האם כדאי לקנות קופה לעסק יד שניה או חדשה?

חושבים כיצד לצמצם את עלויות הפתיחה הראשוניות ככל שניתן ובכך למזער סיכונים. אחת הדרכים לעשות זאת היא רכישת ציוד יד שניה, מהלך שעשוי להוזיל באלפי שקלים את ההוצאות הנדרשות על ציוד.

 

 

פתיחת עסק חדש הוא תהליך הכרוך בהוצאות רבות, החל משכירת מקום מתאים, דרך השיפוץ שלו ורכישת כל הציוד הנדרש כדי לתפעל את העסק. יזמים חושבים כיצד לצמצם את עלויות הפתיחה הראשוניות ככל שניתן ובכך למזער סיכונים. אחת הדרכים לעשות זאת היא רכישת ציוד יד שניה, מהלך שעשוי להוזיל באלפי שקלים את ההוצאות הנדרשות על ציוד.

 

קופה חדשה לעסק כמו זו יכולה לעלות לבדה בממוצע כ 8000 ש"ח, זוהי הוצאה עצומה לעסק חדש שעדיין לא ידועה רווחיותו. עם זאת, כמו ברכישת רכב חדש גם כאן הייתרון הוא שאתה יודע בדיוק על מה אתה משלם, כלומר המוצר חדש ולא אמורות להיות בעיות או תקלות בשימוש בו. מה גם שהחברה לרוב נותנת אחריות ומתחייבת למתן תמיכה טכנית ושירות לקוחות לתקלות ולעדכונים.

ובכל זאת, הרעיון לקנות קופה יד שניה בהחלט עומד על הפרק ויכול לצמצם עלויות.

 

הייתרונות והחסרונות של קופה יד שניה

הייתרון המרכזי של קופה יד שניה הוא המחיר שלה – מחיר שיכול להגיע לפחות ממחצית הסכום המקורי. אך החסרונות הם לא מועטים. ראשית כל כמו בכל מכשיר דיגיטלי או מכני, לא תמיד ניתן לבחון מראש האם יש תקלות ומה איכות המוצר הנרכש. מעבר לכך הטכנולוגיה עשויה להיות מיושנת ולהביא לביצועים נמוכים. ביצועים איטיים עשויים לעכב את התור של הלקוחות ולגרום לחווית קניה לא טובה.  

לעומת קופה חדישה שתבטיח השקעת פחות זמן בניהול הטכנולוגיה של העסק והתמקדות בדברים כמו שיפור המחזור, הפחתת שגיאות והגדלת ההכנסות. עוד חסרון בקניית קופה יד שניה הוא עניין האבטחה. הקופות החדישות יגיעו עם שירותי האבטחה העדכניים והטובים ביותר, אך לקנייה יד שנייה אין ערובה כזו. אפילו רכישת קופה חדשה יחסית יד שנייה עלולה להשאיר אותך חשוף לווירוסים מכיוון שאין לך מושג מה הבעלים הקודם עשה עם הקופה הזו.

 

מה כדאי לקחת בחשבון כשקונים קופה יד שניה

בראש ובראשונה – שימו לב ממי אתם קונים. שימו לב האם נראה לכם שהאדם תחזק ושמר על הקופה או שהתייחס אליה ברשלנות. אפשר לשים לב לכך מתחזוקת שאר הדברים שנמצאים בבית העסק שלו.

קחו בחשבון את גיל הקופה – ככל שהיא נמצאת בשימוש יותר זמן יש השפעה על שחיקת החומרה, וכך גם על מהירות העבודה ועל כמות התקלות.

אם הקופה עדיין באחריות, זה סימן טוב, היות שכדאי לכם לחשוב מראש מה יקרה אם היא תידרש לתחזוקה והאם החברה שמכרה את הקופה תיתן שירות זה.

יש לשים לב האם התוכנה עדכנית ומתממשקת עם שירותים שחשובים לכם, כגון ניהול מלאי, ניהול עובדים וניהול חשבונות. בנוסף האם לקופה יש חיבור לכל הציוד הנלווה אליה – מסופון אשראי, מגירת כסף וכיו"ב.

עוד דבר שכדאי לבדוק  הוא את אפשרויות התשלומים – בד"כ בקופות ישנות יותר יש לשלם הכל בעוד בקופה חדשה ניתן לפרוס לתשלומים.

לסיכום רכישה של קופה רושמת יד שניה היא פתרון טוב למי שרוצה לחסוך בתחילת דרכו של העסק שלו. עם זאת צריך לבדוק ולחקור מה בדיוק קונים והאם הקופה תענה על צרכי העסק.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  כיסוי חובות  ציוד לעסקים