חסוך בהוצאות שכר עובדים והשתמש בשירותי אדמיניסטרציה במיקור חוץ

מהרגע שארגונים, בתי עסק ומשרדים שונים הבינו שאפשר לשכור גם כוח אדם חיצוני ללא התעסקות ביחסי עובד מעביד, עולם התעסוקה הפך להיות שונה, לטוב ולרע. יש לכך יתרונות ויש לכך חסרונות. יחד עם זאת כאשר מדובר על מיקור חוץ חשוב להבין שעבור עסקים מסוימים זה פשוט יותר כדאי. ומיד גם תגלו מדוע, ואיך לשכור מקורות חיצוניים יכולה לסייע לכם לקבל תפוקת עבודה מלאה וטובה יותר.

 
צילום: Freepik

 

משרד מחוץ למשרד

בעולם יותר ויותר דיגיטלי, הרעיון של "משרד" נייד שאינו מצריך אפילו סריקה של מסמכים פיזית התפתח במידה ניכרת. שירותי ניהול במיקור חוץ מציעים פוטנציאל מדהים לניהול משרד שלם הממוקם קילומטרים פיזית מהמקום בו המשרד באמת נמצא, אפילו באזורי זמן שונים. מודל זה מאפשר לעסקים להישאר זריזים, להגדיל או להקטין את הפעולות לפי הצורך ללא המגבלות הלוגיסטיות של המרחב הפיזי ופשוט עבוד באופן יעיל יותר. חברות כבר אינן מחויבות לארבעת הקירות של המשרד ולערימות של ציוד משרדי כדי לבצע משימות אדמיניסטרטיביות ביעילות ולמעשה, העולם גילה את מיקור החוץ כיעיל גם ברמה הכלכלית.

כוח אדם ללא התחייבות

אחד המאפיינים הבולטים של שירותי ניהול במיקור חוץ הוא הגמישות שהוא מציע מבחינת כוח אדם. העסקת עובדים במשרה מלאה מגיעה עם התחייבויות כמו הטבות רפואיות, חופשות בתשלום והטבות שונות אחרות. מיקור חוץ מקל על החששות הללו, ומאפשר לעסקים לגייס עזרה מקצועית על בסיס פרויקט זמני או למשך זמן מסוים. למעשה, מיקור מציע כוח אדם מיומן ללא התחייבויות ארוכות טווח. במצב זה, האחראי על השכרת משרד הוא כוח האדם החיצוני שאתם שוכרים, אלא אם כן הוסכם אחרת. אך כאשר מדובר על מיקור חוץ משמעותית ההוצאות הן מופחתות.

חיסכון בהוצאות שכר

חיסכון בעלויות הוא אחד המניעים העיקריים של עסקים לביצוע מיקור חוץ של ניהול. משרד נייד או מיקור חוץ שאינו עובד פיזית מהמשרד לא מצריך אפילו חשמל והוצאות גבוהות יותר. כשבודקים את גורם העלות, אפשר לראות הבדל דרמטי. ואם מדברים לרגע על שכר המינימום, חשוב לדעת שלאחר העלייה האחרונה, שיעורי שכר המינימום זינקו באזורים רבים, מה שהגדיל את הנטל הכספי על המעסיקים. כאשר אתם בוחרים בשירותי מיקור חוץ, אתם מחויבים לרוב על בסיס משימה, מה שעוקף את חובות שכר המינימום ומייצר חיסכון משמעותי בהוצאות שכר עובדים שוטפות.

מיקור חוץ – שאלות ותשובות

  • כמה עולים שירותי ניהול במיקור חוץ?

העלות של שירותי ניהול במיקור חוץ יכולה להשתנות במידה רבה על סמך המשימות הספציפיות שאתם דורשים, רמת המומחיות הדרושה והמיקום הגיאוגרפי של הצוות שלכם במיקור חוץ. חברות מסוימות מציעות גם שירותים משולבים, עם תשלום חודשי או שנתי קבוע שיכול לנוע בין כמה מאות שקלים, לאלפים.

  • כמה באמת אפשר לחסוך?

פוטנציאל החיסכון הוא אחד ההיבטים המושכים ביותר של מיקור חוץ של משימות ניהוליות. בהשוואה להעסקת צוות פנימי כאשר מביאים בחשבון את העלויות הנלוות כמו הטבות, מרחב עבודה והדרכה אחוז החיסכון יכול להיות אפילו גבוה יותר אם המשימות במיקור חוץ דורשות מיומנויות מיוחדות שיותר יקר לשכור עבורן כוח אדם באופן פנימי המטיל על המעסיק חבויות נוספות. לדוגמא הפרשות לפנסיה וקרנות פיצויים ותגמולים ועוד הוצאות שאין אותן כאשר שוכרים מיקור חוץ.

  • אילו דוגמאות קיימות לחיסכון בהשוואה לעובד בתוך העסק או מיקור חוץ?

הוצאות שכר מופחתות הן ללא ספק חלק בלתי נפרד כי אין צורך לשלם משכורות במשרה מלאה, מסים או הטבות. חיסכון בשטחי משרדים, שירותים וגם ציוד משרדי מגוון. אין צורך להוציא כסף על סוכנויות גיוס או תכניות הכשרה. אין צורך רישיונות תוכנה וציוד מיוחדים. אלו ללא ספק הם חלק בלתי נפרד מהשיקולים שצריך לקחת בחשבון בתהליך.

  • מהם היתרונות הבולטים של מיקור חוץ של שירותי ניהול?

עם מיקור חוץ יש פוטנציאל משמעותי להפחתת הוצאות תפעול. בין אם מדובר על אישור קיום ביטוחי ובין אם לא, קל להגדיל או להקטין את הפעולות בהתבסס על הצרכים העסקיים מבלי לספוג קנסות או לעבור הליכים מסובכים. קל יותר להסתגל במהירות לשינויים בשוק, לטכנולוגיות חדשות או לשינויים באסטרטגיה העסקית ללא צורך בשיפוץ פנימי מסיבי.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  פורטל העסקים  פותח עסק  פרסום עסק  פתיחת מסעדה  פתיחת עסק  פתיחת עסק חדש