כיצד נערכים ליום שאחרי הקורונה

המשק חוזר לפעילות בצורה מתונה, ה"תו הסגול" חזרה לשגרה כפוף לתנאים להפעלת עסקים ולקבלת לקוחות.

 

 

משבר הקורונה שפקד את ישראל והעולם כולו, לא היה רק עניין בריאותי, הוא גם פגע מאוד בעסקים. ההגבלות שהוטלו על הציבור אילצו את רוב העסקים לסגור באופן זמני ולשלוח את העובדים לחופשה ללא תשלום (חל"ת). לשמחתנו, נכון לזמן כתיבת שורות אלו, נתוני התחלואה נמצאים במגמת ירידה והממשלה מתחילה להסיר את ההגבלות שהוטלו - המשק חוזר לפעילות בצורה מתונה כפוף לתו הסגול.

אך לצד החדשות המעודדות, כולנו מבינים שהיום שאחרי הקורונה מביא איתו כללי משחק חדשים. הפעילות העסקית לא חוזרת להיות מה שהייתה קודם כל כך מהר, וכמו כן עדיין אנחנו פועלים תחת אילוצים לנקוט באמצעים למניעת הפצת המחלה, אמצעים אשר אינם מאפשרים לעסק לפעול באותה המתכונת שהייתה קודם.

מעתה כל עסק יאלץ לנקוט באמצעים הכוללים שימוש במסכות, חיטוי וצמצום מגע בין אנשים. כל ענף מקבל הוראות ספציפיות ממשרד הבריאות ועליו ליישם את ההנחיות אחרת הוא צפוי לקנסות. ישנם עסקים שעבורם הדבר לא משנה הרבה, וישנם עסקים, שעבורם זה קריטי, כמו למשל מסעדות ועסקי המזון, בהם בימים רגילים מצטופפים אנשים רבים. הצורך בשמירת מרחק מאפשר להכניס פחות אנשים לשטח העסק והדבר פוגע במכירות, או שהפחד שחלחל אצל אנשים רבים משאיר אותם בבית.

עסקי המזון ביום שאחרי הקורונה

כיום מוצעים עסקים למכירה בתחום המזון בשל הקורונה, כמו מסעדות ובתי קפה אשר נפגעו קשות בתקופת המשבר וגם ביום שאחרי הקורונה, לאלו שישרדו מחכה תקופה קשה.

גם כאשר קהל הלקוחות ירצה למלא את המסעדה יהיה צורך בשמירה על מרחק בין אורחי המסעדה, מרחק של 1.5 מ' בין השולחנות ע"פ הצו, דבר שמקשה על המסעדה לממש את הפוטנציאל. וכמובן שהירידה במספר הסועדים תביא לירידה בהכנסות.

ראשית יש לשקול קיצוץ בכוח האדם בכל משמרת, בסופו של דבר פחות סועדים במסעדה זה פחות עומס על הצוות, אך ספק אם זה יביא לשינוי משמעותי בטווח הקצר.

מה שבנוסף תוכלו לעשות זה לשים דגש על תחום המשלוחים, כך תוכלו למכור יותר מנות ולהגדיל את ההכנסות מבלי להכניס יותר אנשים אל המסעדה. לצורך כך תוכלו לעבוד עם אפליקציות משלוחים ולקדם את עצמכם במדיה הדיגיטלית.

תוכלו גם לשקול להיכנס לנישות חדשות ולהציע תפריט משלוחים מיוחד אשר כולל מנות שאינן בהכרח המנות המוצעות לאורחים המגיעים למסעדה. כך למשל תוכלו להציע ארוחות בוקר וצהריים למשרדים באזור, אפילו אם זהו אינו הקונספט הרגיל של המסעדה שלכם. חייבים להיות יצירתיים.

כדאי לנסות להגדיל את ההכנסות באמצעות שיווק רטבים או תערובות תבלינים לבישול ביתי. אם יש לכם מסעדת בשרים, תוכלו לנצל אירועים מיוחדים, כמו יום העצמאות, בהם הישראלים מרבים לעשות מנגלים, ולהציע ערכת מנגל הכוללת בשרים קפואים ורטבים מיוחדים. במקום שיקנו את הבשר שלהם בסופר הם יקנו אותו במסעדה האהובה עליהם.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  הצלחת העסק  כיסוי חובות  מכירת עסק פעיל  מכירת עסקים  משבר בעסק  ניהול עסק  סגירת העסק  סיבות למכירת עסק  עסק למכירה  עסקים למכירה  עסקים פעילים