השכרת דומיין - כמה נפוץ והאם זה רווחי

דומיין בעל שם מתאים וקליט הוא דבר חשוב לצורך חיזוק המותג. אך במידה ורכישת הדומיין היא השקעה גדולה, תוכלו לשכור אותו. השאלה האם זה משתלם וכיצד זה עובד?

 

 

כל עסק מבין שהוא חייב אתר אינטרנט. גם אם זהו אינו עסק אשר עוסק בתחום האינטרנט ואינו מתכוון לבצע מכירות מקוונות, זהו עדיין כלי שיווקי מעולה. בעזרת האינטרנט ניתן למכור שירותים ומוצרים, להעביר מסרים שיווקיים ולתת שירות ומידע ללקוחות.

הקמת אתר אינטרנט היא דבר פשוט ואפילו לא יקר, כמובן שזה תלוי במורכבות האתר אך עבור הצרכים של רוב העסקים אין צורך במשהו יוצא דופן. אחד הרכיבים בעלויות הקמת האתר הוא רכישת הדומיין שהוא למעשה הכתובות של האתר.

ברמת העיקרון העלות רכישת דומיין היא דבר זול במיוחד - יש לשלם עלות רישום שנתית ובדרך כלל מדובר בסכום הנמוך מ 10 דולר.

כאשר אנו בוחרים את שם הדומיין נרצה שם קליט ובשאיפה שם המבטא את המותג, המוצר, השירות או הענף שבו אנו פועלים. אבל כאן מתחילה הבעיה - כאשר אתם ניגשים לרכוש דומיין אתם עלולים לגלות שכל השמות הטובים כבר תפוסים. הסיכוי שתמצאו פנוי את שם הדומיין שבו אתם מעוניינים, ללא צרוך בשינוי והתפשרות, שואף לאפס. אבל אל תתייאשו, יתכן שהשכרת דומיינים היא הפתרון עבורכם.

אמנם רוב שמות הדומיינים הטובים כבר תפוסים, אך לא בהכרח נמצאים בשימוש. דומיינים היום הם כמו נדל“ן אינטרנטי; ישנם רבים אשר רוכשים דומיינים במטרה לסחור בהם. בעבר, כאשר רוב שמות הדומיינים היו פנויים, דומיינים בעלי שמות אטרקטיביים נרכשו בזול ואחר כך הוצעו במחיר גבוה. היום השוק השתכלל ולצד מכירת דומיינים ניתן למצוא גם השכרת דומיינים וליסינג.

השכרת דומיין - כיצד זה עובד?

ליסינג (leasing) של דומיין נעשה באמצעות חוזה בין שני הצדדים, בעל הדומיין וזה אשר מעוניין להשתמש בו. חוזה הליסינג מבטיח את הזכויות ומאפשר לכם להשתמש בדומיין מבלי שאף אחד יכול לקחת מכם אותו, כלומר בעל הדומיין לא יכול פתאום להחליט על סיום החוזה. דבר שכן יכול לקרות בהשכרת דומיין, לכן ליסינג הוא האפשרות המועדפת.

אל תיבהלו מהחוזה, אין צורך שתוציאו אלפי שקלים על עורך די אשר יערוך את החוזה. ישנם אתרי אינטרנט המשמשים כגורמים מתווכים והם אלו אשר עורכים את החוזה. בפועל זה כמו קבלת תנאי השימוש בכל אתר אינטרנט שאתם נרשמים אליו.

דומיין בעל שם מתאים וקליט הוא דבר חשוב לצורך חיזוק המותג. אך במידה ורכישת הדומיין היא השקעה גדולה, תוכלו לשכור אותו. השאלה האם זה משתלם ניתנת לחישוב בדיוק כפי שאתם מחשבים האם כדאי לקנות משרד או לשכור משרד, זוהי שאלה כלכלית. אך ישנם גם מקרים, בהם חשוב לכם הדומיין, ואין לכם אפשרות לרכוש אותו אלא רק לבצע השכרה/ליסינג.

השכרת דומיינים היא דבר מקובל

לא עלה בידינו להשיג נתונים עד כמה הדבר נפוץ, אך בהחלט מדובר בדבר שכיח, בעיקר בחו“ל. ישנן חברות גדולות ומוכרות העוסקות בתחום הסחר בדומיינים והן פועלות גם כגורם מתווך בתחום ההשכרה והליסינג.

על פי הפרסומים ישנה פעילות רבה בתחום ועבור דומיינים מסוימים יתכן ליסינג בעלות של אלפי דולרים בחודש.

חברת EPIK העוסקת ברישום וסחר בדומיינים דיווחה באחד הרבעונים כי ליסינג דומיינים הייה מקור ההכנסות הגדול ביותר שלה באותו הרבעון. בהתחשב בכך שמדובר בחברה בעלת למעלה מ 50 אלף לקוחות, ניתן ללמוד שהשכרת דומיינים היא דבר שכיח למדי.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איך להרוויח כסף  אתרי אינטרנט פעילים למכירה  אתרים למכירה  דומיינים  הזדמנויות עסקיות  הזדמנות לרווחים