כיצד מזהים הזדמנויות עסקיות

 

 

זיהוי הזדמנויות עסקיות הוא סוד ההצלחה של עסקים רבים מתחומים שונים. אלו יכולים להיות עסקים חדשים אשר צמחו סביב הזדמנות עסקית שהיזמים זיהו, כמו גם עסקים ותיקים אשר גילו הזדמנויות עסקיות חדשות והצליחו להביא את העסק הקיים להישגים חדשים על סמך אותן החלטות מסוימות שקיבלו.

אז מהן בעצם אותם הזדמנויות עסקיות וכיצד ניתן לזהות אותן?

הזדמנות עסקית יכולה להתייחס לכל מצב בו חל שינוי בשוק, או התחולל אירוע מסוים המאפשר לנו לנצל אותו ולהפיק ממנו רווח. ההזדמנות יכולה להיות בכל זמן ובכל מקום, לעתים זו הזדמנות נקודתית המוגבלת לפי אזור גאוגרפי מסוים ולעתים הזדמנות הרלוונטית לכל השוק. לדוגמה אם בעל המכולת השכונתית החליט לעבור דירה ולסגור את העסק יש כאן הזדמנות עסקית? זה תלוי, האם העסק ריווחי והמעבר הוא בעל כורחו, אז יכול להיות מאוד שכן. אך אם העסק לא ריווחי והבעלים החזיק אותו בכדי "להרוויח" זמן – אז לא, על אף שייתכן והסיבה למכור את העסק היא שכהעצמה הזדמנות של ממש – אם תעשו בדיקה בקרב תושבי האזור, ייתכן מאוד כי הביקוש למוצרי המכולת עדיין קיים והסיבה לכישלון העסק היא ניהול או יותר נכון חוסר בניהול. דוגמה נוספת יכולה להיות שינוי רגולציה או פקיעת תוקף של פטנטים היוצרים הזדמנויות עסקיות קטנות או גדולות, תלוי מה היכולת שלכם בתור יזמים.

זיהוי הזדמנות עסקית

קל להבין ולראות הזדמנויות עסקיות כאשר מסתכלים על השוק במבט לאחור אך האתגר שעומד בפני יזמים ובעלי עסקים הוא לזהות את ההזדמנויות העסקיות שהם מתרחשים – מה שזה אומר היום או מחר, הזדמנויות אשר יאפשרו להם להפיק רווחים. לא תמיד זה קל לזהות הזדמנויות עסקיות מכיוון שהן דורשות הרבה דמיון וחשיבה מחוץ לקופסה. לא רק בשביל לזהות את ההזדמנות אלא גם בשביל להתאים את הפתרון העסקי ההולם. אך למרות הקושי בהחלט ניתן לתת כמה טיפים אשר יעזרו לזיהוי הזדמנות עסקית :

  1. ייעול מוצר קיים - לפעמים אנשים המשתמשים במוצר מסוים מבטאים את שאיפתם לתועלות נוספות שאינן קיימות במוצר. לדוגמה טלפונים סלולריים הם להיט עולמי אבל בקלות המסכים שלהם עלולים להישרט או להישבר. זוהי בעיה איתה כולם מתמודדים ולכן ההזדמנות העסקית יכולה להתבטא באמצעות מוצר משלים המספק הגנה למסך הטלפון – אנחנו לא ממציאים את הגלגל.
  2. שינוי רגולציה - היו ערניים לשינוי רגולציה אשר יכולים לאפשר פתיחת שווקים חדשים. לדוגמה הסרת הגבלי סחר כנגד מדינה מסוימת או כל שינוי חקיקה המאפשר לספר לצרכן שירותים או מוצרים שקודם נאסר לשווקם.
  3. שינויים טכנולוגיים - ככל שהמדע והטכנולוגיה מתפתחים כך יתכנו שינויים בעלי פוטנציאל מסחרי. למשל תגלית בתחום הכימיה המאפשרת לייצר תרופה חדשה – האם ידעתם שהתרופה פניצילין התגלתה במקרה כאשר נעשה ניסוי על חיידקים מה שהוביל לזיהום פטרייתי ובמקום שביוכימאי (אלכסנדר פלמינג) יזרוק את הצלוחית הוא בדק אותה והדבר הוביל למציאת התרופה האנטיביוטית החשובה בהיסטוריה.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איך להרוויח כסף  איתור עסקאות  בעלי עסקים  הזדמנויות עסקיות  הזדמנות לרווחים  הצלחת העסק  יזמים חדשים  ייעוץ לעסק  להרוויח ובגדול  סיבות למכירת עסק  עושים עסקים  עסק כושל  עסק להשקעה  עסק ללא הון התחלתי  שיקולים בקניית עסק 

 

 
1
תמונת המשתמש
ערן
יש תרגיל מחשבתי שעוזר לי לזהות הזדמנויות
יש תרגיל מחשבתי שעוזר לי לזהות הזדמנויות. אני שואל את עצמי, איזה דבר שכולם עושים היום יראה ממש מצחיק בתוך 5, 10 או 20 שנה. לדוגמה, לראות אדם נוהג ברכב או לשמוע על איש שמשלם כל החיים שלו משכנתה לבנק. ואז מזה חושב איזה עסקים אפשר להקים שיאפשרו את השינוי או שיתנו שירות תומך.
16/09/2018