עוסק מורשה או חברה? איך מתחילים?

 

 

{{msg}}

השאלה אם לפתוח תיק עוסק מורשה או חברה בע"מ?

היא שאלה לגיטימית, אך לא בשלב שבו העסק קורם עור וגידים ונמצא בתהליך התהוות. בראש ובראשונה התמקד בשיווק, ורק אחרי שתתחיל לראות את הכסף הראשון תבחר את סוג העסק. כדאי להתיידד עם שניים-שלושה רואי חשבון, לשוחח אִתם, להבין לאן נושבת הרוח – הם כבר יסבירו לך מה עדיף במקרה שלך.

אל תטריד את עצמך בשאלות כמו איך פותחים תיק במס הכנסה, במע"מ או במוסד לביטוח לאומי. העדיפות העליונה, זו הניצבת בראש סולם העדיפויות שלך, היא לקוחות והזמנות. כשיהיו לך לקוחות והזמנות, רואה החשבון שלך יעשה עבורך את העבודה תמורת כמה מאות שקלים בחודש. כאמור, התמקד בלקוחות ובהזמנות.

אין לך רעיון? אין לך כסף? אין לך קשרים? אל תמקד במה שאין לך, אלא התמקד במה שיש לך. יש לך ידע כלשהו, ניסיון שצברת במהלך החיים, היכרויות ממקומות העבודה שלך, מקום העבודה הנוכחי שאתה עובד בו. יש לך גם גישה לאינטרנט וטיפת זמן פנוי שנשאר לך אחרי שעות העבודה. מלבד המשאבים האלה, שכבר יש לך, יש לא מעט יזמים שישמחו לחלוק אִתך את המשאבים שלהם – משרדים, מוצרים, הידע והניסיון שלהם, הקשרים שלהם וכולי. חיבור וארגון נכון של המשאבים הללו ייתנו לך אפשרות להקים עסק מאפס ולהתחיל להרוויח. יש אין-ספור דוגמאות לניצול משאבים. אפשר להפוך את הידע שלך לעסק: אם אתה מתכנת – אפשר להתחיל בבניית אתרים, אם אתה מעצב – אפשר לתת שירותי עיצוב, אם אתה יודע לאלף כלבים – שירותי אילוף כלבים. אפשר לתת שירותים גם לעסקים וגם לגורמים פרטיים. עוד? אפשר להציע לחברה כלשהי להרחיב את הפעילות שלה לאזור או למגזר אחר, לעיר אחרת, למדינה אחרת, לאינטרנט. עוד דוגמה? אפשר לסכם עם מפעל כלשהו על ייצור מוצר חדש ולשווק אותו בתמורה לאחוזים מההכנסות. דוגמה נוספת – אפשר להביא לקוחות חדשים לחברות ולעסקים תמורת אחוזים מהרווח. אפשר להמשיך את הרשימה הזאת ללא סוף. הזדמנויות קיימות בכל מקום, וכל שנדרש הוא ללמוד לאתר אותן ולדעת איך לבנות מהן עסק.

אתה תוהה אם אפשר להקים עסק ללא הון התחלתי? מה זה אומר בעצם? זה אומר שלא תצטרך לקחת הלוואות מקרובי משפחה או לרדוף אחרי משקיעים שיממנו לך את הפעילות. מה שכן תצטרך להשקיע זה בעיקר את האנרגיה שלך – לרוץ, להיפגש עם אנשים, לדבר עם יזמים ועם לקוחות. העסק שתקים יכול להיות מכל צורה ובכל תחום – עסק פיזי, עסק של מתן שירותים, עסק המבוסס על ייצור או עסק באינטרנט. זאת הבחירה האישית שלך. כמובן, לא כל עסק ניתן להקים מאפס, אך הניסיון מראה שאת רוב העסקים הקיימים בשוק ניתן להקים בעזרת המשאבים הקיימים סביבך בלבד.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איך להרוויח כסף  הקמת עסק  חברה בעמ  עוסק מורשה  עוסק פטור  עסק ללא הון התחלתי  פתיחת תיק 

 

 
1
תמונת המשתמש
אליקו
חומר למחשבה
בהחלט חומר למחשבה, השד לא כזה נורא, למעט הבירוקרטיה של מעמ מס הכנסה וכו…נחשוב אבל הכיוון חיובי. אשמח להמלצה על יועץ עיסקי. תודה
17/09/2021
 
2
תמונת המשתמש
רם
מדריך פצצה.
באמת כל הכבוד לכותב ותודה לאתר על המידה, חושב שהפתח עסק לאופניים.. היעזר בשירותך :-)
06/01/2021
 
3
תמונת המשתמש
תמיר לוין
חנות זה עסק קשוח
לא יודע אם הייתי ממליץ לאנשים ללא ניסיון קודם לפתוח חנות אופניים
31/05/2020
 
4
תמונת המשתמש
אבי
השכרת אופניים
איך עובד השכרת אופניים בקשר למדינה מה צריך לעשות מולם ותודה על מה שנכתב עזר מאוד!
14/04/2019
 
5
תמונת המשתמש
רותם
מדריך נחמד. אבל..
מה האינטרס לפרסם מדריך מקיף כזה?
08/03/2019
 
6
תמונת המשתמש
גד
מה עם כלי עבודה
ו מ כ ו נ א י. תנאי הכרחי.
14/12/2018
 
7
תמונת המשתמש
דביר צוות אח"י
לדעתי יש קצת חוסרים
אבל סה"כ דיי מקיף
16/09/2018