצה להבטיח את התחייבויות הזכיין כלפיה, והן מצד הבעלים של הנכס, הרוצים ערבות לתשלום הדירה. בדרך כלל מדובר בסכום שהוא שווה ערך לשלושה חודשי שכירות. סכום זה יש להפקיד בבנק בתור ערבות.

היתרונות של פתיחת עסק בזכיינות

כדי לפתוח עסק יש צורך בהון רב על מנת לממן את הקמת העסק. לשם כך רבים פונים אל הבנקים ומבקשים הלוואות. כאשר מדובר ברשתות זכיינות מצליחות, הבנקים מאמינים בסיכויי הצלחה גבוהים, ולכן מאשרים יותר בקלות הלוואות לפתיחת עסק. באותו הקשר של ההלוואות חשוב להזכיר את הבעיה של רוב העסקים: לוקח זמן עד שהם צוברים מוניטין ומספיק לקוחות המייצרים מחזור מזומנים המאפשר עצמאות כלכלית לעסק. במקרה של עסק בזכיינות הדבר קל יותר, כיוון שיש לו "קהל שבוי", המכיר את המותג ואף מחכה בכיליון עיניים לפתיחת סניף קרוב לביתו או למקום עבודתו.
זקוקוים לעוד יתרונות קראו גם >> חמישה יתרונות ברורים ברכישת זיכיון ממותג מצליח

זכיינות לקוסמטיקה ואיפור

החסרונות

אם חלמתם על עסק עצמאי ורכשתם זיכיון, עליכם להבין שאינכם חופשיים במאת האחוזים. חופש הניהול שלכם הוא במסגרת ההגבלות בחוזה ביניכם לבין הרשת. החלטות מהותיות חייבות את אישור הרשת על מנת להבטיח את אחידותו של המותג.

חיסרון נוסף הוא העלויות הגבוהות הכרוכות בפתיחת של עסק בזכיינות. הצורך בתשלום גבוה עבור הזיכיון מוסיף מטבע הדברים לעלויות ההקמה של העסק.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  הזדמנות לרווחים  זיכיון  יזמים חדשים  מותג מצליח  עסקים זכיינים 

 

 
1
תמונת המשתמש
אפי
מועיל ומעניין
מועיל ומעניין. תודה רבה!
11/12/2017