גניבת דומיין, אך נמנעים מזה?

במקרים מסויימים צייד הדומיין יציע לאותו גוף מסחרי המזוהה עם אותה כתובת דומיין לרכוש את הכתובת חזרה במחיר מופקע, כדאי שתכירו את הדרכים להימנע מגניבת דומיינים

 

 

בכל יום שמות דומיין שונים נגנבים מידי גופים, עסקים ואף חברות של ממש כגון גוגל בשנת 2014 ב-29 בספטמבר משתמש הודי בשם סאמי רכש לזמן קצר את הדומיין הנחשק Google.com לאחר כמה דקות קיבל הודעה לביטול (הסיבה שגוגל יכולה הייתה לבטל נובעת מכך ששירות הרישום בו השתמש שייך לה Google Domains (בקרוב בישראל)) . ברוב הגניבות לא נפתחים תיקים במשטרה ואף חשוד לא מגיע לחקירה. במקרים רבים גניבת דומיין מתבצעת כאשר מדובר בדומיין בעל חשיבות שיווקית כזו או אחרת ובמקרים אחרים הדומיין יכלול את שמה של חברה מסחרית או שמו של מוצר מסחרי נחשק. במידה והחברה הייתה חכמה מספיק ורשמה על שמה זכויות יוצרים רוב הסיכויים שה"גנב" לא יוכל לעשות שום שימוש בדומיין רק למכור בחזרה לבעלים המקוריים במחיר גבוה.

הגוף שאחראי על ניהול מכירה וקנייה של דומיינים ישראלים הוא איגוד האינטרנט הישראלי קבע כלל ברזל כי יש להמתין תקופה שבין 45 - 60 ימים בין שינוי רישום הבעלים של דומיין מסוים שפג תוקפו, וזו על מנת לגרום לבעלים המקוריים לחדש את הדומיין.

בנוסף ישנם כמה פעולות שתוכלו לבצע בעצמכם כדי להקשות על ציידי הדומיינים:

  1. סיסמא מורכבת לחשבון של הרשם – יש לבחור בסיסמא מורכבת המכילה תווים מיוחדים, אותיות קטנות וגדולות כולל מספרים.
  2. רשם מוכר – רשמו את שמות הדומיין שלכם בספק שירותים מוכר אשר מופיע אצל הארגון כרשם מוסמך. לעיתים המחיר יהיה גבוה אך רמת האבטחה תהיה גבוה.
  3. השתמשו בחשבון ג'מייל לרישום הדומיין – קשה לפרוץ לחשבון ג'מייל, השתמשו באימות דו שלבי.
  4. נעילת דומיין – לכל דומיין קיימת אופציה אשר מקשה על ביצוע שינויים בפרטי הבעלים של הדומיין, דומיין נעול משמעותו שלא ניתן להעביר את השליטה בו לממשק ניהול אחר מזה בו הוא נמצא כרגע.
  5. רישום פרטים נכונים ומעודכנים –במידה ותתעורר מחלוקת לגבי הבעלות של הדומיין – לא תוכלו להוכיח כי אתם הבעלים האמתיים שלו במידה והזנתם נתונים שגויים.
  6. עדכנו ביומן את תאריך פקיעת הדומיין – שימו לב, המיידים עומדים על השערים ורוכשים באופן מיידי, דומיין שפג תוקפו, כדאי להיות מודעים לאפשרות של חטיפת דומיין שפקע,

במקרים מסויימים צייד הדומיין יציע לאותו גוף מסחרי המזוהה עם אותה כתובת דומיין לרכוש את הכתובת חזרה במחיר מופקע.

שם הדומיין של האתר שלנו הוא לעיתים הדבר הראשון אותו הגולש רואה ומזוהה עימו, כחלק מהייצוג של החברה או העסק שלנו ברשת, ולכן תפקידו ביצירת רושם ראשוני, שמרו עליו הוא חשוב במיוחד ובעל ערך עצום לעתיד העסק.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איך להרוויח כסף  אתר אינטרנט יד שניה  אתרי אינטרנט פעילים למכירה  דומיינים 

 

 
1
תמונת המשתמש
משה
הלוואי שהייתי קונה את הדומיין nissan.com
בזמן עוד בשנות ה-90. היום הייתי מיליונר $$
23/04/2020