כדאיות רכישת חנות להשקעה?

 

 

{{msg}}

רכישת חנות לצורך השקעה היא אחת האפשרויות שניתן לשקול כאשר עומד לרשותכם סכום כסף פנוי ואתם מחפשים לייצר בעזרתו תשואה. השקעות בנדל״ן נחשבות להשקעות טובות ובטח שיכולות להפיק יותר תשואה מאשר השקעה בתכניות חיסכון בבנק. תחום הנדל״ן מתחלק לנדל״ן למגורים ונדל״ן מסחרי, חנות להשכרה לצורך העניין היא נדל״ן מסחרי. התשואות בתחום הנדל״ן המסחרי הן בדרך כלל גבוהות יותר מאשר בנדל״ן למגורים ולכן השקעה בחנות נראית לכאורה כהשקעה כדאית. אם הכול מתנהל כהלכה תוכלו לקנות חנות, אפילו קטנה, ולהרוויח מדמי שכירות. האמנם האם זה כדאי?

בעולם העסקים הבעיה היא תמיד תנודתיות השוק; המצב הכלכלי, לפעמים גם כנגזרת של המצב הביטחוני, עלול להשתנות ולהשפיע על בעלי העסקים. חנויות יכולות להיכשל ולהצליח בהתאם למצב הכלכלי. אך כאשר אנו מסתכלים על השוק מנקודת המבט של בעל הנכס יתכן כי תנודתיות אלו ישפיעו אליו פחות. התנודתיות בשוק עלולה להביא לתחלופה גבוהה של משכירי הנכס ואולי גם יאלץ להוריד את דמי השכירות בנסיבות מסוימות אך ברוב המקרים ימשיך ליהנות מדמי שכירות.

האם יש צורך במשכנתא לצורך רכישת החנות?

שאלות השאלות היא בדרך כלל האם המשקיע יכול לרכוש את החנות אך ורק בעזרת הונו העצמי או האם יש צורך במשכנתא? בהחלט ישנם משקיעים הלוקחים משכנתא לצורך רכישת חנות. ההכנסות מדמי השכירות בקיזוז תשלומי המשכנתא עדיין יכולים להשאיר את המשקיע עם תשואה חיובית אך רמת הסיכון עולה.

משקיעים רבים נוהגים לקחת משכנתא לצורך ההשקעה וכאשר מדובר בנכסים מסחריים, השקעה בחנות במרכז נחשבת עדיפה לעומת השקעה ב- משרדים להשכרה בתל אביב. הסיבה לכך היא שכאשר מדובר במשרדים ישנן עלויות גבוהות לבעל הנכס גם כאשר הנכס עומד ריק, לצד הארנונה עליו לשלם דמי ניהול. אך לעומת זאת כאשר רוכשים חנות להשקעה והיא עומדת ריקה יש לשלם רק ארנונה. כלומר התנודתיות בשוק משפיעה חזק יותר על בעלי המשרדים, יותר מאשר בעלי החנויות.

אז כדאי או לא כדאי?

יועצי ההשקעות חלוקים בדעתם לגבי נושא זה, אך ישנה נטייה להסכים כי מומלץ להשאיר את ההשקעה בנדל״ן מסחרי לאלו שמבינים בכך ועוסקים בו באופן קבוע. שוק הנדל״ן המסחרי מתנהל אחרת גם מבחינת רגולטורית ומבחינת המיסוי. אם יש ברשותכם סכום כסף פנוי ואין לכם רקע בתחום הנדל״ן המסחרי, מוטב לחפש השקעה בתחום הנדל״ן למגורים. אם סכום הכסף שלכם אינו גדול, ניתן לחפש נדל״ן למגורים באזורי הפריפריה.

חנות להשכרה

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איך להרוויח כסף  הזדמנויות עסקיות  הזדמנות לרווחים  נדלן מסחרי  נכסים מניבים