בלי סיכון אין סיכוי

 

 

קרש הקפיצה לחלום שמתגשם – פתיחת עסק בתחום המזון

הרבה מהאנשים אשר חולמים על פתיחת עסק חדש מתעניינים באפשרות של פתיחת עסק בתחום המזון. עסק בתחום המזון הוא מונח רחב, ולתוכו נכנסות הרבה מאוד אפשרויות, כמו למשל מסעדות ובתי קפה; מאפייה; דוכן לממכר פלאפל או כל דבר אחר הקשור למזון. מצד אחד יש כאן פוטנציאל רב, שהרי בסופו של דבר מזון הוא מוצר המוכר את עצמו. מצד שני, ישנם גם סיכונים רבים וקשיים מיוחדים האופייניים לענף. אבל אל תיתן לזה לעצור אותך, אתה הרי מכיר את האמרה הטוענת – ובצדק – שבלי סיכון אין סיכוי.

אם עסק בתחום המזון הוא אכן הכיוון שלך, עשה זאת בתבונה ובלי להיחפז. כבר אמר מי שאמר "סוף מעשה במחשבה תחילה". תכנן בזהירות, וגם אם יש מהמורות בדרכך – בשום אופן אל תוותר על החלום. אל תיקח סיכונים מיותרים, אך הבא בחשבון שבכל זאת יש סיכונים שתהיה חייב לקחת כאשר אתה עומד על קרש הקפיצה למים העמוקים ולהגשמת החלום.

יזמות בתחום המזון

יזמות היא תחום הנלמד באופן מקצועי. זהו מושג רחב המקיף קשת רחבה של נושאים. כיוון שבעולם היזמות נוכל למצוא גם את תחום יזמות עסקי המזון, וכיוון שמדובר בתחום בעל מאפיינים ייחודיים ומורכבים, ישנם גם קורסים המכשירים לתחום היזמות בעסקי המזון. אם אתה חותר לכיוון הזה, בהחלט מומלץ לקחת את אחד הקורסים בנושא, ובעיקר אם אין לך שום ניסיון בתחום. כמו כל תכנית ללימוד יזמות, גם כאן ניתנים בידיך הכלים להקמה ולניהול של עסק, אך בדגש על תחום המזון.

כמו בכל עסק אחר, גם בעסקי המזון יש צורך בתכנית עסקית מסודרת ומפורטת. יש להתייחס בכובד ראש לתכנית העסקית, שכן זו תכנית הפעולה שלך להשגת היעדים. באופן חד־משמעי, ההמלצה שלנו היא להיעזר באנשי מקצוע שהם בעלי ניסיון בתחום המזון לצורך הכנת התכנית העסקית.

בלי סיכון, אין סיכוי

ז'אן קלוד מקס

שלושת מרכיבי ההצלחה של העסק

על מנת להצליח בעסקי המזון יש להקפיד על התנהלות כלכלית נכונה וזהירה. אך זהו רק הצד הטכני של ההצלחה. הקמה וניהול של עסק אינם עניין טכני בלבד. נדרשים כאן גם הרבה מאוד חזון, מעוף ודמיון. במקרה של עסקים בתחום המזון, יש שלושה מרכיבים להצלחה, ולא במקרה קיימת מערכת של קשרי גומלין ביניהם; כלומר כל אחד משפיע ומושפע מהאחר.

אותם שלושת מרכיבי ההצלחה הם: קונספט העסק, קהל היעד ומיקום העסק. לא ניתן להפריד שום גורם מהאחר; קונספט העסק קשור לקהל היעד, וקהל היעד קשור למיקום.

  1. קהל היעד – חשוב להגדיר היטב מיהו קהל היעד של העסק. אתה בהחלט יכול קודם כול לבחור את קהל היעד שלך, ורק לאחר מכן לבנות את הקונספט המתאים לקהל יעד זה. לדוגמה, אתה יכול לבחור בקהל היעד של אנשי הייטק היוצאים להפסקת צהריים ומחפשים מקום לאכול בקרבת המשרד. זהו בהחלט קהל יעד טוב, אך עכשיו עליך לנתח את קהל היעד הזה ולחשוב על הקונספט המתאים עבורו.
  2. קונספט העסק – עסק בתחום המזון עובד לפי קונספט, וכך מתבצע המיתוג של המקום. עסקים רבים בתחום המזון מציעים תפריט מצומצם מאוד, העונה לקונספט של המקום. עליך להתאים את כל הפרטים הקטנים לקונספט. לצורך ההדגמה, זו יכולה להיות מסעדה צרפתית יוקרתית, מסעדת פועלים או אוכל הודי בטייקאווי. אם יש לך קונספט הקרוב ללבך וזה מה שאתה רוצה לעשות, חשוב היטב מיהו קהל היעד שלך.
  3. מיקום העסק– הקונספט וקהל היעד בהחלט משפיעים על ההחלטה באשר למיקום, וגם להפך. לא כל קונספט מתאים לכל מקום. עסק בתחום המזון יכול בהחלט להצליח ברחוב מסוים בתל אביב אבל להיכשל ברחוב אחר.

 

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איך להרוויח כסף  הזדמנות לרווחים  יזמים חדשים  מיקום העסק  ניהול עסק  עסק חדש  עסק פעיל  עסק ריווחי  פתיחת עסק חדש  קהל יעד  שיקולים בקניית עסק