חמישה קשיים עיקריים במכירת עסקים פעילים

 

 

{{msg}}

מכירת עסק פעיל היא דבר מקובל מאוד, ויש בה יתרונות רבים מבחינת הרוכש. במקום לבנות עסק במשך תקופה ארוכה ולקוות להצלחתו, אתם מקבלים עסק פועל בעל תזרים מזומנים ידוע מהיום הראשון. אך מכירת עסקים פעילים אינה פשוטה כמו שהיא נשמעת, והיא עלולה לגרום קשיים רבים, הן למוכר והן לקונה. אז מהם בעצם הקשיים הצפויים לכם, אתם המוכרים את העסק שלכם?

באופן כללי אפשר לציין חמישה קשיים עיקריים במכירת עסק פעיל: מציאת קונה לעסק, בעיית ההתנתקות וכאב הפרידה, ניהול המשא ומתן, שלב המכירה ואי-התאמה לחוק תכנון ובנייה. להלן נציג בפירוט את חמשת הקשיים:

מציאת קונה

אם גמלה בלבכם ההחלטה למכור את העסק, ואם אתם יודעים פחות או יותר את ערכו (אף על פי שגם זה קושי בפני עצמו), עליכם למצוא קונה לעסק. כן, מובן שניתן לפרסם מודעה, וגם ברור שתיעזרו באינטרנט, אבל בהחלט ייתכן שמתוך כל הפניות הרבות שתקבלו, מעטים בלבד – אם בכלל – יהיו רציניים מספיק כדי להוציא את העסקה אל הפועל.

בעיית ההתנתקות וכאב הפרידה

גם אם ממש רציתם למכור את העסק, אך טבעי הוא שיצוץ קושי רגשי עם ההתנתקות ממנו. בין אם העסק מצליח או לא, הוא תמיד יישאר "הבייבי" שלכם. זהו עסק שעבדתם בו זמן רב, ובזיעת אפכם הקמתם אותו מאפס. יש לכם רגשות רבים המזוהים עם העסק, וייתכן שיהיה קשה לכם להשאיר אותו מאחור. תרגישו את זה חזק ביום המחרת, כשלא תשכימו בבוקר ותשימו אליו פעמיכם. במקרים רבים בעלי העסק החדשים יבצעו שינויים שלא יהיו לטעמכם; עליכם לקבל זאת, כי הם בעלי העסק החדשים.

כאב הפרידה מהעסק הופך את ההתנתקות לקשה יותר. במקרים רבים בעלי העסק החדשים מבקשים את מעורבותכם בעסק לתקופת חפיפה. אלו הן סיטואציות מהחיים, והן מופיעות בחוזים למכירת עסק. האמת היא שיש לכך סיבות מוצדקות. מבחינתכם הדבר יכול ליצור קושי רגשי בפתיחתו של הדף החדש וביציאה לדרככם החדשה, כאשר אתם עדיין צריכים להקדיש תשומת לב לעסק שכבר אינו שלכם.

אם אתם יכולים לחלום את זה – אתם יכולים לעשות את זה.

וולט דיסני

ניהול המשא ומתן

אופיו של הקושי הרביעי הוא טכני יותר. מכירת עסק אינה מתבצעת כמכירת עגבניות בשוק, אלא באמצעות חוזה מסודר אשר עבדו עליו עורכי דין ואפילו רואי חשבון. בסופו של דבר החוזה המוסכם משרת את האינטרסים של שני הצדדים. אבל אל תחשבו שסגירת החוזה היא דבר פשוט ומהיר. במקרים רבים מתנהל משא ומתן ארוך ומתיש על התנאים של המכירה.

אם יש לכם נחישות נכונה וראויה, במינון המתאים, תוכלו להתגבר על כל הקשיים ולהוציא לפועל את עסקת המכירה. כל אחד מוכר את העסק לפי נסיבותיו האישיות. ייתכן שזהו הזמן המתאים לכם לפרוש ולעשות לביתכם, וייתכן שתחליטו להשקיע את כספי המכירה בהקמתו של עסק חדש.

שלב המכירה

לאחר שפרסמתם והשלמתם רגשית עם כל נושא המכירה, הנה מגיעים לעסק שלכם קונים פוטנציאליים. וכאן מגיעה השאלה האמיתית: למי למכור? האם למכור לכל המרבה במחיר, או שמא עלינו לשים דגש על הרושם שמותיר הקונה? זה המקום לזכור שעד כה שירת העסק את צרכינו בצורה כזו או אחרת, אך מכאן והלאה מה שחשוב הוא להרוויח ממנו את המרב ולסיים על הצד הטוב ביותר.

אי-התאמה לחוק תכנון ובנייה*

ייתכן שהעסק המוצע למכירה פעל במשך זמן מה ללא ידיעה או בידיעה כי קיימות בנכס חריגות בנייה שיידרש לתת עליהן את הדין כאשר יבקש המוכר לשנות בעלות על הנכס.
*סעיף זה נוגע רק לעסקים הטעונים רישוי עסק.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  בעלי עסקים  הזדמנויות עסקיות  להרוויח ובגדול  למכור עסק  מכירת עסק  מכירת עסק פעיל  מכירת עסקים  סגירת העסק  סיבות למכירת עסק  עושים עסקים  עסק כושל  עסק ללא הון התחלתי  עסק למכירה  עסק למסירה  עסקים למכירה  עסקים פעילים למכירה  שיקולים בקניית עסק 

 

 
1
תמונת המשתמש
ברי
איך לפתוח קיוסק
צר לי לאכזב אותך ידידי אבל המאמר שלך לא מדויק בעליל אתה טועה וגם מטעה בראש ובראשונה שאתה טוען שהעסק קל לתפעול וסיכון נמוך ומשם הבאת מספרים שלא קשורים למציאות באחוזי רווח והגדלת בזה שרשמת שיש ספקים שאין לך אלטרנטיבנ אחרת אלה לעבוד איתם ( למעט סיגריות לכל ספק גדול יש 50 סיטונאים שיימכרו לך את מוצריו ואגדית ואגיד שהמחיר תמיד יהיה יותר נמוך ממחיר החברה ותנאי התשלום בטוח יותר נוחים) יצויין שכותב התגובה בעל פיצוציות שנים רבות
30/08/2020
 
2
תמונת המשתמש
ישי
ההשקעה
נראו לי קצת מוגזם לפתיחת קיוסק\פיצוציה -155,000 ש"ח
28/05/2019
 
3
תמונת המשתמש
רק ימין בבחירות
קיוסק או לא להיות
מה נשאר בקיוסק אם אנשים יפסיקו לצרוך סיגריות, המדינה הזו הרסה לנו את הפרנסה
03/03/2019
 
4
תמונת המשתמש
קיוסקאי
איך אפשר להרוויח כשאסור לפרסם סיגריות
מאז שעבר חוק העישון אני חושש מירידה ברווחים. אשמח לקבל רעיונות להגדלת ההכנסות מהקיוסק.
14/01/2019