קניית עסק פעיל, יתרונות וחסרונות

 

 

{{msg}}

חשבתם על רכישה של עסק קיים, חשבתם נכון, יזמים רבים מבינים היטב את הפונטציאל העסקים בקניית עסקים למכירה, לעיתים קרובות ניתן למצוא הזדמנויות עסקיות של ממש, עסקים רבים מוצעים למכירה מסיבות שונות והעיקריות שבניהם זה ניהול כושל, החלפת בעלות בעסק יכולה להתברר כהצלחה מסחררת, הההבחנה בין נכון ללא, בין לקבלת החלטה משפיע על תזרים המזומנים בעסק.

במאמר הבא נציג בפניכם את היתרונות והחסרונות ברכישה של עסק פעיל, יזמים רבים מבינים כי מדובר על השקעה נמוכה יחסית מהקמת עסק חדש.

מעוניין לרכוש עסק קיים? להלן היתרונות והחסרונות של צעד זה

יתרונות

  • השקעה כספית – ההשקעה נמוכה באופן משמעותי מהקמה של עסק חדש. בעסק פעיל ניתן לקבל את המכלול של העסק, לרבות ציוד, נכס מושכר, מלאי סחורה וכולי. מחיר העסק בעת קנייתו תלוי במאזן הרווח וההפסד והמאזנים לרווחים פוטנציאליים.
  • מיקום – עסקים ותיקים קיימים על פי רוב בלוקיישן מרכזי, באזורים שבהם יש תנועה רבה. ככל, עסק שאינו בעל רווח ושאינו ממלא את מטרתו, נדרש לשלם דמי פינוי לצורך פתיחה של עסק חדש בנכס הקיים. קניית עסק פעיל ושיפור מעמדו יכולים לעשות פלאים, ולמקסם רווחים כאשר יש מתווה לשיטת עבודה נכונה ועקבית.
  • לקוחות – יזם הרוכש עסק פעיל מבטיח לעצמו יכולת מכירה מידית. הדבר מתבטא בקהל לקוחות המכיר את העסק ונאמן לו, ומרבית הסיכויים הם שקהל זה לא יפנה עורף למקום.
  • רשימת ספקים – איתור ספקים איכותיים עבור העסק אינה עבודה פשוטה כלל וכלל. עסק פעיל אמור להעביר לבעליו החדשים רשימה מפורטת של ספקים וגם חוו"ד על כל אחד ואחת, בעקבות ניסיונו העשיר בתחום.
  • חשיפה – עסק הפועל תקופה ארוכה במיקום מסוים, הופך להיות עסק מוכר בתחום בו הוא פועל, דבר שמוביל במקרים רבים לגיוס לקוחות קבועים ונאמנים.
  • מוניטין – עסקים בעלי מוניטין הנם בדרך כלל, בעלי יתרונות של אמינות, ותק לעומת עסקים חדשים בתחום שבו הם עוסקים.
  • ארגון וסדר – לאחר ניסיון של מספר שנים בתחום נרכשות שיטות עבודה וסדר שלא ניתן לקרוא או לצפות מראש. לפרמטר הארגון והסדר בעסק ותיק, חשיבות ברמה פונקציונאלית גבוהה.
  • עובדים – צוות העובדים בעסק כבר מכיר את העבודה ואינו זקוק להכשרה ויודע היטב את עבודתו.

החסרונות שבקניית עסק פעיל

  • חובות – רכישה של עסק קיים כוללת רכישה של חובות ישנים מספקים שונים ולגופים שונים, גם אם הרוכש החדש לא פעל בעסק בתקופה שבה הצטברו החובות. בחוזה ניתן לציין כי הרכישה היא של פעילות העסק ולא של העסק עצמו, וכך מעוגן הדבר בחוזה.
  • דוחות וחשבונות – כאשר מוכרים עסק לעתים צופים זאת מראש, ולכן חלק מהעסקים מצהירים על הכנסות גבוהות מהרגיל בחודשיים לפני המכירה. חשוב להתייעץ מול רואה חשבון ועו"ד מהתחום כדי לאמת את המסמכים ואת הנתונים הפיננסיים.
  • עצם העובדה שעסק מוכר את עצמו מעידה על כך שההכנסות והרווחים אינם גבוהים, כלומר מדובר בקניית עסק כושל. היזם הרוכש עסק פעיל צריך תמיד (אבל תמיד!) לשאול את עצמו כיצד יוכל להצליח במקום שאחר הפסיד.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איתור עסקאות  הזדמנות לרווחים  מחיר העסק  נכסים מניבים   עסק למכירה  עסק פעיל  עסקים פעילים  עסקים פעילים למכירה  פרסום עסק  קונה עסק פעיל  שיקולים בקניית עסק 

 

 
1
תמונת המשתמש
דוד
פתיחת עסק
שלום רב ותודה על המידע. איך ניתן להשיג לקוחות.. מבחינת מערך יש לנו רכב ואופנוע קיים (יש עסק קיים) מה הקהל לקוחות שלנו צריך להיות? תודה מראש
07/04/2020
 
2
תמונת המשתמש
מוני
מאמר חובה לכל מי שפותח שירות שליחים
קראתי ונדהמתי מהבקיאות
17/10/2018