כיצד הקורונה השפיעה על אתרי מכירות באינטרנט

מגפת הקורונה הייתה שעתם היפה של אתרי המכירות באינטרנט. כאשר הוטלו הסגרים, הדבר אמנם פגע מאוד בפעילות הכלכלית, אך בכל זאת אנשים נזקקו לשירותים ומוצרים, ואתרי המכירות באינטרנט היו היחידים אשר יכלו לספק את הסחורות באמצעות שירותי משלוחים.

 

 

אז כיצד התבטאה השפעת הקורונה על אתרי האינטרנט?

אתרי המכירות באינטרנט נהנו משתי מגמות חשובות - המגמה הראשונה היא עלייה בהיקפי המכירות, זאת מהסיבה שכבר הזכרנו שהם במשך תקופה ארוכה היו היחידים אשר יכלו לספק סחורות לציבור. המגמה השנייה היא שהחנויות האינטרנטיות הצליחו להיכנס לשווקים חדשים. הכוונה בעיקר לכל אלו אשר לא נהגו לבצע קניות דרך האינטרנט בטרם מגפת הקורונה. אנו מדברים בעיקר על אנשים מבוגרים שהתקשו לאמץ את הקונספט. אך מגפת הקורונה הביאה אותם לבצע רכישות באינטרנט מחוסר ברירה, ורבים התאהבו בנוחות והמשיכו לרכוש באינטרנט גם כאשר החנויות נפתחו.

אך האמת שהמגמות הללו היו צפויות ואינן מפתיעות במיוחד, אך אלו עוד השפעות ושינויים ניתן לזהות?

דעיכה בפעילות אתרי המכירות הבינלאומיים

עד להופעתה של מגפת הקורונה, אתרי המכירות בחו“ל זכו בנתח המכירות המרכזי מתוך סך כל ההוצאות של ישראלים על קניות מקוונות. בשנת 2019, קרוב. 70% מהקניות המקוונות נערכו במסגרת אתרי המכירות הגדולים כמו אלי אקספרס, אסוס ואחרים ורק נתח קטן מהעסקאות התבצע באתרים הישראלים. ולהזכירכם זהו היה גם הרגע שבו אמון ניסתה להיכנס לשוק הישראלי ורבים מהעסקים המקומיים, לא רק המקוונים, חששו מכך. אמזון אמנם הצליחה לצמוח על חשבונם של האתרים הסיניים אך בתמונה הכללית  מגפת הקורונה הפכה את היוצרות - אתרי המכירות המקומיים נהנו מצמיחה של עשרות אחוזים, וכל זה על חשבונם של האתרים הבינלאומיים. הסיבה לכך היא בעיקר שיבושי תנועת הסחורות הבינלאומית וסגירת מפעלים בסין.

שינו באופי המוצרים אשר נמכרים באינטרנט

עוד נקודה מעניינת היא השינוי בתמהיל המוצרים אשר נמכרים באינטרנט. אנשים רבים אשר היו סגורים בבית יחדיו עם משפחותיהם, החלו לחפש אחר פתרונות של תעסוקה לשעות הפנאי - כך ראינו עלייה במוצרי עשה זאת בעצמך, משחקים והפעלות לילדים וגם הביקוש למוצרי מטבח. גאדג‘טים ומוצרי אופנה תמיד הצליחו ברשת האינטרנט, אך מגפת הקורונה הביאה לגידול בשוק מוצרי המזון. אנשים רבים החלו להזמין מוצרי מזון מהסופרמרקט וכך גם פרות וירקות הפכו למוצר אשר נמכר באינטרנט.

@*as*

 האם המומנטום יעניק לאתרי המכירות הישראלים יתרון בטווח הארוך?

אתרי המכירות הישראלים זכו ביתרון תחרותי בתקופת הקורונה, אך נשאלת השאלה מה יקרה עכשיו כאשר רבות מההגבלות מוסרות? האם האתרים הישראלים הצליחו לבסס קהל צרכנים נאמן, או שעכשיו לאחר פתיחת הכלכלה העולמית אנו נראה חזרה אל האתרים הסיניים? האמת שזו השאלה הגדולה; אנו כבר רואים התאוששות באתרי המכירות הסיניים, אך יתכן שחלק מהאתרים הישראלים הצליחו לבסס קהל צרכני נעמן. אך מצד שני, איננו יכולים להתעלם מהעובדה כי האתרים מחו“ל מציעים מחירים שקשה להתחרות בהם.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איך להרוויח כסף  אתר אינטרנט יד שניה  אתרי אינטרנט פעילים למכירה  אתרים למכירה 

 

 
1
תמונת המשתמש
משה
כן קורונה לא קורונה. המעבר לאינטרנט
עם קורונה או בלי. הרבה מהחיים של אנשים עוברים לאינטרנט, וזה כולל: קניות, אינטראקציות חברתיות, בילוי, חינוך, עבודה מרחוק. הקורונה רק האיצה תהליך בלתי נמנע
02/09/2021