חושב על השקעה לכסף? לקנות או לחכות

כאשר מגפת הקורונה התפרצה לחיינו, אנשים רבים אשר היו בשלבים המוקדמים של רכישת עסק קיים החליטו להשהות את העסקה עד אשר תתפזר אי הוודאות. במבט לאחור כנראה שהייתה זו ההחלטה הנכונה; מגפת הקורונה פגעה קשה בעסקים אשר לא יכלו לפעול כתוצאה מהסגרים וההגבלות שהוטלו על הציבור והעסקים. אך מה עכשיו, כאשר אנו כבר מציינים שנה של התמודדות עם מגפת הקורונה, ועם החיסונים גם החזרה לשגרה נראית באופק. האם זהו הזמן לקנות עסק או שאולי עדיף לחכות?

 

 

היצע גדול של עסקים למכירה

משבר הקורונה הביא הרבה בעלי עסקים למצב כלכלי קשה, ובעקבות זאת עסקים רבים נסגרו או עסקים שמוצעים למכירה. מצב זה יוצר עבור המשקיעים הזדמנויות רבות לרכישת עסקים במחירים משתלמים, עסקים שבעליהם אינם יכולים להמשיך לממן אותם בתקופה זו אך הם עדיין בעלי פוטנציאל. איננו אומרים שכל העסק המוצע למכירה הוא השקעה כדאית, אך בהחלט יתכן שתמצאו עסקים אשר ניתן להגדיר אותם כעסקים מצליחים, לפחות עד היום שהגיעה הקורונה. עם החזרה לשגרה סביר להניח שעסקים אלו יתאוששו; זה אולי עלול לקחת זמן אבל בסופו של דבר הם צפויים לחזור למחזורי המכירות שהכירו.

ולא רק שההיצע גדול, יתכן זהו הזמן למצוא עסקים במחירים משתלמים; גם כתוצאה ישירה של ההיצע הגדול, וגם מכיוון שיתכן שבעליהם עייפים וצמאים למזומנים, ורק רוצים לסיים את כדור השלג המתגלגל של חובות תופחים.

עכשיו אנחנו יותר חכמים

בתחילתו של משבר הקורונה, בעיקר היינו חסרי אונים תחת עננה כבדה של אי וודאות. טעויות נעשו, לקחים הופקו ובסופו של דבר מצאנו את הדרך לנהל פעילות עסקית למרות המגבלות. גם למדנו מי הם העסקים אשר מרוויחים מהמצב ומי הם המפסידים הגדולים, כך שבסופו של דבר הצלחנו לפזר חלק נכבד מעננת האי וודאות ועכשיו אנחנו יותר חכמים ויודעים איך להתנהל. כאשר אנו בוחנים עסק ושוקלים האם לרכוש אותו, אנו כבר יכולים לקחת בחשבון את מודל הפעילות גם בתנאי סגר ויכולים לנתח את הפוטנציאל שלו בצורה יותר טובה.

מכאן אפשר רק לעלות

שנת 2020 הייתה שנה קשה מאוד לכלכלה, לא רק המקומית אלא העולם כולו הגיע לנקודת שפל קשה מאוד. אבל עכשיו לאחר שעברנו את שיאה של המחלה, וגם בארץ וגם בעולם מתחילים להסיר הגבלות, אנו רואים את הפעילות העסקית מתחדשת - מכאן אפשר רק לעלות. לכן לצד ההזדמנות לרכוש עסקים במחירים משתלמים, אנו יכולים להעריך התאוששות כלכלית בשנת 2021 וגם בשנה שתבוא אחריה.

התמריצים שבדרך

על מנת לצאת מהמשבר החריף הממשלה הבינה שעלייה לסייע לבעלי העסקים הקטנים, הן באמצעות תכניות אשר יאפשרו להבטיח את שרידותם של העסקים הקיימים, והן באמצעות תמריצים אשר יעודדו את הקמתם של עסקים חדשים. אם תרכשו עסק עכשיו יתכן כי תוכלו ליהנות מכל מיני תמריצים והטבות אשר יהפכו את ההשקעה למשתלמת יותר.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  הקמת עסק  השקעה בעסק  השקעות  כמה שווה העסק  למכור עסק  משבר בעסק  משקיע לעסק  משקיעים  עסקים למכירה