ייעוץ מס לאזרחי ארצות הברית שנמצאים בישראל - כל מה שרציתם לדעת

אזרחי ארצות הברית שנמצאים במקומות אחרים בעולם ממשיכים לשלם מיסים לממשל, אך רק על הכנסה שמקורה בארצות הברית. אזרח כזה שהוא גם אזרח ישראלי ויש לו הכנסות בארצות הברית כפוף לחוקי המס גם כאן וגם שם ועליו להגיש דו"חות בכפוף לכך. ישנה אמנה למניעת כפל מס בין ישראל ובין ארה"ב, על פיה ארה"ב זכאית למסות את ההכנסות של אזרחיה אשר גרים בישראל, אך תחילה על אותם תושבים לשלם את המס בישראל ולקבל זיכוי מס בארצות הברית תוך עיקרון מנחה שכל עוד המס כאן יותר גבוה מהמס בארצות הברית, לא ישולם שם מס נוסף.

 
צילום: קרדיט ל nappy באתר PEXELS

 

מדוע יש צורך בייעוץ מס?

תושבי ארצות יכולים לשהות כאן תקופה, הם יכולים להיות עולים חדשים או ותיקים, להיות בעלי אזרחות כפולה למשך שנים ולהכניס כספים אקטיביים ופסיביים מישראל וארה"ב. לעולים חדשים יש הקלות מס שונות, לעיתים יהיה צורך להמשיך ולשלם מס בארצות הברית ולעיתים לא וגם תושב חוזר עלול להיות בדילמות רבות בנוגע לשאלת המס בארה"ב.

ניתן לבצע תכנוני מס שונים אך ההמלצה היא לקבל ייעוץ מס אמריקאי כדי לדייק בתשלומים ולהימנע מהטלת סנקציות שונות כאשר נעשות טעויות.

הטפסים והדוחות שאתם צריכים להכיר

כל אזרח ארצות הברית ששוהה בישראל תקופה ארוכה צריך להכיר את הטפסים הבאים ואת משמעותם:

דו"ח FBAR – אזרחי ארה"ב בעלי חשבונות זרים מחויבים להגיש את הדו"ח כדי לדווח על פעילותם הפיננסית.

טופס W9– כל אזרח ארה"ב לו יש חשבון במוסד פיננסי המחויב בדיווח לרשות המס בארה"ב מחויב בהגשת טופס זה.

טופס 1040 – דו"ח המס השנתי, בתנאים מסוימים יהיה עליכם להגיש גם את טופס 8938 על גבי טופס (מי ששוהה בארה"ב מעל 183 ימים בשנה ומי שמחזיק בנכסים פיננסיים מחוץ לארה"ב).

דיווח על אחזקה בתאגידים זרים – אזרחי ארה"ב חייבים להגיש דיווח על אחזקה או שותפות בתאגידים זרים, בעלי שליטה עם למעלה מ-50% חייבים בדיווח שנתי בצירוף הגשת דוחות כספיים.

מה עוד כדאי לדעת על הדיווחים לרשויות המס בארה"ב?

אחד המונחים שאתם צריכים להכיר בהקשר של דיווח לרשויות המס בארצות הברית הוא מספר EIN או בשמו המלא Employer Identification Number. מספר זה כולל 9 ספרות והוא למעשה המקביל של מספר ח.פ כאן אצלנו בישראל. רשות המיסים האמריקאית מנפיקה את המספר ורק באמצעותו ניתן לבצע את הדיווחים ואת החזרי המס למול רשות המיסים הפדרלית והרשויות הנוספות השונות ובהן הרשויות המדינתיות והבנקים.

ללא מספר זה לא ניתן להגיש את הדיווחים ומי שלא מגיש אותם מסתכן בקנסות. כדאי לדעת – מי שלא מגיש דיווח מס יכול לספוג קנס של עד 25% מתשלום המס ובמקרים מסוימים 50% מהיתרה בחשבון הבנק במידה ואי הדיווח נעשה בכוונת תחילה. ישנם גם מיסים שונים אותם כדאי להכיר לעומק ובהם מס יציאה ומס עיזבון מדינתי ופדרלי, ומכאן ניתן ללמוד שייעוץ מס לאזרחי ארה"ב חשוב, משמעותי ויכול לחסוך לא מעט כסף.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  מיזם  משקיע לעסק  משקיעים