מכרת את העסק. לאן ממשיכים מכאן?

 

 

{{msg}}

אנשים רבים אשר הקימו וניהלו עסק במשך שנים מחליטים יום בהיר אחד לעשות מעשה ולמכור את העסק. אין זו החלטה של מה בכך, וישנן סיבות שונות לכך שאנשים מוכרים את העסק שהקימו במו ידיהם ומן הסתם היו קשורים אליו רגשית.

אם הנחתם שהעסק עומד למכירה בגלל כישלון עסקי, סביר להניח שברוב המקרים אתם טועים. אנשים רבים המוכרים את העסק שלהם עושים זאת בשל שחיקה אישית וכן בשל רצון בשינוי. אז אם גם אתה אחד מאלה הרוצים למכור את העסק שלהם, אך אינם בטוחים ממש מה יעשו ביום שאחרי, להלן מאמר קצת שאולי ייתן לך כמה רעיונות.

האופציה הקלסית – ייעוץ עסקי

יזמים אשר הקימו עסק וניהלו אותו במשך שנים, צברו מן הסתם ניסיון רב במשך השנים. "ידע הוא כוח", נהוג לומר, ובמקרה הזה אין נכון מכך. יש להם ניסיון בהקמת עסק, והעובדה שהעסק שרד והמשיך לפעול במשך שנים היא ההוכחה לכך שהיזם ידע לפעול ולהגיב נכון למצבים המשתנים. השוק אינו סטטי. הוא עובר שינויים רבים, ואנו רואים זאת בעיקר כשמתבוננים בו בפרספקטיבה ארוכת-טווח.

לאחר שנים בעסק, יש לכם הן ידע והן ניסיון היכולים להיות רלוונטיים לעסקים בעלי אופי דומה ולעסקים בכלל בתחילת דרכם. אז אולי זה בכלל הזמן שתציעו את שירותיכם לציבור ותפתחו משרד לייעוץ עסקי? כך תוכלו להמשיך לעבוד בתור עצמאיים אך בלי הלחצים של ניהול עסק ועובדים.

האופציה האלטרנטיבית – כניסה לשותפות

יתכן שלאחר שנים של עבודה מאומצת אתם רוצים להוריד הילוך, אבל ממש לא מעוניינים להוריד לגמרי את הרגל מדוושת הגז. תוכלו כמובן להיכנס לשותפות עם שותף סמוי או עם משקיע. הניסיון שלכם הוא נכס שאתם מביאים עמכם, ורבים מהיזמים הנמצאים בתחילת דרכים מחפשים "כרישי עסקים" בעלי ניסיון שעברו כבר הכול ושהם בעלי ידע וקשרים.

כניסה לשותפות היא למעשה מתן פתח לאפשרות להמשיך בעולם העסקים, אך כאשר תחומי האחריות מתחלקים ביניכם לבין השותפים, הנטל ממילא קל יותר והמטרה ברורה באופק. אתם בעצם נהנים מכל היתרונות, ועדיין נשארים בתמונה.

פרישה לגמלאות, הייתכן?!

תלוי בגילכם ובמצבכם האישי, אבל גם פרישה לגמלאות באה בחשבון. אולי הגיע הזמן, לאחר כל השנים שבהן עבדתם, שתנוחו קצת ותבלו עם בני המשפחה. זהו הזמן לקחת את הדברים בקלות ולהתעסק בתחביבים ובדברים שאתם אוהבים.

תאמין שאתה יכול ואתה כבר בחצי הדרך לשם

תאודור רוזוולט
 

הקמת עסק חדש אל ייפלא הדבר בעיניכם, אבל יש אנשים שהדחף היזמי אינו מוצא אצלם מנוח. הם ניהלו עסק בהצלחה, מכרו את העסק, וכבר הם חושבים על הדבר הבא. אולי עסק בעל אופי דומה אך שונה במקצת, ואולי עסק שונה לגמרי. הניסיון רב-השנים, הקשרים העסקיים שיצרתם והלקוחות שאולי ילכו אחריכם בהחלט יכולים לסייע לכם בהקמת עסק חדש. במהלך הקריירה העסקית שלכם ודאי עשיתם גם טעויות, זוהי ההזדמנות שלכם להתחיל מחדש ולדלג על ״טעויות של מתחילים״ בדרך להצלחה.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איתור עסקאות  בעלי עסק  בעלי עסקים  העסק נמכר  הקמת עסק  השקעה בעסק  השקעות  יזמים חדשים  למכור עסק  מכירת מפעלים  מכירת עסק  מכירת עסק פעיל  מכירת עסקים  מעצמאי לשכיר  משבר בעסק  סיבות למכירת עסק  עסק במשבר  עסק ותיק  עסק כושל  עסק נמכר  עסק קיים  עסקים למכירה  עסקים פעילים למכירה  שותף לעסק  שותף עסקי  שותף פעיל לעסק  שותפים לעסק  שותפים עסקיים  שיקולים בקניית עסק