מדוע חברות בע"מ מוצעות למכירה

 

 

בעולם העסקים חברות מוכרות מוצרים ושירותים, אך לפעמים גם החברה עצמה עומדת למכירה. באילו נסיבות בעלי החברה יעמידו חברה בע"מ למכירה?

להלן כמה תרחישים אפשריים:

הצעה מפתה – בעולם העסקים, גם אם אין לכם תכניות למכור את החברה, יתכן שבנסיבות מסויימות מישהו יגיש לכם הצעה מפתה מבחינה כלכלית, כזו אשר תגרום לכם לשקול למכור את החברה, גם אם זו לא הייתה כוונתכם המקורית. זה יכול להיות בגלל שחברה אחרת מאמינה שבעזרת התשתיות שלכם או מאגר הלקוחות שלכם היא תוכל להרחיב את פעילותה ומשתלם לה מאוד לרכוש את החברה תחת הנסיבות המאוד מסויימות והיא תציע הצעה גבוהה ממחיר השוק ותגרום לבעלייה לשקול האם לבצע את המכירה למרות שלא הייתה זו כוונתם המקורית.

סכסוך בין בעלי החברה – סכסוכים בין שותפים בהחלט יכולים להתרחש. בדרך כלל כבר בזמן ההתאגדות והסכם השותפות יש לקחת בחשבון תרחישים אלו ולהסכים מראש על דרכי הפתרון. יתכן שבעקבות חילוקי דעות בין בעלי החברה יוחלט על מכירת החברה, אולי אפילו יהיה זה אחד מהשותפים אשר ירכוש את החלק של האחרים.

נסיבות אישיות – לפעמים החיים האישיים מתנגשים עם עולם העסקים ואנשים מציעים למכירה חברה בע"מ מסיבות שהן אישיות לחלוטין ואין להן קשר לביצועי העסק. לדוגמה מחלה של בעלי החברה אשר מונעת ממנו להקדיש את הזמן לעסק או מעבר מגורים הכולל שינוי כיוון תעסוקתי.

משבר כלכלי – חברה יכולה להיקלע למשבר כלכלי וחובות. זה יכול להיות מסיבות שאינן תלויות בחברה, כלומר גורמים חיצוניים או פשוט ניהול כושל. לעתים ישנו לקוח בעל גב כלכלי חזק יותר אשר מעוניין לרכוש חברה בע"מ ולהרים אותה מחדש על הרגליים.

שלד בורסאי – יתכן שהחברה כבר סיימה מזמן את פעילותה העסקית והיא בבחינת שלד בורסאי, כלומר זוהי חברה אשר הונפקה בעבר בבורסה. עבור בעלייה אין בה יותר צורך, אך יתכן שחברות אחרות המעוניינות להפוך לציבוריות יתעניינו ברכישתה לצורך כניסה קלה יותר לבורסה.

שימו לב שישנו הבדל בין רכישת חברה לבין רכישת פעילות החברה. במקרים של רכישת חברה, המניות שלה עוברות לבעלים החדשים אשר לוקחים אחריות על כל פעילותה וחובותיה המשפטיים. במקרים אחרים רוכשים את פעילות החברה ומנהלים אותה במסגרת פעילות החברה שיש בבעלותם.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  הזדמנויות עסקיות  הזדמנות לרווחים  חברה  חברה בעמ  חובות לספקים  עסק כושל 

 

 
1
תמונת המשתמש
חבר של כולם
סוף סוף מישהו שם את הדברים על השולחן
שאפו על המאמר
25/05/2018