האם לוותק ולשם של דומיין יש השפעה על תהליך קידום אתרים אורגני?

התשובה הקצרה היא שהוותק של הדומיין והשם שלו משפיעים במידה מסוימת על הציון של האתר. תשובה מקיפה יותר תוכלו למצוא בהמשך העמוד.

 
צילום: Pixabay

 

קידום אתרים, ובפרט אורגני - כלומר העלאת האתר אל מקום גבוה ככל האפשר בתוצאות חיפושים רלוונטיים מבחינת העסק - הוא אתגר מורכב. האלגוריתם של גוגל לוקח בחשבון שלל פרמטרים, וכך גם האלגוריתמים של מנועי החיפוש האחרים. כל פקטור כזה עשוי להיות ההבדל בין הצלחה מרשימה באמת לבין דשדוש, וזו גם הסיבה לכך שבעלי אתרים רבים מעלים את השאלה שבכותרת.

עד כמה הוותק של הדומיין משמעותי?

בעבר, גוגל ייחסה משקל נכבד יחסית לגיל הדומיין. המחשבה מאחורי התפישה הזו הייתה שהוותק של הדומיין הוא אינדיקציה טובה לכך שמדובר בעסק עם שורשים ארוכים ועמוקים, ובפרט בכל הנוגע לנוכחות האינטרנטית שלו. בנוסף, העריכו בגוגל שהוותק מעיד גם על רצינות. מקדמי אתרים שחיפשו קיצורי דרך רכשו דומיינים ותיקים, והתוצאה: בגוגל הבינו שהגיל של הדומיין לכשעצמו הוא לא בהכרח אינדיקציה אמינה.

בהתאם, נכון להיום ההשפעה של הוותק היא לא מאוד גבוהה. יחד עם זאת, כשמדובר בדומיין של אתר שקודם במשך כל השנים שהוא קיים, ובפרט מובילים אליו קישורים איכותיים - אחד המרכיבים הקריטיים בכל תהליך קידום אתרים אורגני - לוותק יש כמובן יתרון מובהק.

מהם המרכיבים החשובים בשם הדומיין מבחינת גוגל?

באופן טבעי, לשמות הדומיינים אין חשיבות מבחינת גוגל - אבל החברה כן בוחנת את הסיומת. עבור אתרים ישראלים שמיועדים לקהל בארץ, כדאי לדעת שסיומת co.il עשויה להעניק עוד נקודות זכות לאתר. באופן דומה, גם סיומות כחול-לבן אחרות, למשל net.il, מקנות יתרון מסוים על פני הדומיינים הבינלאומיים - והסיבה לכך היא שגוגל מעדיפה אתרים שפונים באופן מובהק אל קהל היעד שלהם. אגב, גם אחסון בישראל עשוי לתרום לדירוג של האתר, ובמיוחד אם מדובר באחסון איכותי שמבטיח טעינה מהירה בכל המכשירים בארץ.

איך משפיע השם של הדומיין על הקידום של האתר?

אמנם גוגל עצמה לא מסתכלת על השם, אבל דומיין קליט או כזה שמחזק את המיתוג של העסק עשוי להקל על הגולשים למצוא אותו. ככל שנפח התנועה לאתר עולה, ובפרט כשמדובר על משתמשים שלא נוטשים את האתר תוך זמן קצר ולפני שצפו במספר דפים, כך הדירוג שלו יהיה גבוה יותר - כך שישנם מצבים שבהם רכישת דומיין עם שם מוצלח מתגלה כפעולה אפקטיבית מאוד במסגרת קידום אתרים אורגני.

איך מוצאים דומיין פנוי?

בדיקת דומיינים ישראלים פנויים ניתן לבצע באתר של איגוד האינטרנט הישראלי. באתר זה ישנו מתחם בשם WHOIS, וכשמקלידים לתוכו כתובת עם סיומת כחול לבן (org.il, net.il, co.il וכו') ניתן לקבל מיד, וכמובן ללא עלות כספית, מידע מקיף על הדומיין - ובפרט האם הוא כבר תפוס (אם כן, תוכלו למצוא באתר בין השאר את פרטי הבעלים וגם את מועד פקיעת התוקף שלו).

דרך נוספת לאתר דומיינים זמינים היא לרכוש אחד כזה, ניתן להיכנס לקבוצות ואתרים ייעודים אשר מציעים דומיינים למכירה.

לבדיקת זמינות של דומיינים בינלאומיים יש להיכנס לאתר של איגוד האינטרנט הבינ"ל, ICANN. גם באתר זה ישנו מתחם בשם WHOIS, ודרך הפעולה זהה.

האם העברת אתר מדומיין לדומיין פוגעת בדירוג?

דומיין מוצלח עשוי כאמור לשפר את הדירוג של האתר, אבל העברה של אתר מדומיין לדומיין עלולה להוביל, לפחות בשלב ראשון, לירידה בציון שמעניק האלגוריתם של גוגל. כדי להימנע מכך חשוב להעביר אתרים באופן מקצועי, למשל באמצעות הפניות קבועות שנקראת 301. המלצה נוספת היא למנף את המעבר לטובת שדרוג הדירוג באופן כללי - למשל באמצעות תכנים חדשים עם ערך אמיתי לגולשים.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  דומיינים  הזדמנויות עסקיות  הצלחת העסק  עסקים חדשים 

 

 
1
תמונת המשתמש
קדמי
זה תלוי
השפעות חיוביות: מספר קישורים נכנסים, מוניטין טוב, תנועה, מיקום במנועי חיפוש השפעות שליליות: אם הדומיין השתמש בטריקים מסוג black hat או שיש לו מוניטין גרוע
21/12/2020