ארבעת הצעדים הראשונים לפני פתיחת העסק

 

 

{{msg}}

הקמת עסק דורשת ביצוע פעולות שונות, כמו למשל שכירת משרד או מקום לפעילות העסק, רישום במס הכנסה ורשויות המע״מ, פתיחת תיק בביטוח הלאומי, חיפוש עובדים וספקים ועוד דברים דומים. אך עצרו רגע, אלו הם שלבים מתקדמים שיש לעשות רק אחרי שיש לכם יסודות חזקים עבור העסק, לפחות מהבחינה הרעיונית.

אז מהם ארבעת הצעדים הראשונים לפני הקמת עסק חדש?

באופן כללי אפשר אכן לציין ארבעה צעדים ראשונים עיקריים לפני פתיחת העסק. שימו לב שדילוג על אחד מהם, או התעלמות ממנו, יכולים לחבל במטרה הסופית שלכם, שהיא כמובן עסק מצליח ומשגשג. ארבעת השלבים הם: הגדרת העסק והרעיון, הערכת גודל ההשקעה, הכנת תכנית עסקית והטיפול בשלל העניינים הטכניים. להלן נציג בפירוט את ארבעת הצעדים:

הגדרת העסק והרעיון

עוד לפני שיורדים לפרטי פרטים, ועוד לפני שחותמים על החוזים, חשוב מאוד שתגדירו לעצמכם מהו העסק שאתם רוצים לבנות. חשוב שתנסו לאפיין אותו בצורה המדויקת ביותר. נסו לדמיין בראשכם מהם המוצרים או השירותים שאתם מציעים, מי הם הלקוחות שלכם, מה תצטרכו כדי להקים את העסק וכמובן – חיפוש אחר שותף לעסק. כעת, לאחר שאפיינתם את העסק, תוכלו לקבל מושג כללי על אודותיו, מושג אשר יסייע לכם להיכנס לצעדים מעשיים יותר, על מנת שהעסק יתחיל לקרום עור וגידים.

הערכת גודל ההשקעה

לאחר שיש לכם חזון ברור וממצה לעסק – לא רק בראש אלא גם שחור על גבי לבן – אתם יכולים להתחיל להעריך את גודל ההשקעה, כמו למשל איזה ציוד ואילו מכונות תצטרכו עבור העסק; לאיזה גודל של משרד תזדקקו; אילו חומרי גלם תרכשו, ועוד כהנה וכהנה נושאים התלויים מאוד במאפיינים הפרטיקולריים של העסק. ניקח דוגמה מציאותית שכיחה: אם אתם רוצים להקים דוכן למכירת נקניקיות למשל, תוכלו להתחיל לחפש מקום שבו יכולים לייצר עבורכם את הדוכן עם ציוד החימום; בדקו אילו אישורים אתם צריכים; בדקו עלויות של חומרי גלם ועוד.

הכנת תכנית עסקית

אחרי שאפיינתם את העסק ברמה העקרונית אתם יכולים לגשת לכתיבת התכנית העסקית. לא ניתן כלל לדבר על עסקים ללא תכנית עסקית. התכנית העסקית היא דבר חשוב מאוד, ומומלץ מאוד לעשות אותה בסיוע של יועץ עסקי בעלי ניסיון. זוהי למעשה תכנית פעולה ארוכת טווח עבור העסק. היא כוללת את כל הצעדים הדרושים ומביאה בחשבון הן את התקציב והן את תזרים המזומנים הצפוי.

תכנית עסקית

עניינים טכניים

על מנת לפתוח את העסק ישנם עניינים טכניים שעליכם לטפל בהם. יש להירשם במשרדי המע״מ; עליכם להירשם גם במשרדי מס ההכנסה; רישום נוסף הוא בביטוח הלאומי; יש לפתוח חשבון בנק עבור העסק. כמובן שיש עוד לא מעט עניינים טכניים הקשורים לאופי העסק, כמו למשל רישיון עסק (ואישורים נוספים) מהרשות המקומית ועוד. באינטרנט תוכלו למצוא פרטים נוספים על הפרוצדורות ועל אודות הטפסים שיש למלא עבור רישום כעוסק מורשה או כחברה בע״מ.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איתור עסקאות  בעלי עסקים  הזדמנויות עסקיות  הצלחת העסק  הקמת עסק  ייעוץ לעסק  מקים עסק  עסק חדש  עסק פעיל  עסק קיים  פותח עסק  פתיחת עסק  פתיחת עסק חדש  פתיחת תיק  שותף לעסק  תכנית עסקית