בחירת שם דומיין לאתר ואיך לרשום אותו

בחירת שם הדומיין היא שלב חשוב כשמתחילים ליצור נוכחות ראשונית באינטרנט, תחילת הפעילות המעשית לחדירה לשוק ולהצגת האתר לקהל הלקוחות, היא רישום שם דומיין (Domain) או בעברית שם מתחם.

 

 

בחירת שם דומיין לאתר הפכה להיות משימה בלתי אפשרית בשנים האחרונות. מלבד כתובות בודדות בסיומת co.il  רוב השמות בבעלות ציידי הדומיינים – יזמים אינטרנטיים שמתפרנסים מקנייה ומכירה של דומיינים הדבר נפוץ מאוד בארה"ב ובסין, אך רלוונטי לכל מדינה ומדינה, ולמה? הטכנולוגייה מביאה אותנו בעל כורחנו לגשת למדיה הדיגיטלית, המקרה של הקורונה בעולם הוביל כל משק ביתי להיעזר ברשת לקניות, הזמנות ומשלוחים עד הבית ומבלי לצאת מהבית, המרוויחים הגדולים אלה שהתבססו ברשת, אך הדבר אף פעם לא מאוחר, ועל כן, הצעד הראשון בהתבססות זה בחירת שם הדומיין, נגלה במהרה כי רוב השמות הקליטים כבר תפוסים, אפשר כמובן גם לבצע זאת ידנית ולבדוק אילו דומיינים פנויים, אך זו עלולה להיות משימה מתישה וארוכה.

כאשר אנחנו בוחרים דומיין לאתר אינטרנט של מותג או שם של עסק ייחודי, לעיתים, לא תהיה לנו בעיה לרשום את הדומיין מכיוון שלא מדובר בשם נפוץ במיוחד.

מה לעשות במקרים שאתם מחפשים שם דומיין ייחודי וטוב?

לוח ייחודי למכירה וקנייה של דומיינים

מונופולי הרימו את הכפפה וריכזו עבורכם את כל העסקאות האינטרנטיות במקום אחד, שבו ניתן לרכוש ולמכור אתרי אינטרנט, דומיינים ואף אפליקציות שטרם זכו לחשיפה מחוסר תקציב, היתרון הגדול זה שבלוח יתפרסמו דומיינים מסוג פרמיום שמתאימות לכל סוגי העסקים.

קבוצות בפייסבוק וברשתות חברתיות

ברשתות החברתיות קיימות קבוצות שונות שמהוות זירות מסחר בין בעלי דומיינים אטרקטיביים ובין יזמים. חיפוש מבין הפוסטים תמצאו רשימה של שמות דומיין וכל שנשאר זה להתמקח על המחיר.

לפנות לבעל הדומיין ולהציע הצעה

כשאדם רושם את הדומיין על שמו ברוב המקרים הפרטים יהיו חשופים לכל המבקש, אלו אחד מתנאי הייסוד של רישום דומיין, פנייה ישירה לבעל הדומיין עם הצעה אטקרטיבית יכולה להניב לעסקה מצויינת שימוש whois יחשוף בפנייך את הפרטים, זכרו פניה יזומה לבעל הדומיין יכולה לעלות הרבה כסף.

רישום הדומיין / החלפת בעלות מתבצע על ידי הרשמים המוסמכים של איגוד האינטרנט בד"כ עלות החלפת בעלות משתנה ברשם לרשם במומוצע העלות 250 ₪ והקונה נדרש לשלם, בדומה לרכב.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  דומיינים