מה נדרש לקחת בחשבון בבחירת מיקום מבנה תעשייה

 

 

כאשר אתם מחפשים מקום להקים מבני תעשייה להשכרה, חשוב שתבחרו בקפידה את מיקום המגרש. אתם עומדים לבצע השקעה כספית גדולה בבנייה והתאמות המקום לייצור תעשייתי. אלו הן אינן ההחלטות שניתן לשנות בקלות ראש, במיוחד לא לאחר הביצוע ולכן חייבים לבדוק מראש את כל השיקולים. אז מה בעצם נדרש בבחירת מיקום למבני תעשייה?

שינוע ולוגיסטיקה

מבנה תעשייה כולל כניסה של חומרי גלם ויציאה של מוצרים אשר הם תוצאה של עיבוד אותם חומרי הגלם. רצוי להיות קרובים למקור של חומרי הגלם, לאו דווקא למקום בו הם מופקים (זה יכול להיות בכלל מיוצר בחו“ל), על אף שדבר כזה יהווה יתרון, אלא קרוב לנקודות המוצא כמו אחד מנמלי ישראל. חשוב שתהיו ממוקמים סמוך לדרכים ראשיות אשר יאפשרו שינוע מהיר וקל של חומרי הגלם ומוצרים מוגמרים. כל מרחק וכל מכשול עלול בסופו של דבר לייקר את העלויות הלוגיסטיות.

ייעוד הקרקע והגבלות סביבתיות

כאשר מחפשים מקום להקמת מבנה תעשייה חשוב לוודא שייעוד הקרקע ותכנית התב“ע אכן מאפשרות הקמת מבנה תעשייה באזור. מבני תעשייה עלולים להיות מקור לזיהום ורעש ולכן חשוב לבדוק שגם אין הגבלות סביבתיות מיוחדות, רוב הרשויות המקומיות מקדמות באזורם שטחי תעשייה קלה, משמע עבור משרדי הייטק לא מזהמת ומגדילה את מקומות העבודה (של בעלי השכלה גבוה) בניגוד מוחלט בהשוואה לתעשייה כבדה שמחפשת כוח אדם זול.

מבני תעשייה להשכרה
מבני תעשייה להשכרה צילום: by Pashminu Mansukhani from Pixabay

תמריצים

כאשר אתם רוצים לבחור מיקום למבנה תעשייה, חשוב לזכור שישנן רשויות מקומיות אשר מעניקות תמריצים מסוימים, כמו למשל פטור מארנונה למספר שנים. הטבות מסוג זה יכולות לעזור מאוד לתשואה העסקית ולכן כדאי לחפש מקומות בהם ניתן ליהנות מתמריצים מסוג זה או אחר, ככל שתבחרו במיקומים מרוחקים = פריפריה, תזכו לתמריצים שונים כגון: קיצור משמעותי בזמני הבירוקרטיה וההקמה של המבנה.

שירותים נלווים

המבנה התעשייתי שתקימו מיועד למטרה מסוימת אך סביר להניח שלצורך תפעולו תצטרכו להיעזר בשירותים של עסקים אחרים, ממהנדסי מכונאות לתיקון המכונות ועד ספקי ציוד משרדי וחברות שליחויות ולוגיסטיקה. חשוב לבדוק האם במיקום שבו אתם מעוניינים ניתן לקבל את השירותים העסקיים שלהם אתם נזקקים באופן שוטף.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  השקעות  מבני תעשייה  נדלן מסחרי  נכסים מניבים   תשואה 

 

 
1
תמונת המשתמש
רועי
וזה אחלה מאמר...
בהצלחה!.....
30/08/2019
 
2
תמונת המשתמש
רועי
מבני תעשייה זה נכס נדלני משתלם!
לא כל אחד יכול להרשות לעצמו, אבל מי שכאן מדובר על מכרה של זהב!
30/08/2019