יתרונות בהקמת עסק בתקופת הקורונה

משבר הקורונה, לצד היבטיו הבריאותיים הוא גם משבר כלכלי אשר פגע מאוד בעסקים. במהלך העשור האחרון התווספו למשק הישראלי כעשרת אלפים עסקים מידי שנה, זאת בעקבות 50 אלף עסקים חדשים שנפתחו, וכ-40 אלף עסקים שנסגרו. אך משבר הקורונה העלה את מספר העסקים שנסגרו ל 75 אלף, לעומת כ 40 אלף אשר נפתחו במהלך שנת 2020. ובסיכום הכללי מספר העסקים הצטמצם ב 30 אלף. אך למרות תמונת המצב העגומה, אנו עדיין רואים כי עסקים רבים נפתחים, ועולה השאלה האם ישנם יתרונות בהקמת עסק בתקופת הקורונה.

 
צילום: by Rebecca Holm from Pixabay

 

אנו רגילים לראות את בעלי העסקים מתלוננים במהדורת החדשות, ובצדק. אך לצד העסקים הקיימים אשר ספגו מכה קשה יש גם הזדמנויות לעסקים חדשים. כאשר הקורונה הגיחה לחיינו היא הביאה איתה אי וודאות גדולה מאוד - אף אחד לא ידע כמה זמן זה יימשך ואיך בכלל אפשר להמשיך לנהל שגרת עסקים. חלק מהעסקים הצליחו להסתגל, מי שלא הצליח בסופו של דבר נסגר. אך במהלך חודשי המגפה הראשונים לא ממש ידענו למה להסתגל, כיצד להסתגל; היום לאחר שנה אנו חכמים יותר ולמדנו מטעויות. כיום אנו יודעים כיצד להתנהל למרות הריחוק החברתי ולמרות הסגרים המזדמנים. כאשר אנו חושבים על פתיחת עסק, אנו מראש יכולים לפתח מודל עסקי אשר ייקח בחשבון התפרצויות עתידיות.

מי שניגש לפתוח היום עסק יכול ליהנות מיתרונות נוספים אשר לא עמדו לרשותו לפני שנה:

  • ישנה הזדמנות למצוא עובדים איכותיים. עסקים רבים נסגרו ועובדים מוכשרים, מנוסים ואיכותיים נפלטו משוק העבודה בעקבות המשבר. עובדים אלו מביאים איתם מוטיבציה, מוסר עבודה וידע רב אשר יוכלו לרתום לטובת העסק אשר יעסיק אותם.
  • ירידה בעלויות תפעוליות - עסקים רבים נסגרו ושטחי מסחר רבים פונו, דבר היוצר הזדמנויות להשיג משרדים ושטחים מסחריים בדמי שכירות נמוכים יותר. כמו כן יתכן שלוקיישנים אסטרטגיים עכשיו פנויים.
  • ציוד מוזל - העסקים הרבים שנסגרו הציפו את השוק בציוד יד שנייה, בעיקר בתחום המסעדות. אם אתם רוצים להקים מסעדה בקלות תוכלו לצייד את המטבח במחיר מוזל.
  • ואקום בשוק - עסקים רבים נסגרו והותירו אחריהם ואקום אותו מישהו צריך למלא. למשל ענף האירועים ספג מכה קשה ועסקים רבים נסגרו. אך אם נסתכל על זה מנקודת המבט של כמות האירועים ביחס לגודל האוכלוסייה, יש להניח שמייד עם הסרת ההגבלות השוק יחזור לממדיו הטבעיים וידרשו עסקים חדשים אשר יענו על הצרכים של הענף.
  • סיוע מהמדינה - אהיה זהיר בדברי, זאת בשל ההבדל בין הבטחות פוליטיקאים לבין המציאות. אך ברמת העיקרון המדינה מעוניינת בהנעת הכלכלה ופיתוח המשק, ובהחלט סביר להניח שהדבר יוביל למענקי סיוע מסוגים שונים, כמו למשל הלוואות בערבות מדינה או הסרת חסמים בירוקרטיים.

 

עוד נקודה מעניינת היא שמשבר הקורונה הותיר מקום לחדשנות; משבר הקורונה חשף הרבה מאוד בעיות בתחומים רבים ובהחלט יש מקום לחדשנות אשר תאפשר לנו להתמודד עם אתגרי העתיד. בהחלט ניתן לצפות לצמיחת של עסקים חדשים המבוססים על פטנטים רפואיים, אמצעי ניטור ובקרה וכל מיני כלים אשר יסייע לנו להתמודד ואף למנוע מגפות עתידיות. יש מקום לחדשנות בתחום תעשיות הביג דאטה; תעשיות הביו טכנולוגיה; תעשיות הפארמה; המכשור הרפואי; התחבורה ועוד.

 

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  הקמת מסעדה  הקמת עסק  עסק במשבר  עסק חדש  ציוד לעסקים