מכירת עסק קטן

אז הקמתם עסק, בניתם אותו במו ידיכם, וכעת הגעתם לשלב בו אינכם יכולים או רוצים עוד לנהל אותו. יתכן שמבחינה עסקית הצעד הנכון ביותר עבורכם הוא למכור את העסק.

 

 

אז הקמתם עסק, בניתם אותו במו ידיכם, וכעת הגעתם לשלב בו אינכם יכולים או רוצים עוד לנהל אותו. יתכן שמבחינה עסקית הצעד הנכון ביותר עבורכם הוא למכור את העסק. ומנגד יש מי שמעונין להחזיק בידיו עסק, רוצה לנהל ולעבוד כדי להרוויח אך אינו רוצה להתחיל משלב ההתחלה של הקמת העסק. בנקודה הזו בדיוק אתם נפגשים וחותמים על עסקת קניה. והעסק הקטן שלכם עובר לידיים אחרות. כאן נשאלות השאלות הקשות; כיצד מוצאים קונה  שכדאי לבצע אתו עסקה? איך אפשר להיות בטוחים בכדאיות העסקה? כיצד ניתן להיות בטוחים שהעסק שאנו שוקלים למכור אכן כדאי לקנייה ובאיזה שווי ? עם מי ניתן להתייעץ ביחס לביצוע עסקה משתלמת ונכונה?

מכירת עסק קטן: האם יש תשובות לכל השאלות?

לפני תהליך מכירה של עסק קטן  אנו עורכים הערכת שווי. ככל שהעסקה גדולה ומשמעותית יותר כך הערכת השווי והכנת העסק למכירה תהיה מעמיקה ויסודית יותר. ונחתור לגלות מידע רב ומשמעותי יותר.
לפני ביצוע העסקה נרצה לדעת פרטים רבים ככל האפשר, הן כאשר עומדים בצד המוכר והן כאשר עומדים בצד הקונה. המוכר, בעל העסק ירצה למכור את העסק שלו ללקוח שמבין את הערך של העסק ויוכל לשלם עליו, הוא חפץ שהעסק שלו יגיע לידיים הנכונות, לאלו שיצליחו להוביל את העסק להצלחות ולהנבת רווחים, ואילו הקונה רוצה להיות בטוח שהוא מקבל לידיים שלו עסק רווחי ומניב, שהעסק הקטן שהוא קונה כעת יוכל לגדול ולהרוויח לו בעתיד סכומים הגונים. אמנם ניתן לברר ולערוך בדיקות, אך לא לכל שאלה ניתן למצוא מענה בטוח והחלטי. כי יש תמיהות שרק העתיד יוכל לענות לנו עליהם.

מכירת עסק קטן סיכויים מול סיכונים

היות ואי אפשר להיות בטוחים במה שהעתיד צופן בחובו, חשוב לערוך בירור מעמיק לגבי סיכויים וסיכונים של העסקה. כאשר אתם כמוכרים עומדים לתהליך ארוך ומשמעותי של  מכירת עסק קטן חשוב לערוך ולהכין מראש את הנתונים בצורה נאותה ומסודרת עבור הקונה המתאים

  • וותק, מוניטין ויציבות – עליכם להגדיר ולבסס את היציבות של העסק ומהי רמת המוניטין שהוא צבר. איזה שם יש לו בקרב קהל הלקוחות? האם הקונה הפוטנציאלייכנס לעסק שיש לו קהל לקוחות שנותן בו אמון? איך ועל מה ניתן לבסס את זה ?
     
  • פוטנציאל ורווחיות – חשוב לסקור היטב את הפוטנציאל של העסק. עד כמה הוא צפוי להניב ולהרוויח? האם יש לו עתיד מוצלח? האם נראה שיש לאן להתרחב בפעילות שלו? האם ההשקעה אכן תחזיר את עצמה? באיזה פרק זמן זה עתיד להתרחש? את הדברים הללו כמובן שיש לגבות בניתוח דוחות כספיים של פעילות עבר לצד תחזיות פיננסיות ועסקיות לעתיד


הגעתם לפלטפורמה המומלצת ביותר למכירת עסקים קטנים, כאן תוכלו לפרסם את העסק שלכם ולהיחשף למעל 20 אלף יזמים ומשקיעים שמבקרים באתר מדיי חודש ומחפשים הזדמנויות עסקיות למכירה, תוכלו גם ליצור קשר ולהיעזר בשירותי התיווך היחודיים שלנו למכירת עסקים שבאמצעותם אנחנו מוכרים עסקים בהצלחה ובעקביות במשך שנים
 

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  מונופולי  מכירת עסק  מכירת עסק פעיל  מכירת עסקים