הלוואות לעסקים או הכנסת שותף?

במהלך תקופת פעילותו של עסק, מדי פעם מתעורר צורך מיידי ודחוף בהזרמת סכום כסף מסוים לעסק. זה יכול להיות בתחילת הדרך, כאשר מנסים להעמיד את העסק על הרגליים, או בהמשך, עבור צמיחת ופיתוח העסק או לחילופין, כשהוא נמצא במצב כלכלי בעייתי

 
צילום: Depositphotos

 

בכל אחד מהצמתים האלה, עסקים מתמודדים עם החלטה קשה: לקחת הלוואות לעסקים או להכניס שותף? מדובר בהחלטה קריטית לעתיד העסק. אז איך תדעו מה מתאים ונכון לעשות עבור העסק שלכם?

מה צריך לקחת בחשבון לפני שלוקחים הלוואות לעסקים?

יש מגוון גופים אשר מספקים הלוואות לעסקים, אך הבולטים שבהם, הם כמובן הבנקים וחברות האשראי. שימו לב כי גודל העסק שלכם משפיע באופן ישיר על התנאים שתקבלו, מכיוון שבדרך כלל קיימת הפרדה ברורה בין הלוואות לעסקים לבין הלוואות לעסקים קטנים. ההפרדה מתבצעת על בסיס תחום העיסוק שלכם, מחזור ההכנסות וכו'.

כמובן שעליכם לבדוק היטב את התנאים שמציעים לכם במסגרת הלוואות לעסקים: גובה הריבית, העמלות השונות וסכום ההלוואה. בצעו סקר שוק מקיף, על מנת שתוכלו להשיג לעסק שלכם את התנאים הטובים ביותר. חשוב מאוד להתחשב ביכולת ההחזר של העסק, ולהתאים לה את הסכום שאתם לוקחים ואת תקופת ההלוואה.

מה צריך לקחת בחשבון לפני שמכניסים שותף לעסק?

הכנסות שותף היא תהליך מורכב יותר, ושונה מאוד, לעומת לקיחת הלוואות לעסקים. שותף (או שותפים) מביא איתו לא רק את הכסף לו אתם זקוקים, אלא גם את עצמו. יכול להיות שהוא ירצה לקחת על עצמו החלטות ושליטה בעסק, ולמעשה תצטרכו להתמודד עם העובדה שאתם כבר לא קובעים לבדכם.

שותף אופטימלי, הוא כזה שמנוסה בתחום העיסוק שלכם או בכלל בניהול עסקים, ושיש לו קשרים עסקיים ענפים שעשויים לתרום לכם. במצב כזה, שותף עדיף על הלוואות לעסקים, מכיוון שהוא מסוגל לעזור לכם לצמוח במהירות ולהתייעל. מנגד, שותף לא מתאים או כזה שלא תסתדרו איתו לאורך זמן, עלול בסופו של דבר להזיק לפעילות העסק.

אז איך מחליטים?

בחירה בין הלוואות לעסקים לבין הכנסת משקיעים, צריכה להתבצע לאחר מחשבה עמוקה, ולהתבסס על תוכנית עסקים מסודרת ועל ייעוץ מקצועי בנוגע לפיתוח עסקי. אם הצורך העיקרי שלכם הוא במימון, אתם מרגישים שאתם לא צריכים עזרה, ובטוחים כי תוכלו לעמוד בהחזרים, הלוואות לעסקים הן כנראה התשובה שלכם.

אבל, אם אתם חוששים שלא תוכלו להחזיר הלוואות לעסקים, שהלוואה לא תספיק כדי לקחת את העסק לאן שאתם רוצים, או שפשוט קשה לכם מדי לנהל את העסק לבד - חפשו שותף מתאים. תזכרו ששותף יכול לסייע לכם להגדיל את הרווחים, אבל גם לוקח לעצמו נתח מהם.

איך אפשר לפתח את העסק?

פיתוח עסקי יכול להיות גידול בלקוחות או במכירות, הצעה של מוצרים או שירותים חדשים, פנייה לקהלים חדשים, שכירת עובדים חדשים וכו'. זהו תהליך שכרוך בהוצאות רבות, ויש לבצע אותו לאחר תכנון קפדני. לפני לקיחת הלוואות לעסקים או הכנסת שותף, עצרו רגע לחשוב, וקבלו החלטות מושכלות לטובת העסק.

"אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל."

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  חובות לספקים  חובות לעסק  יועץ עסקי  יזמים חדשים  ייעוץ לעסק  מציאת שותף