עשרת המקומות שבהם ניתן למצוא משקיעים

 

 

{{msg}}

לרבים מכם ודאי ישנם רעיונות נפלאים באשר לעסקים חדשים, למיזם פורץ דרך או לצורך בהרחבת עסק קיים. אלא שהבעיה היא שלא לרשות כולם עומד ההון העצמי שאותו הם יכולים להרשות לעצמם לסכן.

זו אחת הסיבות העיקריות, אם כי לא הסיבה היחידה, לכך שאנשים מחפשים משקיעים, לעתים חיפוש בנרות.

היכן אפוא ניתן למצוא את אותם משקיעים? להלן רשימת עשרה מקומות שבהם תוכלו למצוא משקיעים פוטנציאליים להשקעה שלכם:

1. לוח מודעות מוביל לעסקים

לוחות עסקים באינטרנט הם מקומות מעולים למציאת משקיעים. זוהי בעצם זירה שבה אנשים מציעים למכירה עסקים או לחלופין מחפשים עסקים לרכישה, וניתן למצוא בהם או לפרסם בהם משקיעים ושותפים עסקיים.
ללוח מהסוג הזה יתרונות רבים גם בשל הסיבה שמשקיעים רבים פוקדים את האתר על בסיס שבועי. מודעה אשר ערוכה היטב ומודגשת יכולה בקלות להשיג את המטרה באיתור משקיעים.

2. אינדקס משקיעים

משקיעים רבים מפרסמים את עצמם באינדקס משקיעים. זוהי בעצם רשימת אנשי קשר המציגה בקיצור את פרופיל המשקיע ואת תחומי העניין שלו, כמו למשל השקעה במיזמי אינטרנט, השקעה בנדל״ן וכולי.
הרשימות מתפרסמות על ידי המשקיעים עצמם, כך שהסיכון להימצאות רמאים ונוכלים הוא גבוה.

3. רשתות חברתיות

כיום כמעט כולנו חברים ברשתות חברתיות, כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ואחרות. בעזרת רשתות אלו ניתן להגיע לקהלים גדולים ורחבים. כל מי שמחפש משקיעים יכול לפרסם זאת ברשתות החברתיות. רשתות השיתוף יכולות לחשוף אותך למספר משקיעים פוטנציאליים, אך יש לזכור שעם כל היתרונות הגלומים ברשתות החברתיות, לחשיפה בהן יש מחיר, והוא מעין ויתור על הסודיות.

האם פרסום ברשתות חברתיות הוא הדרך הטובה ביותר לקדם את הרעיון העסקי?

4. לינקדאין

אמנם כבר הזכרנו את הרשתות החברתיות, אך חשוב להתייחס בנפרד לרשת זו, אשר מתרכזת סביב תחום העסקים והקריירה. מדובר בזירה מעולה ליצירת קשרים עסקיים ולחיפוש משקיעים. יתרון משמעותי של הרשת הוא הקִרבה לבעלי ממון רב אשר מתחזקים פרופיל עסקי. אמנם יש לתחזק פרופיל ראוי, ונוסף על כך שיטת הפעולה ברשת זו היא מורכבת ודורשת הבנה עמוקה, אך המאמץ בהחלט עשוי להשתלם.

5. מתווכים

זו השיטה הישנה והטובה ביותר. ישנם אנשים המתעסקים בתיווך בין יזמים למשקיעים. מתווכים אלו נמצאים בקשר עם משקיעים מתחומים שונים ומחברים בינם לבין יזמים עם רעיונות, לא כל מתווך הוא בהכרח מתאים.
אלה מתווכים אשר מתמחים בתחום של העסקים, ומתווכים מסוג זה מגיעים על פיר רוב עם הכשרה בתחום הכלכלה.

6. חברים ומשפחה

אל תזלזלו בחברים ומשפחה. אמנם אף אחד אינו מוכן להסתכן ולשים את כספו על קרן הצבי, אך עם תכנית עסקית ומודל עסקי – כדאי לנסות! זהו דבר מקובל מאוד, אפילו בתחום ההייטק, והולכת ומתרחבת התופעה של גיוס כספים מחברים ומשפחה בשלבים הראשוניים של ההשקעה. מודול זה הוכיח את עצמו בעבר, אך יש לעשות זאת בזהירות וברגישות. ככל הנראה לא יזיק כאן ייעוץ משפטי.

7. קרנות הון סיכון

אלו הן קרנות מיוחדות המחפשות השקעה במיזמים בציפייה לתשואה. קרנות אלו מחפשות כל העת מיזמים בעלי סיכון עם נתוני זנק (סיכוי לרווחים גבוהים). בדרך כלל הן מתמקדות בתחום ההייטק ובחדשנות.

8. AngelList

בזירה הבין־לאומית קיימים כמה וכמה אתרים, והמוּכר שבהם הוא AngelList, אליו מגיעים אנג׳לים רבים ובאמצעותו ניתן לגייס השקעות ממשקיעים פרטיים.
ראשית הכנו עבורכם מדריך מפורט המסביר היטב מה זה אנג'לים?

9. משרד הכלכלה והתעשייה (המדען הראשי לשעבר)

המשרד מפעיל תכניות סיוע, כמו למשל החממות הטכנולוגיות, קרן תנופה ועוד קרנות רבות למיזמים בתחומים שונים המקדמים חדשנות. תחום זה מתאים מאוד לחברות הייטק בשלבים הראשונים שלהן, וכן בתור הכנה למציאת משקיעים פרטיים. דרך זו דורשת עבודה רבה ומעשית לצורך הצגה לוועדה.

10. יוטיוב

סרטון וירלי, מושקע ובעל מסר חד יכול לגרור אחריו צפיות רבות, ובין שאר הדברים גם לאתר משקיעים. הדבר תלוי כמובן בגודל ההפקה, אך לעתים ניתן להפיק סרטון משובח, מעניין ואיכותי בעלות נמוכה.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איתור עסקאות  אפיון השותף  השקעה בעסק  השקעות  מציאת שותף  משקיע לעסק  עסק להשקעה  עסק ריווחי  שותף לעסק  שותף עסקי  שותף פעיל לעסק  שותפים  שותפים לעסק  שותפים עסקיים