הצצה קטנה אל תוך יומנו של עצמאי - כל הדרכים מובילות לכסף

 

 

{{msg}}

אם אתם שוקלים לצאת לעצמאות, כלומר לעזוב את מקום עבודתכם ולהקים עסק עצמאי, חשוב שתהיו מודעים למה שמחכה לכם. יש יתרונות רבים לעצמאות, אך האמת שלא כולם מתאימים. ניהול עסק עצמאי הוא דבר שונה מאוד מעבודה בתור שכיר והוא דורש תכונות אופי מתאימות. אז מה מייחד ומבדיל עצמאי מעובד שכיר?

בואו נעשה הצצה קטנה אל תוך יומנו של עצמאי.

בניגוד למה שאתם מדמיינים שבעל העסק רק יושב וסופר את הכסף, האמת היא שהוא עובד מאוד קשה על מנת לייצר את אותו הכסף. תלוש השכר בסוף החודש אינו מובטח ועליו לעבוד קשה על מנת להביא כסף לבית מהעסק. מהרגע שעצמאי פוקח את העיניים ועד שהוא הולך לישון תשומת ליבו היא לעסק. אף פעם אין מנוחה, גם אם הוא אינו יושב פיזית במשרד ולעיתים יכול לעבוד מהבית, הראש עדיין עובד, הטלפון עדיין מצלצל, והמיילים ממשיכים להגיע. זה לא כך אצל עובדים שכירים אשר יכולים לשכוח מהכול בסיום יום העבודה לפחות עד למחרת.

ומדוע בעל העסק כל כך עסוק? בעל העסק מיד חושב על הגדלת הכנסות העסק ואילו אמצעים הוא צריך לנקוט בשביל להצליח להצמיח את העסק ורעיונות יכולים לבוא בכל שעה משעות היממה. למעשה הזמן שלו צריך להתחלק בין ניהול שוטף של העסק לבין חשיבה יצירתית על פיתוח אסטרטגיה עסקית.

אחד הדברים שמדאיגים את העצמאי הוא ביצועי העסק, כלומר המכירות ותזרים המזומנים. לכן בכל רגע נתון הוא רוצה לקבל את הנתונים לגבי המכירות והליכי הגבייה של העסק. במקביל הוא גם נושא בהוצאות העסק ועליו לסנכרן היטב הכנסות והוצאות על מנת לא להיקלע למצוקת מזומנים בעסק.

יומנו של עצמאי

על העצמאי להיות מרוכז ומסודר ולנצל היטב את זמנו. דחיות היא בעיה של אנשים רבים, אך מי שרוצה לנהל עסק אינו יכול לדחות דבר. ואם צריך לדבר עם ספק, לקוח או אולי הבנק, יש לעשות זאת מיד. דחייה עולה ביוקר ואינה מאפשרת לעסק לתפקד כראוי.

ניהול זמן הוא אחד הדברים המרכזיים בסדר היום של העצמאי. הוא צריך להגדיר לעצמו את המשימות ולוחות הזמנים ולבצע אותן – אף אחד לא עושה את בשבילך.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איך להרוויח כסף  בעלי עסק  בעלי עסקים  הזדמנויות עסקיות  הזדמנות לרווחים  מיקום העסק  מעצמאי לשכיר  משבר בעסק  ניהול עסק  עבודה מהבית  עושים עסקים  עסקים קטנים  עסקים קיימים  פרסום חינם  פרסום עסק