גיוס משקיעים לעסק

 

 

בשביל להחזיק עסק צריך להשקיע משאבים רבים. כסף, זמן ואנרגיות רבות. אך גם אם בתחילת הדרך בעל העסק ראה את עצמו מבצע את המשימות בעצמו ומצליח לעמוד ביעדים, הוא עשוי להגיע לשלב בו הוא מסיק שאם הוא רוצה להמשיך בפעילות או להרחיב את העסק, הוא חייב לצדו גורמים נוספים. בשלב כזה הוא יצא למסע גיוס משקיעים לעסק. מדובר בתהליך מאתגר בו בעל העסק יפרסם את העסק שלו ויציע למשקיעים פוטנציאליים להיות חלק מהעסק שלו. המטרה היא למנף את העסק ולהמשיך את הפעילות המוצלחת שלו ואף להתרחב לתחומים נוספים. גיוס משקיעים לעסק הוא תהליך שדורש בירורים, בדיקות והתאמה מיטבית כדי שהשותפות תצליח ותוביל להישגים הרצויים.

גיוס משקיעים לעסק: האינטרסים של בעל העסק והאינטרסים של המשקיע

בכל עסקה בה יש יותר מצד אחד, יש אינטרסים שונים שעשויים להיות גם נוגדים. עסקה טובה שמשתלמת לשני הצדדים היא כזו שרואה את האינטרסים של כל צד, וחותרת לענות על שניהם באופן הוגן. כך שלכל אחד משני הצדדים העסקה תהיה נכונה וכדאית. כאשר מדובר על גיוס משקיעים לעסק חשוב לבדוק היטב פרטים שונים ביחס לעסק וכן ביחס לאינטרסים של בעל העסק ושל המשקיע. זאת כדי להוביל עסקה כדאית ומוצלחת שאכן תוכיח את עצמה גם בעוד תקופה של שנתיים, חמש ויותר.

גיוס משקיעים לעסק – תהליך שיהיה נכון ומועיל לעסק

כאשר מבצעים גיוס משקיעים לעסק החזון והמטרה הם להוביל את העסק ליעדים הבאים שלו בהצלחה. לכן העסקה הנכונה צריכה להיות בסופו של דבר נכונה לעסק עצמו. וזה יהיה כך רק כאשר שני הצדדים יהיו מרוצים וייהנו מתנאים הולמים לעסקה עליה הם עומדים לחתום. המשקיע ייהנה מאחוזי רווח תואמים לסכומי ההשקעה שלו, ואילו בעל העסק יוכל להוביל את העסק הלאה ולבצע את הצעדים הרצויים והמתוכננים לפי התוכנית העסקית שלו. יש לציין כי עסקה טובה חייבת להיות מגובה בהסכם מפורט וחתום שכולל את כל ההיבטים והסעיפים שעשויים לצוץ במהלך העסקה ובמהלך התקופה שלאחריה. 

איך מבצעים גיוס משקיעים לעסק?

  • חשוב להציע את העסקה למשקיעים פוטנציאליים מתאימים ואיכותיים שיכולים להתאים מבחינות שונות לאופי העסק שלכם. כך שהם יתחברו לחזון ולערכי העסק וירצו להיות שותפים בו.
  • יש להציג הוכחות משכנעות בדבר הרווחיות של העסק, להציג את העסק ביציבות שלו, זאת כדי שההצעה תראה במיטבה ותשכנע משקיעים פוטנציאליים לבחון אותה לעומק.
  • כדאי לחשוב מיהו המשקיע שעשוי להיות לו אינטרס להיות שותף בעסק שלכם, מבחינה ערכית, כלכלית או כל מטרה אחרת.


עומדים לקראת גיוס משקיעים לעסק? מחפשים באיזה עסק להשקיע כדי למנף את הכסף שלכם? כאן באתר תוכלו להכיר את השותפים העתידיים שלכם ולמצוא את העסקה המשתלמת שלכם, ולעשות את העסק המשתלם הבא שלכם!

 

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  השקעה בעסק  השקעות