פחות מדיום, יותר WELL: תחליפי הבשר מסקרנים את העולם

מרשתות המסעדות הפופולריות שמקפידות להכניס אותם לתפריט, ועד תעשיית הבשר שמבינה כי התחרות העזה עלולה לגזול ממנה נתח שוק – כולם מצטרפים למהפכת תחליפי הבשר. סיפורה של תעשייה צעירה שמהווה השקעה ירוקה בכתבה לפניכם

 
תחליפי הבשר מסקרנים את העולם צילום: shutterstock

 

בשנים האחרונות גוברת והולכת הפופולריות של תחליפי הבשר השונים בייחוד בעולם המערבי, שינוי שאפשר לזקוף לזכות מספר גורמים. בראש ובראשונה המגמה המתמשכת של מעבר לצמחונות או אף טבעונות בקרב אנשים שהחליטו לא לאכול יותר בשר מסיבות מוסריות, ואחרים אשר החליטו לצמצם באכילת מזון מן החי או אף לוותר עליה כליל מסיבות בריאותיות ותזונתיות. תהיה אשר תהיה הסיבה, שני קהלים אלה זקוקים לתחליפים הולמים מבחינת הטעם, המראה, המחיר והנגישות.

אך לא רק צמחונים, אלא גם הקהל הרחב ואפילו שוק ההון, משקיעים פרטיים ומוסדיים לצד אנשי מקצוע העוסקים בניהול השקעות, מגלים עניין גובר והולך בתחליפי הבשר. הסיבה לכך היא המודעות הגוברת לנזקים שגורמת תעשיית הבשר לכדור הארץ, כמו למשל תרומתה להתחממות הגלובלית, לבירוא יערות בהיקף נרחב, לצריכת מים מוגברת ועוד. כל אלה מובילים להבנה כי ייתכן שבעתיד, תעשיית הבשר תביא לניצול משאבים רבים מדי, ויש למצוא דרכים לצמצם אותה, להקטין את הפגיעה בסביבה ובתוך כך גם לחסוך בכספים ומשאבים.

מהם בעצם תחליפי הבשר?

כיום, רוב החברות העוסקות בתחליפי בשר מפתחות מוצרים מחלבון מהצומח, שאמורים לספק ערכים תזונתיים, טעם ומראה המזכירים ככל האפשר את המקור. חלבון זה מגיע ממקורות שונים, כמו למשל סויה, טופו או אפונה, אליהם נוספים עוד רכיבים לצורך שיפור הטעם והמראה. בחברות אחרות עוסקים בפיתוח בשר מתורבת – כלומר, בשר שמקורו בתאים של חיות, אך הוא גדל במעבדה.

התעשייה המתפתחת של פיתוח תחליפי בשר ממקורות שונים היא חלק מסקטור הפודטק. בשנים האחרונות קמות יותר ויותר חברות המהוות חלק מתעשייה זו, כאשר במקביל, חברות ותיקות הפועלות בתחום הבשר אינן נשארות אדישות לנוכח התחרות, ומתחילות להציע לצרכנים תחליפי בשר משלהן – כדי שלא לוותר על פלח השוק המתרחב.

גם המסעדות נכנסות לתמונה, כאשר רשתות רבות כבר הכניסו לתפריט תחליפי בשר שונים, והן מאפשרות לאוכלי כל, צמחונים וגם טבעונים לאכול יחד במקום אחד, ובכך מגדילות את הכנסותיהן. הקורונה העניקה דחיפה נוספת לתחום, כאשר הפנתה את הזרקור לנזקים שתעשיית הבשר עשויה לגרום, לאור תרומתה להתפשטות וירוס הקוביד-19 מבעלי החיים אל בני האדם.

איך מגיב שוק ההון לתחליפי הבשר?

חברות העוסקות בפיתוח תחליפי בשר מושכות עניין רב בעולם ההשקעות. גופים מוסדיים וגם משקיעים פרטיים מוסיפים לעקוב אחר התחום מקרוב, מתוך הנחה כי מגמת המעבר לצמחונות תמשיך להתרחב. .

תחליפי הבשר
"רוב החברות העוסקות בתחליפי בשר מפתחות מוצרים מחלבון מהצומח" צילום: shutterstock

סיבה נוספת לעניין הגובר היא העובדה שתעשיית תחליפי הבשר עשויה לסייע בהאטת מיצוי המשאבים הטבעיים על פני כדור הארץ, ולהביא אפילו לחיסכון בהוצאות: כאשר מגדלים בשר או תחליף במעבדה, אין צורך להחזיק חוות על פני שטחי ענק, לספק כמויות ענק של מים ומזון לבעלי החיים, לאחסן בשר בטמפרטורה נמוכה הדורשת הוצאה אנרגטית גבוהה וכן הלאה.

האם שוק ההון הופך ירוק יותר?

ההשקעה בחברות המפתחות תחליפי בשר היא רק דוגמה אחת למגמה שמתרחבת בשנים האחרונות בשוק ההון, כאשר ניתן דגש גדל והולך על השקעות ירוקות. לא מדובר רק בהשקעות בחברות שמפתחות מקורות אנרגיה חלופיים, אלא גם בחברות המקפידות לפעול לפי קודים אתיים ומוסריים יותר, תוך הגנה על העובדים שלהן, על הקהילה בה הן פועלות ועל סביבתן.

לאור המעבר של יותר ויותר מדינות למקורות אנרגיה מתחדשים, והמודעות הגוברת לצורך בסביבה עסקית השומרת על האינטרסים של כלל החברה, השקעה בחברות ירוקות היא כבר לא עניין מוסרי בלבד, אלא מגמה שעשויה להיות רווחית – ולאפשר למשקיעים ליהנות מכל העולמות.

*אין באמור כדי להוות התחייבות להשאת תשואה ואין באמור משום תחליף לשיווק השקעות אישי המתחשב בצרכי הלקוח.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איך להרוויח כסף  השקעה בעסק  השקעות  השקעות בחו"ל 

 

 
1
תמונת המשתמש
רעות
כתבה מסקרנת
מגניב. תודה!!
11/01/2021