האספקטים השיווקיים בתוכנית עסקית

 

 

{{msg}}

כאשר מדברים על יזמות מרבים לדבר על תוכנית עסקית. יש לכך סיבות טובות, התכנית העסקית במהותה היא לב ליבו של הרעיון והיא מפרטת את כל מה שנדרש לעשות על מנת להשיג את המטרה. תכנית עסקית לוקחת בחשבון את הכל, כולל הקצאת המשאבים העומדים לרשותכם. תכנית עסקית מונעת מכם לעשות הרבה טעויות - היא מגדירה במדויק מהו הרעיון העסקי, את השלבים הדרושים ואת עלותם. אם לא תעשו תכנית עסקית ופשוט תתחילו לגלגל את הרעיון העסקי, ואז אל תופתעו אם באמצע הדרך יגמר לכם התקציב, לכן, הפעם לא באנו להסביר לכם איך לבנות תכנית עסקית, אלא לגעת בפן מסוים של התכנית - האספקטים השיווקיים שכדאי שתכירו.

בסופו של דבר שיווק הוא מילת המפתח בעולם העסקים. לכל עסק, לכל מוצר יש את אסטרטגיית השיווק המתאימה לו. אך בשורה התחתונה לא משנה באיזה ענף אתם נמצאים, שיווק הוא דבר הכרחי עבור כל עסק. על מנת למכור, על מנת לייצר הכנסות יש צורך להשקיע בשיווק. ומכיוון שנושא השיווק כל כך חשוב, ישנם חלקים שונים בתכנית העסקית הנוגעים בנושא.

המוצר או השירות

אחד הפרקים בתכנית העסקית נוגע למוצר או לשירות שאתם מציעים. פרק זה הוא הבסיס לאסטרטגיה השיווקית שלכם; כאן אתם מאפיינים את המוצר או את השירות - על איזו בעיה הוא עונה, מהן התועלות והערך שהוא מעניק ללקוח, מהן יתרונותיו בהשוואה לפתרונות אום מציעים המתחרים. מן הסתם יכנסו לכאן גם היבטים של עלויות הייצור ולא האסטרטגיה השיווקית, אך התועלות של המוצר, הבידול מהמתחרים הם אלו הדברים אשר בסופו של דבר יתגלמו במסרים השיווקיים של העסק.

ניתוח השוק

בפרק זה אתם מנתחים את השוק ואת המתחרים שיש לכם. גם אם יש לכם רעיון חדשני, עדיין סביר להניח שבשוק קיימים עסקים המציעים אלטרנטיבות ואולי יותר טובות משלכם. עליכם לסקור את השוק ואת התחרות הקיימת ולזה גם כן ישנן נגזרות שיווקיות -  ניתוח החוזקות והחולשות שלכם ביחס למתחרים משפיע על החלטותיכם העסקיות והפיננסיות אך זהו בהחלט נוגע לשיווק.

שיווק בתכנית עסקית

שיווק ומכירות

זהו הפרק העוסק באופן ישיר בתכנית השיווקית. חלק זה מתבסס על הפרקים הקודמים ולוקח בחשבון את כל מה שכבר הזכרנו על מנת ליצור אסטרטגיה שיווקית. בהינתן אפיון המוצר וניתוח השוק תוכלו לבנות את התכנית השיווקית המעשית של המוצר. בפרק זה כבר מדברים על מהלכי השיווק המתכוננים על מנת להחדיר את המוצר לשוק הספציפי, ועל מנת למתג אותו ועל מנת לזכות ביתרון תחרותי. שימו לב שזהו עשוי להיות פרק מאוד מורכב. אנו מדברים הרבה על השוק, אך יתכן שיש יותר משוק אחד עבור המוצר שלכם ונדרשות אסטרטגיות שיווקיות נפרדות המתקיימות במקביל. הן מקדמות את אותו המוצר בפני קהלים שונים ובעלי מאפיינים שונים הדורשים שפה שיווקית נפרדת.

שיווק הוא נושא מורכב ונושא חשוב לצורך הצלחת המיזם העסקי!

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  מיזם  סיווג עסקים  עבודה מהבית  עסק ללא הון התחלתי  עסקים זכיינים  שיווק העסק  תכנית עסקית