פתיחת עסק חדש או קניית עסק קיים?

 

 

פתיחתו של עסק חדש, גם אם הוא פועל ומשנים לו מהות, היא סוג של התחלה חדשה. ישנם קשיים תקציביים ולעתים קשיים הקשורים דווקא ברשויות המוניציפליות ולא בעסק עצמו. בעסק חדש לא תדע אם הדבר תקין עד לרגע קבלת האור הירוק. לעתים יכול הדבר להימשך כמה שנים ואז לצוץ שוב. בעסק קיים ופעיל – הרקע שלו גלוי וידוע, וניתן לדעת מה מעמדו בעזרת מידע מהרשות הודות לחוק חופש המידע. לפעמים הדבר מסתייע בעזרת בעל העסק (אם סומכים עליו), אך יש לבדוק היטב את טיב הנכס, את מיקומו ואת מצבו התכנוני אל מול הרשות, משתלם או לא.

היכן ניתן למצוא עסקים פעילים למכירה?

עסקים פעילים למכירה ניתן למצוא באתרי לוח שונים על פי קטגוריה, או באתר ממוקד יותר כדוגמת פורטל העסקים מונופולי . זהו אתר המתמקד בעולם העסקים ומפרסם מגוון מודעות בתחומי עסקים שונים. באתר זה מאמינים שעסקה מוצלחת מתחילה בשירות מקצועי, אמין, אישי ודיסקרטי. ערכו של הסיוע המקצועי לא יסולא בפז במתן פתרונות להתלבטויות בנושאי מיקום ועיצוב. סיוע זה מלווה את הלקוח גם לאחר רכישת הנכס וחוסך לו זמן יקר באיתור הנכס המתאים לרכישה או להקמה.

על כל עסק המפרסם עצמו למכירה חובה לבצע בדיקת כדאיות של העסק, וּמכל כיוון רלוונטי אפשרי, בעיקר כאשר מדובר על השקעה כספית גבוהה. מומלץ מאוד להיעזר בבעל מקצוע מהתחום, אחד שיוכל לכוון את הזרקור לנקודות החולשה של העסק ולהאיר אותן. רק לאחר שנוברים ויודעים את כל הסודות הכמוסים על העסק ניתן לקבל החלטה שקולה אם העסק כדאי לרכישה, או שמא מדובר בסוג של עסק שאינו תואם למחיר המתבקש בשל שיקולים של כדאיות או של התאמה.

מומלץ ליזם המתחיל לקנות עסק המדבר אליו. כלומר, לא הייתי קונה לדוגמה מוסך פעיל ללא שום הכשרה או זיקה למכונאות רכב או לפחחות רכב.

כמו כן, מיקום העסק הוא שיקול משמעותי ומרכזי בסך כל השיקולים המונחים על כף המאזניים בבואנו להחליט אם לקנות את העסק. קניית עסק הנמצא קרוב יחסית למקום המגורים של היזם טומנת בחובה יתרונות לא מעטים.

חדשות לבקרים צצות להן מודעות חדשות על אודות עסקים למכירה ביישובים ובאתרים שונים. סובלנות בעסקים היא מצרך יקר ערך. אל תעשו מעשה פזיז ללא בדיקה מעמיקה. חשוב שתזכרו כי תמיד קיימות הזדמנויות עסקיות בתחום העסקים.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  לוקיישן  למכור עסק  מכירת עסק פעיל  עסקים פעילים  עסקים פעילים למכירה  פתיחת עסק חדש  שיקולים בקניית עסק