חשב את התשואה בעסק שלך!

כאשר רוצים להקים עסק, לרכוש עסק קיים או כל השקעה כספית בעסק עליכם לנתח את כדאיות ההשקעה.

מהי תשואה? - תשואה עבור עסקים

ישנם הרבה סוגי ניתוחים ודברים שצריך לקחת בחשבון, אך מההיבט הכלכלי חשוב לכם לבדוק את התשואה. במילים פשוטות תקופת החזר ההשקעה היא פרק הזמן הנדרש עבור העסק לייצר הכנסות העולות על סכום ההשקעה. התשואה או במילים אחרות החזר השקעה היא הצורה שלנו למדוד את כדאיות ההשקעה בעסק. ברמה העקרונית החישוב הוא פשוט: אנו לוקחים את ההכנסה מההשקעה, מקזזים ממנה את ההשקעה ומחלקים שוב בהוצאה. בשאיפה שהמספר חיובי אז ניתן לקבל כאן תשואה. לדוגמה השקענו במפעל מיליון שקל וקיבלנו הכנסה של 1.5 מיליון. במקרה כזה נקבל תשואה חיובית של 0.5. אך כמובן שזה רק ברמה התיאורטית, בחיים המספרים אינם נתונים לנו כמו תרגיל בית ספר והרבה פעמים הם מתבססים על הערכות תאורטיות, בעיקר כאשר אנו רוצים לחשב כדאיות השקעה ואיננו יכולים לדעת בוודאות מה תהי ההכנסה.

מכיוון שבחיים האמתיים, מחוץ לדוגמאות התאורטיות, אנו מתנהלים בעולם של חוסר וודאות ישנו קושי לחשב את התשואה העתידית. איננו אומרים שזה בלתי אפשרי אך יש לעשות הערכות ראליות המבוססות על ניתוח מעמיק של העסק והשוק ובהחלט יש צורך להתייעץ עם יועצים עסקיים או בעלי ניסיון בתחום.

תשואה והחזר עסקה יכולים להימדד גם בהקשר של פרויקטים ספציפיים בפעילות העסק. לדוגמה יתכן שתרצו לחשב את החזר ההשקעה של רכישת רכב חלוקה או השקעה בקמפיין פרסום באינטרנט. אם למשל מדובר ברכב חלוקה לעסק, נרצה לקחת בחשבון את הגדול הצפוי בהכנסות כתוצאה מפעילות הרכב. אם מדובר בקמפיין פרסום באינטרנט נוכל למדוד את כמות הכניסות לאתר, היקף המכירות ויחס ההמרה לפני ואחרי ההשקעה.

תקופת החזר השקעה

כמובן שכל משקיע רוצה תשואה מקסימלית ובפרק זמן מינימלי, אך כמובן שבחיים צריך קצת יותר סבלנות ונכונות גם לקחת סיכונים. תקופות החזר ההשקעה משתנות בהתאם לאופי העסק וגודלו. לצורך הדוגמה, נניח והעסק שלכם הוא כביש חוצה ישראל הדורש השקעה של מיליארדים, בוודאי שיעברו שנים רבות עד שתקבלו את החזר ההשקעה. ברמת העיקרון ניתן להגיד שבתחומי המסחר ניתן לצפות להחזר השקעה תוך שנתיים או שלוש ואולי קצת יותר כאשר מדובר על אחד מענפי השירותים. לעומת זאת מפעל הדורש השקעה גדולה יחזיר את ההשקעה לאחר כחמש עד עשר שנים במקרים קיצוניים.

מחשבון תשואה

*
0.5%
12%
4
30
*
*


מדד התשואה לחישוב הינו

% לשנה

יידרשו שנים להחזר ההשקעה

התשואה מוצאת חן בעיניך? מעוניין לקנות עסק?
בחר קטגוריה כאן באתר!

עסקים למכירה
נדל"ן מסחרי
זכיינות
שותף לעסקים
שכירות לטווח קצר