מחפש שותף לעסק? איך בכלל מתחילים לחפש?

 

 

הקמת עסק, או ניהול של עסק קיים, הם משימה לא קלה. אנשים רבים מחפשים שותף להקמת עסק או לניהול משותף של העסק. למעשה יש לכך כמה סיבות; הסיבה הראשונה היא הסיבה הכלכלית. יש צורך בשותף אשר ישים הון עצמי על מנת לממן את ההשקעה בעסק בטרם יהפוך לרווחי. אבל שותף לעסק יכול גם לתרום מכישוריו ואף את קשריו המקצועיים, ובכך לסייע לך לפתח את העסק. אבל כל זה קורה בעולם מושלם. במציאות תמיד ישנו החשש לחילוקי דעות עם השותף העסקי, והדברים אף עלולים להגיע עד כדי הפרת אמונים בין השותפים. לכן יש להקדיש מחשבה רבה לבחירת השותפים העסקיים, ולא למהר להכניס כל עובר אורח כשותף בעסק. במאמר זה נדבר על מציאת שותפים לעסק; אך לפני כן חשוב שתנסו לאפיין את השותף שאתם מחפשים, ורק אחר כך צאו לחפש אותו.

אפיון השותף לעסק

כפי שכבר הוזכר כאן, לעתים אנו צריכים שותף מסיבות כלכליות, ובמקרים אחרים – מסיבות ניהוליות. לפני שאתם רצים לחפש את השותף לעסק שלכם, שאלו את עצמכם למה אתם מצפים. ייתכן שאתם מחפשים שותף אשר ישקיע מאות אלפי דולרים בציוד חדש לצורך התרחבות העסק; אך ייתכן גם שאתם מחפשים שותף בעל קשרים עסקיים ופוליטיים, מסוג האנשים היודעים לפתוח דלתות ולקדם את האינטרסים העסקיים שלכם. זוהי רק פרספקטיבה אחת לנושא, אך תוכלו לשאול את עצמכם אם אתם מחפשים שותף לדרך משותפת, או שותף שהוא מסוג המשקיעים הסדרתיים. רק לאחר שהגדרתם לעצמכם איזה שותף אתם מחפשים ומה אתם מצפים ממנו, תוכלו להתחיל בחיפוש.

אבל איפה בכלל מחפשים שותפים לעסק?

חיפוש שותף בלוחות עסקים

האמצעי הטוב ביותר לחיפוש שותף הוא בעזרת רשת האינטרנט, אך השאלה היא היכן בדיוק. באינטרנט תוכלו למצוא לוח שותף; כלומר אתרים המרכזים את נושא העסקים ובהם ניתן למצוא הזדמנויות עסקיות שונות, החל מרכישת עסק קיים ועד מציאת שותף לעסק. לוחות עסקים מפגישים בין אנשים הרוצים לעשות יחדיו עסקים והם בעלי שפה משותפת. זו בהחלט יכולה להיות התחלה טובה לחיפוש.

חיפוש שותף במעגלים החברתיים

אל תתביישו לשתף חברים ומכרים ברצון שלכם למצוא שותף עסקי. אתם יכולים לעשות זאת בפגישות פנים אל מול פנים, ואפילו להיעזר ברשתות החברתיות, כמו פייסבוק ולינקדאין. אף פעם אינכם יכולים לדעת מי מהמכרים שלכם חושב על השקעה בעסק או מכיר מישהו כזה. יש יתרון כאשר מחפשים שותף בין מכרים, הואיל וכך יש לכם על פי רוב היכרות מקדימה עם הרקע שלו או לפחות המלצות וחוות דעת של אנשים שאתם סומכים עליהם. על מנת לחפש שותף במעגלים החברתיים אתם יכולים לציין את נושא חיפוש השותף בפגישות עסקים, בפגישות עם חברים ואפילו בשליחת הודעות פרטיות לחברים ולמכרים ברשתות החברתיות.

הדבר הנחמד ביותר בעבודת צוות, הוא שתמיד יש מישהו בצד שלך

מרגרט קריטי
 

חיפוש שותפים באירועי נטוורקינג וכנסים מקצועיים

הזדמנויות עסקיות חדשות רבות נולדות במפגשי נטוורקינג ובכנסים מקצועיים. כאשר נפגשים יחדיו אנשים בעלי אותם תחומי עניין ואותה רוח יזמית, יכולים להיות חיבורים עסקיים מוצלחים מאוד. תמיד חשוב לשים דגש על אירועי הנטוורקינג; גם אם אלו לא יהיו בסופו של דבר השותפים העסקיים שלכם, עדיין יתכן שתכירו הרבה מאוד אנשים שמהם יוכל העסק להפיק תועלת.

חשוב רק להדגיש שאין זה משנה היכן מצאתם את השותף הפוטנציאלי, תמיד עליכם לעשות הערכת מצב ולשקול היטב אם הוא השותף האידאלי עבורכם. לשם כך אתם יכולים גם להיעזר במרכזים לאבחון עסקי. מרכזים אלו יכולים לתת לכם ייעוץ וניתוח מעמיק של המועמד על מנת שתדעו אם יש מקום לעבודה משותפת ביניכם.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  אפיון השותף  מחפש שותף  מציאת שותף  משקיע לעסק  עסקים חדשים  שותף לעסק  שותף עסקי  שותף פעיל לעסק  שותפים  שותפים לעסק  שותפים עסקיים 

 

 
1
תמונת המשתמש
אלעד כדאי שתקרא
כשאין ברירה אז אין ברירה
עדיף משפחה משוק אפור
23/01/2019
 
2
תמונת המשתמש
אלעד
מניסיון אישי לא עושים עסקים עם משפחה!
אין חכם כבעל ניסיון
15/08/2017