מה זה ERP? רמז: מיועד לעסקים

 

 

אין ספק שאחת הדרכים הטובות ביותר לשפר התנהלות של גוף, ארגון, עסק, לשפר את תהליך קבלת ההחלטות שלו, את האופן בו הוא מתנהל בתוכו, ואל מול לקוחות וספקים, היא באמצעות שימוש בטכנולוגיה מתקדמת וזמינה.

ככל שהעסק עובד עם כלים טכנולוגיים הרבה יותר מפותחים, כך קל יותר לעבוד בצורה יעילה ונכונה, כך הוא יכול לספק פתרונות הרבה יותר משמעותיים ואיכותיים, הן למנהלים ולעובדים וכמובן דרכם אל הלקוחות והספקים, מולם הם עובדים.

הטכנולוגיה, בין השאר, יוצרת מאגר נתונים איכותי, רחב, מעודכן, ומעבר לזה, היא מייעלת תהליכים, מקצרת אותם, משפרת ברמה ניכרת את תהליך העבודה, תהליך קבלת ההחלטות ובסופו של דבר היא מאפשרת להגדיל את התוצר, ולהפחית עלויות או זמן עבודה.

זו בדיוק המטרה של מערכת ERP. מדובר במערכת ייחודית, אשר יותר ויותר עסקים מחזיקים ומשתמשים בה. כיום, עסק שלא עובד עם מערכת כזו מאבד יכולות רבות, איכותיות, אשר מונעות ממנו לייצר יתרון משמעותי אל מול גורמים מתחרים בשוק, אשר במקביל, נהנים מיתרון עליו בזכות השימוש במערכת זו.

לפני שאנחנו נסביר מה זו מערכת ERP, חשוב להדגיש, לא כל עסק בהכרח חייב לעבוד עם מערכת כזו, באופן טבעי, עסק קטן, שמועסק בו עובד אחד או שניים, לא בהכרח צריך מערכת כל כך מתקדמת. מה שכן, גם עסקים קטנים או בינוניים, יכולים למצוא בה הרבה תועלת, בוודאי בזכות העובדה שניתן להוסיף ולהוריד פונקציות שונות, בשביל לייעל את תהליך העבודה של המערכת, בהתאם למה שהעסק צריך.

מה זו מערכת ERP וכיצד היא יכולה לעזור לנו?

מדובר במערכת ייחודית שמאפשרת לנו לעשות אינטגרציה של כל המידע והנתונים שנמצאים בעסק.

לראשונה, אנחנו יכולים ליהנות ממערכת ממוחשבת שמאכלסת בתוכה מידע שמגיע ממקורות שונים, בין אם זה מכירות, לוגיסטיקה, מלאי, משאבי אנוש וכדומה, והיא דואגת לעבד את כל הנתונים ולספק לנו תמונה מלאה על העסק בכל זמן, ולכל צורך.

להבדיל ממערכות אחרות, שכל אחת פעלה בנפרד, הרי שכאן, אנחנו נהנים ממערכת אחת, רחבה, שמאחדת את כל מערכות המידע, באופן כזה שכל הנתונים יושבים על בסיס נתונים אחד, משותף, עם ממשק אחיד.

כך, אם נניח אנחנו רוצים להוציא דוח על מצב העסק בזמן נתון, אז יש לנו את כל המידע, אנחנו יכולים לעשות את זה תוך זמן קצר, בצורה פשוטה. יתרה מזו, המערכת מאפשרת לנו לבצע השוואות, לראות מגמות, להבין מה היה חודש שעבר ומה קורה החודש ועוד.

צריך לציין עוד, רוב מערכות ERP כיום, פועלות על שרתי ענן, מה שאומר, שבכל זמן נתון, אנחנו יכולים להתחבר לשרת, מכל מקום, ולקבל את כל הנתונים, להוציא דוחות ולקבל החלטות בהתאם.

הרבה יותר פשוט, הרבה יותר קל, לעבוד עם מערכת שמאחדת בתוכה את כל הנתונים במקום אחד בשבילנו.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  בעלי עסק  בעלי עסקים  השקעה בעסק  עסק פעיל  עסק קיים  שיווק העסק 

 

 
1
תמונת המשתמש
ERPיסט
תלוי בגודל העסק
מערכת ERP עולה כסף ודורשת זמן למידה ויתרונתיה לעסקים קטנים ואף בינוניים מוטלת בספק. קודם כל כדאי לגדול ורק אז להשתמש במערכות שמנהלות עסקים גדולים.
28/10/2020