משרד להשקעה, למה זה כדאי וממה שווה להישמר

 

 

במאמרים קודמים ערכנו השוואות בין נכסים מסוכ נדל“ן למגורים ולבין נדל“ן מסחרי, וראינו שישנה אטרקטיביות גדולה יותר בתחום הנדל“ן המסחרי. השקעה במשרדים היא אחד ההיבטים של נדל“ן מסחרי ונראה שלאחרונה היא מתבלטת מעל שאר אפשרויות ההשקעה של נדל“ן מסחרי. לאחרונה רבים רוכשים משרדים לצורך השכרתם למה זה בעצם כדאי?

הכל מתחיל במדיניות הממשלה. כרגע מופעלים על הממשלה לחצים להוריד את מחירי הדיור ונראה שהממשלה פחות מעוניינת ברוכשי הדירות למטרות השקעה, אלא בדירות עבור מי שבאמת נזקק לפתרון מגורים. לכן הממשלה נוקטת מדיניות המבריחה את המשקיעים מתחום זה וכך הם מעבירים את השקעותיהם לתחום הנדל“ן המסחרי.

השקעה במשרדים להשכרה מאפשרת לכם לרכוש נכס מניב בהשקעה קטנה יחסית. אפילו באזורי הביקוש ההשקעות אינן עולות על 500 אלף שקל. סכום נמוך בהרבה ממה שנדרש עבור רכישת דירה למגורים. לצד רף כניסה נמוך לשוק, יש לנו גם תשואות טובות יותר מאשר שוק הנדל“ן למגורים. תשואות נדל“ן מסחרי הן כ 6%-10%, כאשר נישת המשרדים מציגה את התשואות הגבוהות ביותר.

אם נוסיף לזה את שיקולי המס נוכל להבין טוב יותר מדוע ישנו ביקוש גדול להשקעה במשרדים. ראשית כל מס הרכישה על משרדים הוא יותר נמוך ממס הרכישה עבור דירות. המס השני שצריך לקחת בחשבון הוא מס שבח; אם יש לכם דירה אחת למגורים ורכשתם דירה להשקעה, אתם מאבדים את הפטור ממס שבח. אך רכישת נדל“ן מסחרי אינה משפיעה על מס השבח.

ממה יש להיזהר ?

אחד הדברים שיש לחשוש מהם הוא הצפה של השוק במשרדים. ריבוי פרויקטים של  מגדיל את ההיצע ועלול לדחוף את המחירים כלפי מטה. בעלי הנכסים המתקשים למצוא שוכרים ונאלצים לשאת בעלויות ניהול וארנונה, דבר שעלול להוריד את המחירים בשוק.

היבט נוסף שצריך להיות זהירים לגביו הוא הסכמי שיתוף. רבות מההשקעות מתבצעות במסגרת הסכמי שיתוף; בצורה זו המשקיע רוכש אחוז מסוים מהנכס והחלוקה הפנימית מתבצעת באמצעות הסכמות בין בעלי המשרדים. במידה ויש ריבוי בעלויות הדבר יכול לפתוח דלת לבעיות רבות, לכן במקרים אלו עדיף לעבוד עם חברת ניהול.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איתור שטח להשכרה  השקעות  משרדים  נדלן מסחרי  תשואה