חושבים על השקעה בנדל"ן במקסיקו

 

 

מקסיקו הינה יעד מומלץ להשקעות במיוחד לישראלים. הסיבות לכך יכולות להיות שונות, שכן מדובר על מדינה שהולכת ומתפתחת והשקעות טובות יכולות להניב תשואה גבוהה בעתיד כמו למשל במסגרת ניהול הסיכונים ופיזור ההשקעות, אך גם בגלל מאפיינים של שוק הנדל"ן המקומי בארץ אשר כרגע אינו אטרקטיבי במיוחד להשקעות נדל"ן. אחת המדינות שיכולה להיות אטרקטיבית עבור השקעות נדל"ן היא מקסיקו. יש בה הזדמנויות נדל"ן רבות ועל פי מגזין פורבס, מקסיקו כרגע היא אחד מהיעדים האטרקטיביים ביותר להשקעות. הדולר חזק מאוד במקסיקו ומאפשר לרכוש נכסים במחירים משתלמים.

מקסיקו היא מדינת עולם שלישי והיא מאופיינת בעלות מחייה נמוכה וכוח אדם זול ומטבע חלש. אך לצד המאפיינים הכלכליים הללו, מקסיקו היא מדינה שיש לה הרבה מה להציע עבור התיירים וזהו אחד ממנועי הצמיחה החשובים של ענף הנדל"ן. זרים רבים, ביניהם לא מעט פנסיונרים, בוחרים במקסיקו – מדינה זו מאפשרת להם ליהנות מרמת חיים גבוהה אותה הם יכולים להשיג בקלות. פנסיונרים רבים מבינים שבערת כספי הפנסיה שלהם הם יוכלו לחיות ברמת חיים גבוהה יותר במקסיקו. מצב זה יוצר הרבה הזדמנויות השקעה בנדל"ן, בעיקר באזורים התיירותיים כמו למשל קנקון, טולום, פלאיה דל כרמן, קאבו סן לוקאס ועוד.

שיטת המיסוי בהשקעות נדל"ן בחו"ל מקסיקו

שיטת המיסוי במקסיקו דיי דומה למה שקיים בישראל שכן מדובר בשיטה פרסונלית. במילים "פשוטות" חברות מקומיות אש הוקמו במקסיקו משלמות על הכנסה מכל מקור שהוא, גם אם מדובר על נדל"ן בחו"ל, וגם על עסקים מארצות זרות. לעומת זאת, חברות זרות אשר פועלות גם במקסיקו ומפיקות הכנסה, חייבות במס רק על הכנסתן שם, כמו בישראל.

שיעור המס של חברות במקסיקו עומד על 30%. המס על הדיבידנד עומד על 10% ומיסוי היחיד (בדומה לישראל) הוא פרוגרסיבי עד ל-35%.

מקסיקו הינה מדינה אשר מברכת משקיעים שמעוניינים להשקיע בתחום הטכנולוגיה אליה.

כמו כן, הבירוקרטיה במקסיקו בנוגע להשקעות זרות היא מועטה מאוד אם בכלל.

נדלן במקסיקו
תיירות במקסיקו צילום: Image by Candelario Gomez Lopez from Pixabay

בטרם מחפשים השקעות במקסיקו חשוב לדעת מהי מדיניות ההשקעה במקסיקו, כלומר מהי החקיקה בנושא. בעבר החוקה המקסיקנית לא התירה לזרים לרכוש נכסים, אך כיום החוקה המקסיקנית רק מטילה הגבלות על רכישת נכסים בידי זרים ולכן רוב ההשקעות מתבצעות בנאמנות. במקסיקו תוכלו למצוא חברות רבות המעניקות לכם את התשתית המשפטית לצורך ביצוע ההשקעה, אך בטרם ביצוע השקעה שכזו חושב לוודא מי החברה אשר מציעה לכם את השירות. יש לוודא כי מדובר בחברה אמינה ומוכרת.

בשנת 1999 נחתמה אמנה למניעת כפל מס - ישראל ומקסיקו שמטרתה העיקרית הינה מניעת התחמקות מתשלום מס וכן שיפור היחסים הכלכליים בין המדינות.

אפשרות אחרת לרכישת נכסים במקסיקו היא באמצעות הקמת תאגיד ורכישת הנכסים תחת בעלות התאגיד. שיטת השקעה זו אינה נפוצה מכיוון שהנכסים יחשבו לנכסים מסחריים, מה שיביא בסופו של דבר למיסוי גבוה יותר.

השקעות במקסיקו יכולות להיות משתלמות אך חשוב לבחור אותן בקפידה. יש להכיר היטב את האזורים לפני שמשקיעים; כמו כן כדאי להיות מודעים לכל ההליכים הבירוקרטיים הקשורים לרכישת הנכס במקסיקו.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  השקעות  השקעות בחו"ל  משקיעים  נדל"ן בחו"ל  נדלן מסחרי