עומדים לפתוח עסק חדש? אלה הדברים שכדאי לקחת בחשבון

בשעה טובה הגשמתם חלום ופתחתם את העסק הקטן שתמיד רציתם. עם זאת, חשוב לא להישאר שאננים, כי בהחלט ישנם אירועים ומצבים שעלולים להוריד את כל השקעתכם לטמיון. כך תגנו על העסק שלכם ועל עצמכם באמצעות ביטוח עסק וכיסויים נלווים.

 
צילום: istockphoto

 

צעד הכרחי לכל בעל עסק

אם זה עתה פתחתם עסק קטן, או שאתם עומדים לפתוח עסק כזה, חשוב לדעת שעליכם להגן ולשמור עליו כדי להגביר את סיכויי הצלחתו. מלבד רעיון מוצלח, תוכנית עסקית, אסטרטגיה שיווקית ומוטיבציה בשמיים, ריכזנו בשבילכם כמה היבטים שכדאי להיות מודעים אליהם על מנת להגן על העסק שלכם מפני סיכונים בסיסיים.

מה מכסה ביטוח עסק בסיסי?

הצעד הבסיסי ביותר שמומלץ לכל בעל עסק לעשות הוא לרכוש ביטוח עסק. כל עסק עלול למצוא את עצמו מתמודד עם סיטואציה לא נעימה ובלתי צפויה. לא משנה כמה אתם והעובדים שלכם תשתדלו להיות בסדר, יש דברים שאינם תלויים בכם או בהם, למשל נזקי טבע. ביטוח מבנה נועד לכסות נזקים שנגרמים למבנה עצמו בעוד ביטוח תכולה מכסה נזקים לציוד שנמצא בתוך המבנה בדיוק מפני נזקים אלו ואפילו מפני נזקים שנגרמו בזדון.

ביטוח עסק לא רק יגן עליכם מפני נזקים כלכליים שמתרחשים בעקבות שריפות, הצפות או פריצות, אלא גם מעבר לכך. הוא מגן עליכם גם במצבים של אובדן הכנסה, תביעות עובדים וכן תביעות בעקבות נזק שנגרם לצד שלישי בזמן שהותו בעסק שלכם או בסמוך אליו, שהכוונה היא לכל מי שאינו בעל העסק כולל עובדים, ספקים ולקוחות כאחד.

חשוב לדעת שביטוח עסק הוא ברמת העיקרון ביטוח גנרי עם מספר כיסויים בסיסיים שאמורים להתאים לכל העסקים. עם זאת, על מנת שתיהנו מהגנה מקסימלית, מקיפה ואיכותית, כדאי מאוד להתאים את הביטוח לאופי ולסוג העסק, תחום פעילותו, מיקומו הפיזי, מספר העובדים שלו, התזרים שלו וכו'.

כמו כן, חשוב להבין שביטוח עסק לאדם שמבנה העסק בבעלותו לא יהיה זהה לאדם ששוכר מבנה כלשהו, שביטוח לעסק שמקבל פיזית לקוחות יהיה שונה מעסק שאינו משרת לקוחות פנים אל פנים, שביטוח לעסק שיש לו מלאי סחורה יהיה שונה מעסק שאין לו סחורה, שלעסק שיש מחסן או אולם תצוגה יהיה ביטוח שונה מעסק שאין זאת ברשותו.

כיסויים נוספים שכדאי לשקול להוסיף לתיק הביטוח שלכם

ביטוח סייבר – אם פעם חשבנו שמתקפת סייבר זה רק משהו שרואים בסדרות משטרה או בסרטים הוליוודיים, אנחנו כבר מזמן יודעים שמדובר במציאות לכל דבר ועניין. האקרים כל הזמן פורצים למחשבים שלנו כדי לגנוב מידע, לשתול תוכנות זדוניות ולסחוט כספים. תוכנות אבטחה מידע יכולות לעזור להגן על מערכות המחשוב, אבל לא תמיד מספיקות לעמוד בקצב לדאבוננו. וכן, גם עסקים קטנים נופלים קורבן למתקפות של גורמים עוינים. לכן מומלץ מאוד להגן על עצמכם באמצעות ביטוח שיוכל לעזור לכם במקרה שנגרם לכם נזק ואפילו במקרה שאתם נדרשים לשלם כופר לאקרים, במידת בצורך.

ביטוח אחריות מקצועית – אם אתם בעלי מקצועות חופשיים, חשוב שתגנו על עצמכם מפני תביעות רשלנות מקצועית. תביעות מסוג זה יכולות להגיע לסכומי עתק, ובמידה ויש לכם כיסוי מתאים, חברת הביטוח תישא בעלויות המשפטיות, החל משלב ההגנה המשפטית ועד לתשלום הפיצויים שאולי בית המשפט ידרוש מכם לשלם לתובע.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  בעלי עסק  בעלי עסקים  ייעוץ לעסק  כיסוי חובות